TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Fien
8-12-2012
|
7-10-2012 17:27:01
Hallo, Wij trouwen om 14u en doen daarna een dessertenbuffet in de kerk voor iedereen die aanwezig is in de kerk (ipv receptie) dus dat is voor ongeveer 150 gasten. Wij hebben gekozen voor alles zelf te doen. We hebben hier en daar al rond gevraagd om een taart te bakken (tantes, collega's, vrienden,...) Daarnaast gaan we naar horeca totale, waar we chocolademousse/wit en bruin, pana cotta,... halen + wat taarten uit de diepvries. We kopen ook enkele taarten bij de bakker en enkele taarten uit de aveve (die je enkel maar in de oven meer moet stoppen) en daarnaast zijn we nu al volop bezig met telkens als we momentje vrij hebben taarten/cakes te bakken. Met versiering (dan bedoel ik rolfondant) enal de diepvries in en alles de dag ervoor uithalen. Hebben dit al enkele keren gedaan voor een babyborrel en dit lukt perfect. Een heel stuk goedkoper dan met traiteur. Veel succes!
|
|
Marieke
18-5-2013
|
7-10-2012 17:33:31
Hey Fien,
bedankt voor je reactie. Ik heb ook al ergens gelezen van iemand die cupcakes maakte en invroor, maar is de smaak dan nog hetzelfde als je alles gaat invriezen?
Groetjes
|
|
Liesbet
31-5-2014
|
7-10-2012 17:50:17
Dag Marieke,
Ik ben al eens naar een feest geweest van een vriendin van mij en die heeft gewoon aan familieleden en aan ons (vriendinnen die vrijgezelle mee hadden gevierd) gevraagd om een dessert te maken. Misschien minder "chique" maar er was veel keuze en het was allemaal even lekker dan wanneer je het laat doen door een traiteur (en alles met veel liefde gemaakt).
Als je het zo doet, hoef je zelf niet in de keuken te staan de dag ervoor of de dag zelf ;). Je kan nog enigszins wat 'controle' uitoefenen door na te gaan wie wat maakt, zodat je niet te veel van hetzelfde hebt.
Ik ben er zeker van dat je familie/vrienden het ook leuk zullen vinden dat ze een bijdrage kunnen leveren aan je feest!
Succes!
|
|
Fien
8-12-2012
|
7-10-2012 18:22:23
Hallo, Ja hoor, smaak is helemaal hetzelfde als net gebakken. Je moet het natuurlijk wel vlug invriezen en niet te vroeg terug ontdooien. (ook zorgen dat ze niet meer koud hebben...) En zoals liesbet zegt, veel mensen doen dit met plezier. Wij vullen gewoon nog een beetje aan.
|
|
Fien
12-12-2012
|
7-10-2012 19:51:09
Los daarvan vraag ik me af of 6 euro pp veel geld is voor een dessertenbuffet. Dat van ons kost 8 euro pp, maar ik weet niet of dat met ons "per stuk" geteld wordt zoals bij jou. Dat zou ik eigenlijk eens moeten navragen. Ik vermoed dat dat à volonté zal zijn, net zoals met het voorgerechten- en hoofdgerechtenbuffet?
|
|
Marieke
18-5-2013
|
7-10-2012 19:57:54
Hey Fien
Als je telt dat we +- 200 man hebben en dus €1200 zouden moeten betalen om iedereen slechts 3 stukjes dessert aan te bieden vind ik dit persoonlijk wel veel. Als het inderdaad onbeperkt zou zijn zoals jij zegt zou ik er ook niet direct een bezwaar op hebben.
|
|
Rebecca
27-4-2013
|
7-10-2012 21:31:22
Marieke, als je een paar goeie dessertmensen in de vriendenkring/familie hebt, kan dit zeker. Wij zijn vorig jaar naar een babyborrel voor 100 man geweest en de ganse familie was 2 dagen in de weer geweest. Er waren: snoepbrochettes (voor de kindjes), cupcakes, vers gebakken koekjes, verschillende soorten taarten, tiramisu, rijstpap, verse boterwafeltjes, luikse wafels, snoeptaarten, macarons, merengues, pannenkoeken,... pfff echt super veel en super lekker. Ik zou voor je de beslissing neemt, es horen hoeveel mensen je gaan helpen (en waarvan je weet dat je er op kan rekenen) en of je dan toe komt want 200 man is niet van de poes hé! Je kan misschien bepaalde dingen uitbesteden zoals de cupcakes of zoals Fien zegt, enkele taarten bestellen. Vraag heel verschillende offertes op en vergelijk goed! Hoor ook eens bij verschillende traiteurs of aanbieders van sweet tables! Succes, ik watertand nog even na
|
|
Sanne
9-7-2011
|
9-10-2012 9:29:51
Wij moesten 16 euro per persoon betalen voor enkel dessertenbuffet (na een diner was het iets goedkoper, omdat die mensen over het algemeen minder desserten eten), maar dat was wel heel wat meer dan 3 stuks... (Ik denk dat dat eigenlijk eerder een dessertenpalletje is, geen dessertenbuffet.) Er was, onder andere, rijstpap, tiramissu, chocolademouse, verschillende biscuits, crème brulée en ook nog broodjes, boter en diverse soorten kaas. En voor iemand met koemelkallergie hadden ze speciaal wat fruitsalade gemaakt. Hiervan was ook nog eens een heleboel over, wat we mee naar huis hebben mogen nemen. De biscuits hebben we in de vriezer gestoken en die waren achteraf nog even goed.
In principe zou je het ook wel zelf kunnen doen, zeker als er mensen meehelpen. Begin maar vast na te denken over wat je graag zou willen hebben aan dessertjes...
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|