Nu Online
Momenteel zijn er 405 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

schoonmoeder grrr...

16-10-2012 11:02:24
Hallo,

Ik dacht dat ik het nooit moest zeggen, maar zondag kreeg ik het toch van mijn schoonmoeder!!!
Ik kom heel goed overeen met mijn schoonouders en het zijn echt hele lieve mensen, maar zondag was het fkes té veel!!!

We waren bezig over de trouw, en ze zei dat zij graag 6 koppels op ons avondfeest zou willen hebben. Ik heb het daar wat moeilijk mee....
Langs andere kant, van mijn ouders hun kant worden er ook 5 koppels van hen uitgenodigd. Dit zijn vrienden van hen. Is ook niet zo leuk, maar ze leveren een financiële bijdrage, dus we moeten dat erbij nemen...

Maar mijn schoonmoeder wil haar beste vriendin uitnodigen (te verstaan), dan haar nicht (die ook wel een vriendin is voor haar), en dan wil ze nog een vriendin uitnodigen. En de buren!! De buren versta ik echt niet!!! Ali die nodig je toch niet uit op het avondfeest?!!

Ik zei tegen haar dat ik het verstond van de anderen, omdat dat vrienden zijn. Maar die buren, dat verstond ik niet... Ik zei dat ik die zou uitnodigen op de receptie... Mijn schoonzus zei juist het zelfde als mij (oef). (Die zei zelfs, die komen niet op mijn trouwfeest). Maar dan zei mijn schoonmoeder daarop "ja, maar ik heb ze wel allemaal al uitgenodigd op het avondfeest". De uitnodigingen zijn zelfs nog niet gemaakt en madam heeft ze al uitgenodigd!!!
Het is natuurlijk 'de merde' dat wij de eersten zijn die trouwen, dus dat nog alles moet uitgezocht worden. Maar ik kan me goed voorstellen als mijn schoonbroer of schoonzus trouwt dat heel die meute niet meer zal uitgenodigd worden.

Ik vind het echt jammer, heb het gevoel dat zij daar 'hun' feest willen van maken en eigenlijk is het ONS feest. Maar ik kan er niet tegen op, heb het geprobeerd, maar het lukt mij niet.
Hetzelfde met de kledij, ik had liever stadskledij/feestkledij gehad, maar madam wil persé suitekledij!!! Maar ik vind dat té sjiek, en ik denk dan aan de anderen, (wat ik zelf ook zou vinden) dat ze dit veel te duur zouden vinden om dit maar éne keer aan te doen. Stadskledij kun je nog op andere momenten/gelegenheden dragen.
Want ze is nu binnengestapt in zo'n outletzaak en ze heeft daar al een kleedje zien hangen!! En ze zei: ja in die outlet zaak is dat veel goedkoper. En voor de wettelijke trouw heb ik ook 400 euro gegeven aan mijn kledij en dat is ook gewoon stadskledij. Dus van prijs zal dat dan wel op hetzelfde neerkomen....

Sorry, maar moest er fkes uit...

Nathalie
6-7-2013
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 977

minke
7-7-2012
 Meld misbruik16-10-2012 11:21:33

Wj hadden onze buren ook uitgenodigd op het avondfeest. Wij hadden geen receptie maar ik zou ze toch voor het avondfeest hebben uitgenodigd. Het hangt er vanaf van de band die je met je buren hebt. Mijn moeder had op ons feest ook een 5tal koppels uitgenodigd van haar werk. Vermits mama betaalde, had ik er niet veel meer aan te zeggen. Achteraf heb ik me er ook niet aan gestoord ofzo, toen ze het zei vond ik het ook niet leuk. Dus achteraf viel het echt wel mee! De stress van het organiseren enzo zorgde er ook voor dat ik er heftiger op reageerde. Laat het even bezinken hoeveel "last" je van die paar extra mensen gaat hebben.

ellen
1-12-2012
 Meld misbruik16-10-2012 11:27:22

Hey Nathalie,

Ik begrijp je,ik had van de week ook woorden met mijn eigen moeder,onze uitnodigingen zijn al verstuurd,het is een beetje een lastige zaak,de overbuur bij ons thuis is sinds een half jaar weduwnaar geworden,zijn vrouw was een een supermadam en tussen mij en haar klikte het zeer goed,maar met die man heb ik totaal niks,geen band,niks,dus vorig jaar zei ik,ja die ga ik vragen,maar op zeer korte tijd is zij gestorven aan een ziekte,heel moeilijk vond ik dit maar ik heb geen uitnodiging gestuurd naar de man omdat ik met hem echt niks heb (ik heb ook nooit iets tegen hen gezegd dat ze zouden uitgenodigd worden) maar wat zei mijn pa nu van de week,de overbuur gaat naar het gemeentehuis komen !!!!Ik zei,das raar want die hebben wij toch niet uitgenodigd,had mijn moeder hem uitgenodigd.pffffffffff en het gaat me dan niet om die 1 persoon maar ik was zo kwaad dat zij de mensen gaat uitnodigen in onze plaats! ik vind dit nu heel vervelend tov hem....
Wij betalen onze dag ook helemaal zelf dus vind ik ook dat het niet aan hen is om te zeggen wie we moeten uitnodigen! dus op je strepen staan hoor!
Ook ivm de kledij heb je gelijk vind ik,ze zouden blij moeten zijn met iemand die zo redeneerd!!!!!!! sommige moeten in suitekledij komen,dat zou ik de mensen ook nooit verplichten,aangezien het idd allemaal pakken duurder is....dat je er achteraf nog plezier van hebt is toch veel leuker? Succes,trek het je niet aan en het is JULLLIE dag!!!!!!!groetjes!

Charlotte
6-9-2013
 Meld misbruik16-10-2012 11:39:08

Hey,
Bij ons worden ook buren van mijn ouders en mijn schoonouders uitgenodigd.
Ik heb het daar persoonlijk niet moeilijk mee, maar dat ligt van persoon tot persoon.
Qua kledij gaan de mannen voor de suite een kostuum huren zodat ze allemaal hetzelfde zijn. De vrouwen kunnen kiezen, maar ik wil niet dat ze een hoed dragen, dat doen ze ook niet. Mijn schoonzus vroeg wel of dat erg zou zijn als zij een broek zou dragen in plaats van een kleed, ook omdat ze dat kleed nooit meer zou dragen.

Groetjes

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik16-10-2012 11:41:25

Hangt er ook vanaf, van wat je schoonouders eigenlijk financieel bijdragen tot het feest. Indien dit veel is...ja zij doen met hun geld wat zij willen. Of is het de bedoeling dat jullie moeten opdraaien voor die extra koppels?

grtz www.discovideo.be

Caro
1-10-2011
 Meld misbruik16-10-2012 11:46:32

In ons gezin geldt het principe, wie (mee) betaalt, bepaalt (mee) wie er komt. Dit is kort gezegd, en er zijn uiteraard nuances, maar ik zou voorstellen aan je schoonouders, dat ze mensen mogen vragen, maar dat ze daarvoor moeten betalen. Jouw ouders doen het ook. Dat zou ik zeker zeggen. Tenzij je in ruzie zou liggen met die buren, zou ik me geen zorgen in maken dat ze komen Je kan er zelfs met geluk een mooie cadeau van krijgen!
Wat de suitekledij betreft, ik heb iedereen zijn keuze wat gelaten. Sommigen wouden echte suitekledij, anderen niet... ik vertelde dan vaak aan de dames, wie, wat, in welke stijl gekocht had en onbewust houden ze daar ook dan rekening mee (er zijn wel uitzonderingen ) maar uiteindelijk hadden we wel een mooie suite. Ieder was mooi op zichzelf, want ieder droeg wat ze zelf hadden gekozen en zich goed in voelden.
Dus ik zou zeggen: schoonmoeder lief, als jij in een suitekleed wil, doe maar, maar ik verwacht niet dat de anderen dat doen. Misschien zal ze dan, uit schrik om overdressed te zijn, het toch niet doen
Veel succes alleszins en zoals hierboven al gezegd, bij het organiseren komt heel wat kijken en door de stress kan je wat gevoeliger reageren. Achteraf zal je dat zeker allemaal kunnen relativeren! Veel plezier nog met de voorbereidingen!
Groetjes

Nathalie
6-7-2013
 Meld misbruik16-10-2012 11:49:45

Hallo allemaal,

Mijn schoonouders geven een financiële bijdrage. Maar mijn ouders geven meer en zij doen daar niet moeilijk over! Van mijn ouders worden de buren uitgenodigd op de receptie.
Ik heb het er wat moeilijk mee met 1 van de buren, omdat dat nieuwe mensen zijn. En ik ken ze niet, maar mijn man kent ze zelfs ook niet. Wij wonen al 2 jaar samen, en die mensen wonen daar nog maar een halfjaar! Dus wij hebben die mensen nog nooit ontmoet! En vind dat raar om mensen uit te nodigen op je avondfeest dat je nog nooit gezien hebt! Met de rest van de mensen heb ik minder problemen, omdat ik ze al gezien heb! Maar toch, vind dat jammer dat ouders vrienden van hen op trouwfeest van hun kinderen willen. Of is dit normaal? Het is toch het feest van hun kinderen?

Van kledij had ik graag gehad dat het allemaal hetzelfde is. Ofwel iedereen suitekledij, ofwel iedereen stadskledij. Mijn voorkeur gaat eerder naar stadskledij (voor het financiële dan). Maar mijn schoonzus (vriendin van schoonbroer) zei nu tegen mijn schoonmoeder dat ze nog kleedje heeft van de trouw van haar zus. En ze zou graag dat aan doen, dan moet ze niets nieuws kopen. Is een satijnen kleedje in ecru-kleur ofzo...
En dan zei mijn schoonmoeder: "satijn, dat is dan toch ook een suitekleed?" En haar dochter heeft een galakleedje, dat is dan toch ook suitekleed?

Efkes laten bezinken :-)

Wendy
13-6-2015
 Meld misbruik16-10-2012 16:59:38

awel,ik ben blij dat wij ons feest zelf gaan betalen.
Wij kiezen wie er uitgenodigd wordt en that's it.
Vind het trouwens jammer dat ondanks ze wel mee betalen ze ook inspraak willen...

Wat zegt u verloofde er van?
ik zou wel voor beide families dezelfde grenzen bepalen...of ze nu veel of weinig betalen...
Dus als de buren van u ouders mogen komen dan mogen die van u schoonouders ook komen...
Maar ja,dat is mijn mening. Ik vind gewoon niet dat je kan zeggen:jullie betalen minder dus bij jullie mag er minder...

Over suitekleding:ik zou dat ook graag hebben maar ik zou niemand verplichten.

Nathalie
6-7-2013
 Meld misbruik16-10-2012 17:06:44

Hey Wendy,

Soms vind ik het ook jammer dat we niet alles zelf betalen. Het is natuurlijk een grote (financiële) hulp, maar al die zever daarover.
Juist met mijn moeder gebeld om alles wat te ventileren :-) Ze gaat met samen met mijn schoonmoeder op stap naar een opendeur van bruidswinkel om eens suitekledij te zien, dus heb gezegd om het toch wat om te buigen ;-)

Mijn ouders vragen de buren niet. Maar zij vragen ook wel 5 koppels. Dus in het totaal zouden het 11 koppels zijn. En hopen dat niet iedereen zal komen ;-)

Maar ik denk dat ik het zo zal laten, ik denk dat dat je feest niet zal kraken... Het zal wel meevallen. Van de 130 avondgasten, zijn er 11 koppels die wij niet zelf uitgenodigd hebben. Rest zijn vrienden en familie. En dan komen er nog eens kleine 50 personen voor het dessertenbuffet. Dus het merendeel van de mensen die er zullen zijn, willen wij ook hebben dat ze er zijn, omdat ze een betekenis hebben in ons leven.

Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik16-10-2012 18:44:43

Hier wel financiële steun van mijn ouders maar niet van mijn schoonouders.

Mijn ouders nodigen dus wel een aantal koppels uit op de receptie en waarschijnlijk 1 of 2 koppels op het fet feest zelf.

Zowel de koppels op de receptie als die op het feest die door mijn ouders uitgenodigd worden ken ik ook allemaal persoonlijk dus dat vind ik geen probleem.

Als mijn schoonouders iemand zouden willen uitnodigen, wat ik helemaal niet verwacht eignelijk maar je weet nooit, zullen ze pech hebben.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...