Terug naar overzicht
Hallo,Ik weet niet waar ze precies horen te lopen, ik denk bij jullie vooraan??Taken kunnen zijn:ringen dragen en weg gevenmisboekjes in de kerk uitdelenHopelijk heb je hier iets aan.Groetjes Mireille
Hoi,Meestal lopen bruidskindjes voor het bruidspaar (of voor de bruid met haar vader).Taken? Ik denk dat je dat volledig zelf kiest. Ze hebben zelfs niet noodzakelijk een taak, denk ik.GroetjesRebecca11.08.07
Wij hadden bij onze bruiloft 1 bruidsmeisje van 4 jaar en we hebben haar eigenlijk zoveel mogelijk laten doen wat ze kon doen, mede ook omdat het anders een beetje een lange saaie dag wordt voor zo'n kleintje. Ze heeft in het gemeentehuis niet zo veel kunnen doen, maar wel mee vooraan gezeten. In de kerk heeft ze van alles gedaan, ze is voor ons uit mee de kerk binnen gelopen, heeft de ringen aangegeven, heeft een klein stukje tekst over de huwelijkskaars gelezen, heeft meegeholpen met het klaarmaken van het altaar voor de communnie en met het buitengaan liep ze weer voor ons. Ze vond het reuze interessant om te doen en zo vloog de dag voorbij!Succes ermee!GroetjesNathalieal 19 dagen getrouwd..!
Dag AgnetaDe bruidskindjes lopen bijna altijd voor de bruid. (of die nu samen met de bruidegom loopt of met de vader doet er niet toe)De taken kies je inderdaad zelf. Wij gaan 3 bruidskindjes hebben, 2 jongens en 1 meisje.Wat gaan ze doen:- Het meisje mag onze ringen dragen (de jongens zijn te geweldig daarmee)- Eén jongentje mag een koffertje met kleurboekjes en -potloodjes dragen om in het gemeentenhuis en de kerk hun bezig te houden.- Het ander jongentje hebben we nog geen idee van... We hebben nog geen derde taak, maar hebben nog even. Als ik nog iets vind zal ik het laten weten...GroetjesVeel succes!Veroniek20 07 2007