Terug naar overzicht
Je vraagt hem best of je een huwelijkskaars moet voorzien en of hij voorbeelden heeft van misboekjes. Je moet er ook een papier invullen met waar je gedoopt was, je communie,...Dominique25.11.2006
hey Nele, wij moeten ook morgenavond voor de eerste keer naar de pastoor, ben benieuwd of we lessen moeten volgen of niet. Mijn vriendin trouwt in augustus weliswaar bij een andere pastoor en zij moeten dit niet maar heb al van verschillende trouwkoppels gehoord dat dat bij die van ons wel is.groetjes Martine05/05/2007
Hey Martine,Wat bedoel je met lessen?Ik heb al vaak gehoord dat je op weekend moet met de pastoor (verschillende koppels samen). Dan praat je over waarden en normen in je leven, over wat het huwelijk betekent, enzovoort.Dat zie ik persoonlijk niet echt zitten en blijkbaar is dat ook plaatsgebonden.Kan je zoiets afslaan eigenlijk???Groetjes en alvast bedankt voor de reacties.Nele.
heykesonze pastoor heeft het ook gehad over die lessen, maar dat was alleen als we geinteresseerd waren daarin. Maar vermits mijn ventje volgende week voor 4 maanden naar Libanon vertrek volgen wij die lessen niet.Wendy22/06/2007
hey Nele, die lessen zijn een paar avonden met andere koppels en bespreek je waarom je wil trouwen voor de kerk,....Zelf weet ik er niet veel van.Ik zal het morgenavond weten.Veel succes morgen!groetjes Martine