Terug naar overzicht
Hey,met ondertrouw wordt bedoelt dat jullie samen naar het administratief centrum gaan om alle paperassen in orde te maken. Vanaf dat moment bestaan er wettelijk 'huwelijksbeloftes'.Jullie beloven die dag dus aan elkaar dat jullie zullen trouwen.Het meeste papierwerk maakt de burgerlijke stand voor jullie in orde, je moet wel de gegevens van de getuigen enzo meehebben (naam, adres, geboortedatum).Groetjes,Lieve
Bij ons vertelde de priester dat we in ondertrouw waren toen we bij hem de papieren in orde brachten voor ons kerkelijk huwelijk.Astrid08.09.2007
ik dacht ook dat de ondertrouw gepaard ging met het aangeven van het huwelijk op de gemeente enzo maar achteraf vertelde onze pastoor ons dat we in ondertrouw waren vanaf het moment dat we bij hem alle papieren in orde brachten voor het kerkelijk huwelijk.groetjesAnn-Sophie18 dagen getrouwd
HoiIs dat zowel in België als in Nederland hetzelfde?Want ik heb daar nog nooit over gehoord!GroetjesVeroniek20 07 2007
hey SylvieIk zie dat je op dezelfde datum trouwt als ik!!!hier is wat ik vond als ik ondertrouw intypte bij google:de ondertrouw van vroeger is niet meer nodig.de uitleg die hier volgt is louter informatief over hoe het vroeger moest en is louter als historisch te zien.WAT : afkondigen van het huwelijk nadat je aangifte hebt gedaan van je huwelijkswens WANNEER : voor het huwelijk WAAR : burgerlijke stand van het gemeentehuis van de woonplaats (waar je de laatste 6 maanden woonde, stel je woont nog maar 2 maand op je huidige woonplaats, dan moet je ook het huwelijk afkondigen in je vorige woonplaats) (dit is de korte versie, want anders staat er hier een ellenlange tekst)Het is dus wanneer je bij de gemeente een datum en uur gaat vastleggen.groetjes nadia16/6/07