Nu Online
Momenteel zijn er 427 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

bruidsmeisjes?

5-10-2012 16:05:33
Hey!
Ik heb mijn zus als getuige gevraagd. Nu heb ik echter ook nog 3 goede vriendinnen, die ik ook een speciale rol wil laten hebben in mijn huwelijk. Nu trouwen we wel voor de kerk, maar heel intiem in de tuin, dus ik weet niet of bruidsmeisje dan een optie is? wat is eigenlijk hun functie?:)
of heeft iemand een ander idee? of toch ook alle 3 als getuigen vragen?
alvast bedankt!

catherine
24-8-2013
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 738

Lies
29-6-2013
 Meld misbruik5-10-2012 16:29:27

Ik volg even mee want ik weet ook niet echt wat de taken van een bruidsmeisje zijn.

Eline
20-7-2013
 Meld misbruik5-10-2012 17:58:52

Wij hebben 2 kleine bruidsmeisjes en gaan ze laten rozeblaadjes strooien voor mij ofwel een bordje dragen met "hier komt de bruid".
Grote bruidsmeisjes heb ik ook al gewoon zien voorlopen met ook eenzelfde bruidsboeket als de bruid ofwel dragen zij de sleep...

catherine
24-8-2013
 Meld misbruik5-10-2012 19:01:57

ik heb ook al 2 kindjes van 2 en 4 die bloemekes gooien:)

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik5-10-2012 22:17:08

Ik heb 1 (beste vriendin) en mijn zus (21j) en stiefdochter (19j) zullen bridesmaids zijn. Ze zullen hetzelfde kleedje dragen en tasje hebbenn en algemene kleine taakjes hebben. vb mijn boeket vasthouden, misboekjes uitdelen, sleep goed leggen, mijn spulletjes bijhouden, make-up en haar checken, ook vb een tekst lezen, 1e aanspreekpunt voor fotograaf en DJ enz...

als je geen ceremoniemeester hebt, kan je hun nog meer laten doen....

Vicky
15-9-2012
 Meld misbruik5-10-2012 22:18:34

wij trouwden met een ceremonie van rent a priest in de tuin van de feestzaal en ik had:

een getuige (die op 9 dagen voor de trouw afhaakte!), een maid of honor (die dan op 8 dagen voor de trouw dan ook als getuige aantrad), een vriendin als bruidsmeisje, mijn man zijn dochter van 18 als bruidsmeisje, zijn dochter van 10 als bruidsmeisje, ons dochtertje van 2,5 als bloemenmeisje... je kan er geen genoeg hebben dus.
bruidsmeisjes hun taak: ehbo kit bijhouden, zorgen voor een emo speech op je ceremonie, gezelschap, steun, plezier, samen met maid of honor vrijgezellen organiseren, luisteren naar je frustratie/euforie tijdens de voorbereiding.
maar voornamelijk zijn het gewoon de mensen die net dat ietsje meer voor je betekenen en die je ten volle wil betrekken in je belangrijkste dag in je leven. das eigenlijk al voldoende hoor, de eer...

Vicky
15-9-2012
 Meld misbruik5-10-2012 22:20:35

mijn getuige en haar vriend waren bv mee op shoot! een aanrader, hoor. we hebben veel gelachen, maar vooral lag mijn jurk altijd PERFECT. op elke foto. mijn haren lagen netjes, mijn sjaal mooi gedrapeerd en geknoopt...

wij hadden ook geen ceremoniemeester en zij hebben inderdaad wel veel opgevangen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...