Nu Online
Momenteel zijn er 576 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Save the date kaartje

10-10-2012 18:32:04
Hallo,

Wij trouwen dus op 24-05-2014, in For het boekje For lovers heb ik gelezen dat wanneer je trouwt in mei of juni of populaire feestmaanden, wat in ons het geval is mei (met de communie's), dat je best een save the date kaartje maakt en dit al een jaar op voorhand ong. doorstuurt zodat de mensen de datum al weten en deze zeker kunnen vrijhouden.

Nu zijn wij hier wel over aan het twijfelen of we dit zouden doen, als we dit zouden doen zouden we wel het kaartje zelf maken via de pc en gewoon afprinten en zo rondsturen.

Wat vinden jullie hiervan? Is het toch een goed idee om dit te doen of vinden jullie dit een beetje overbodig?

Groetjes
Anke

anke
24-5-2014
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1189

Kim
4-10-2014
 Meld misbruik10-10-2012 18:43:14

Ik vind het wel leuk! :-) Wij gaan het ook doen denk ik. Dan weten de mensen toch wanneer ze een datum moeten vrijhouden. Hoe je dat juist doet maakt niet echt uit. Desnoods met een grappige e-mail ofzo :-)

Groetjes,
Kim

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik10-10-2012 18:57:48

Ik vind het ook wel leuk. Ik heb hier op het forum al enkele goede voorbeelden gezien dat ze dat doen door een filmpje te maken maar zelf ben ik zo creatief niet ze. ;) Wij hebben het eigenlijk al zo goed als tegen iedereen gezegd wanneer dat het zal doorgaan.. Je kan bv. ook een trouwpagina aanmaken ofzo en dan de link doorsturen naar jullie vrienden en familie zo weten ze wanneer jullie zullen trouwen. ;)

anke
24-5-2014
 Meld misbruik10-10-2012 19:00:35

Ja inderdaad, waren eerst ook aan het denken van via mail ofzo of een e-card te maken en via mail, maar probleem is dat we van totaal niet iedereen van de familie het e-mailadres hebben. Zelfs van alle nonkels en tantes niet, laat staan van nichten en neven dus dat bemoeilijkt dat wel natuurlijk...

Kim
4-10-2014
 Meld misbruik10-10-2012 19:36:58

Verzamelen maar zou ik zeggen :-) Je hebt nog tijd he. Zou je die adressen niet via via kunnen vinden?

X

Heidi
1-12-2012
 Meld misbruik10-10-2012 20:18:27

Wij hebben dat gedaan en er heel leuke reacties op gekregen! Wij hadden een foto in scène gezet volgens ons thema en hebben die via mail rondgestuurd. Een aanrader!

Vicky
15-9-2012
 Meld misbruik10-10-2012 21:23:22

Wij hebben via vistaprint een post-it laten drukken als save the date.

zitten heel leuke ontwerpjes bij, kost niet veel en is snel geleverd.
Wij hebben dit in alle kerstkaartjes gekleefd
groetjes!

Sonja

Meld misbruik10-10-2012 22:24:33

Hey Anke,
Héél leuk idee. Ofwel kan je ook met de wissel doen van oud naar nieuw, met een soort aangepast nieuwjaarskaartje, net zoals Vicky doet voor de kerst. Lijkt me ook leuk dat dit erbij staat en dat zullen ze dan ook helemaal niet verwachten.

Lieve
17-5-2013
 Meld misbruik11-10-2012 9:56:27

Hey
Wij gaan dit ook verwerken in onze eindejaarskaartjes. Gewoon een soort kaartje met een foto van ons en 'happy new year' of zo en dan onderaan een zinnetje: save the date. We trouwen ook in mei en nieuwjaar is nog even, maar de belangrijkste mensen weten toch al wanneer ze hun agenda moeten vrijhouden, dat zal bij jou ook wel zo zijn...
Door de twee zaken samen te nemen bespaar je toch weer een beetje ook. :-)

Kelly
13-7-2013
 Meld misbruik11-10-2012 9:59:48

Hallo, idem hier!
Wij gaan een kerstkaartje maken en daarop de tekst zetten met vermelding van de trouw.

x

Greet
24-5-2014
 Meld misbruik14-10-2012 13:46:01

Hallo!
Wij trouwen ook 24-05-14! Nog lang aftellen hé naar de grote dag (=lastig!).
Wij zijn ook van plan om een save the date kaartje te versturen en volgen de topic. Het kaartje versturen via een kerstkaart lijkt mij een zeer goed idee! Hoe ver op voorhand kan je eigenlijk een save the date kaartje opsturen?
Groetjes

miranda
20-4-2013
 Meld misbruik19-10-2012 21:08:44

Wij hebben dat ook gedaan helemaal zelf gemaakt en afgeprint en gelukkig wat onze trouw valt dit jaar juist tussen de 1ste communie
en ook veel leuke reacties op gehad !!! Dus zeker doen !!

anke
24-5-2014
 Meld misbruik20-10-2012 10:17:16

@ Miranda, hoever op voorhand hebben jullie dat gestuurd?

miranda
20-4-2013
 Meld misbruik21-10-2012 19:09:38

anke; wij hebben dit in eind september verstuurd !! en denk januari de uitnodiging zelf te sturen daarvoor heb ik een proefdruk bij carddreams gedaan ben benieuwd !!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info