TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
sonja
|
|
|
catherine
24-8-2013
|
14-10-2012 20:58:55
dat vind ik ook sonja!
|
|
Jente
26-10-2013
|
15-10-2012 10:57:46
Dat zou ik ook wel handiger vinden! Berichten gaan hier inderdaad te snel verloren.
|
|
Raïssa
28-12-2012
|
15-10-2012 12:20:31
Mja, je kan sowieso de berichten waar je zelf op gereageerd hebt, opzoeken,he. Daar hebben ze onlangs voor gezorgd (schitterend idee trouwens). En anders heb je toch sowieso de zoekfunctie? Ik gebruik die constant. Mensen die nu al de zoekfunctie niet gebruiken, zullen in 'n ander systeem ook gewoon geen moeite doen om even te checken of dit al werd gevraagd en gewoon hun vraag stellen, denk ik. Ik vind dit systeem alleszins veel handiger dan op de site die Sonja voorstelt...
|
|
sarah
3-8-2013
|
15-10-2012 13:09:38
goh ik gebruik de zoekfunctie heel vaak maar dan ga je op zoek naar dingen die u aanbelangen maar stel dat ik ooit in zaal A ben geweest en jij hebt daar een vraag over dan is kans groot dat ik u geen antwoord kan geven omdat ik niet op zoek was naar zaal A snap je?
Terwijl als dat staat bij ongeleze berichten (ofzo) en ik lees dat jij iets vraagt over zaal A kan ik wel antwoorden
|
|
Saartje
29-6-2013
|
15-10-2012 15:03:05
Ik begrijp het en treed je bij. Om zelf iets te zoeken, info te verzamelen.. kan je snel de zoekfunctie gebruiken. maar als je zelf een vraag stelt, is het niet gegarandeerd dat iemand anders dat gaat opzoeken en je dan kan helpen. Terwijl er personen zijn, die mss een week niet online geweest zijn, dat oudere bericht dan niet zien, maar je wel kunnen helpen daarmee.
|
|
Katrien
20-4-2013
|
15-10-2012 16:10:09
Ik snap wat je bedoelt. En ik begrijp beide standpunten wel. Ik schrijf ook nog mee op een ander forum (zwangerschapsforum http://9maand.be/forum/ ). En daar is het idd zo dat berichten waar laatst op gereageerd wordt, boven blijven staan. Maar daar is de sortering totaal anders. Hier heb je 1 algemene lijst waar alle topics instaan. Op dat andere forum staan de topics onderverdeeld in groepen en per groep staat het topic waar het laatst op gereageerd is bovenaan. Hier zet je je topic ook in een bepaalde groep, en als je iets zoekt, bijvoorbeeld een locatie, kan je wel sorteren op "locatie", maar verder wordt dat niet echt gebruikt, denk ik. Wat misschien ook wel kan helpen, is per geopend topic minder tekst laten zien in het beginscherm, zodat je per scherm meer topics kan zien. Nu zie ik er bv 15. Ik zie de titel, de avatar en een stuk of 4 lijnen van de tekst van het topic. De titel en de naam van de topicstarter (met kleine avatar?) is misschien al voldoende? Dan kunnen er veel meer topics op 1 blad, en als je dan een tijdje niet online geweest bent, zie je snel op welke topics je kan reageren. In het weekend heb ik meestal weinig tijd, maar tijdens mijn middagpauze kan ik op 't werk wel eens komen piepen. Maar dan heb ik wel 3-4 blz topics na te gaan. Maar zo heeft elk systeem wel z'n voor- en nadelen, hoor. Want als je het onderverdeeld per catergorie/groep, dan ga je ook niet elke groep open doen om te zien of je daar wel op kan reageren...
|
|
mona
27-7-2013
|
15-10-2012 16:37:45
Oh, ik ben ook absoluut voorstander van een klassiek forumsysteem. Dit is het enige forum dat ik ken waar de berichten zo snel wegzakken. Ik zou ook liever een sortering per categorie zien waar het bericht waarop het meest recent gereageerd werd, bovenaan komt. Zo zie je ook meteen wat de meest 'hotte' of 'actuele' thema's zijn. En idd, de kans dat een 'expert' reageert wordt ook groter op die manier, niet enkel degenen die 'zoekend' zijn en dus de zoekfunctie gebruiken. Vb zoals hier www.bouwinfo.be/forum (en eigenlijk eender welk ander forum dat ik al ben tegengekomen).
|
|
mona
27-7-2013
|
15-10-2012 16:46:58
Ben er eigenlijk van overtuigd dat het 'klassieke' systeem zoals alle andere fora het doen, beter is. Anders zou niet iedereen het zo doen. Maar het vraagt wel een boel werk (en geld?) om alle bestaande topics in nieuwe software over te zetten, denk ik... Niet zo evident waarschijnlijk. Spijtig dat niet van in het begin gekozen is voor dat systeem...
|
|
sarah
3-8-2013
|
15-10-2012 16:50:37
oei oei ik wo helemaal niet klagen hoor lieve beheerders, het was maar een idee. van mij hoeft het niet per topic verdeeld te worden hoor
maar zou handig zijn dat is alles ;)
|
|
Raïssa
28-12-2012
|
16-10-2012 7:56:46
Ik ga tegen de massa in en ben eigenlijk heel tevreden over dit systeem.
|
|
Serena
25-5-2019
|
16-10-2012 12:33:46
ik vind dit eigenlijk ook wel een
leuk systeem dat maakt wijtrouwen juist zo plezant en anders dan
andere forums!
na 101 dagen getrouwd te zijn kom ik hier nog dagelijks piepen omdat ik het hier zo leuk vind!
Groetjess
Serena
|
|
sarah
3-8-2013
|
16-10-2012 19:07:37
ik moet bekennen dat met het huidig systeem het wel handig is dat je perfect weet dat je alles gelezen hebt als je tot een bericht komt dat je reeds las
|
|
mona
27-7-2013
|
16-10-2012 20:27:45
Bij andere fora staan ongelezen items in vet, en gelezen items niet meer, dus dat onderscheid is ook prima te maken bij een klassiek systeem hoor.
|
|
sarah
3-8-2013
|
16-10-2012 20:53:01
maar ik denk dat niemand 20 pagina's verder "bladert" om te zien of niemand een vraag heeft die jij zou kunne oplossen?
|
|
mona
27-7-2013
|
16-10-2012 21:13:15
Op een pagina als deze http://bouwinfo.be/forum/forums/49-Administratief hoef je helemaal geen 20 pgs te bladeren om toch veel recente topics te zien. De kunst is natuurlijk ook wel om een goeie veelzeggende titel aan je topic te geven. Dus niet zomaar 'stress!' of 'help!'. Nja, als dit systeem zo goed zou zijn, waarom gebruikt geen enkel ander forum dat systeem dan? Alle grote fora werken in dezelfde stijl: bouwinfo, zappybaby, 9lives.be/forum ... Omdat het werkt en overzichtelijk is.
|
|
Raïssa
28-12-2012
|
17-10-2012 13:29:43
Dit forum werkte ook al voor honderden bruidjes voor jou, Mona...Dus zo slecht zal het niet zijn zeker? De mede-bruidjes moeten gewoon de moeite doen om de zoekfunctie te gebruiken, works like a charm maar je moet't wel doen.
|
|
sarah
3-8-2013
|
17-10-2012 13:50:56
oei raïssa ik krijg het gevoel dat je mijn argument niet gelezen hebt aangezien je nu jezelf weer herhaald
maar voor alel duidelijkheid ik wil de makers van dit forum niet bekritiseren ik ben juist dankbaar dat dit forum bestaat (en werkt)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|