Nu Online
Momenteel zijn er 555 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hof van de Putte versus Kasteel van Moerkerke

16-10-2012 11:07:47
Hoi allemaal,

Mijn verloofde en ik zijn, net zoals zovelen, op zoek naar een feestzaal.
We hebben er al enkele bezocht en zitten met twee kanshebbers. Even jullie mening vragen aangezien de twee locatie COMPLEET verschillend van elkaar zijn!

Kasteel:
Magnifieke tuin, heel mooie setting, niet veel nood om zaal "op te smukken", mogelijkheid viering daar + foto's in tuin
Nadeel: dansvloer en eetgedeelte apart, ook meerdere feesten op zelfde dag mogelijk, indien slecht weer tuin geen optie, "afstandelijkere" ontvangst.

Hof:
Mooie tuin, speciale setting, mogelijkheid viering daar, dansvloer beetje apart maar toch nog in zelfde "plaats", één feest per dag, zeer warme ontvangst door eigenaars.
Nadeel; foto's niet mogelijk daar, zaal heeft nog wat opsmuk nodig,

Ik weet het niet goed. De kasteeltrouw met alles erop en eraan maar waarschijnlijk "de zoveelste in rij", of de hoevetrouw, waar we meer dan een nummertje zijn.
Wat zouden jullie doen. Het buikgevoel geraakt er niet uit!

Annina
28-9-2013
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 1338

jana
15-6-2013
 Meld misbruik16-10-2012 11:46:50

Wij hebben voor het Kasteel van Moerkerke gekozen :-).
Zoals je zegt de zaal heeft geen opsmuk meer nodig, het eten is er lekker, de bediening is er goed. Hoe bedoel je afstandelijker?
Er kunnen inderdaad meerdere feesten zijn, maar daar merk je niets van! Wij zijn al een paar keer naar het Kasteel geweest terwijl er andere feesten waren, maar daar heb je totaal geen last van! Zeker omdat die zalen zowat apart liggen van de andere.
Ik vind het totaal geen nadeel dat je voor het dansen naar de andere zaal moet, er is een bar voor de mannen, terug propere tafels voor de oudere mensen en een reuze dansvloer zodat iedereen voldoende plaats heeft en niet constant moet opletten om niemand anders een duw te geven...
Nadeel als het regent dat je niet in de tuin kan, maar dat zal je toch bij de meeste zalen hebben dat je de receptie niet in de tuin kan houden wegens slecht weer. Tenzij je het in een tent doet, maar dan heb je ook geen zicht meer op de tuin.

Van de andere zaal kan ik niets zeggen omdat ik hem gewoonweg niet ken..

Veel succes met de knoop door te hakken, maar ik zou ook niet te lang meer wachten aangezien het voor volgend jaar is en de zalen nu wel vlug allemaal zullen volboekt zitten.

groetjes

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik16-10-2012 12:22:42

Je uiteindelijke feest speelt zich uiteindelijk altijd "binnen" af.
Het voordeel van de aparte danszaal is, dat iedereen meer bij de dansfuif betrokken is.
In andere feestzalen blijven sommigen tijdens de fuif meer aan de eettafel plakken.

grtz www.discovideo.be

Inge
20-7-2013
 Meld misbruik16-10-2012 17:53:07

Ik vind bij het hof van de putte ambetand dat de dansvloer beneden is.... altijd die stijle trap.
Denk maar aan grootouders die niet te goed te been zijn, familieleden die iets teveel al gedronken heb, jij met je kleed...je moet je maar eens mistrappen. want je moet altijd naar boven en beneden want mensen die niet dansen kunnen niet echt super zitten daar aan de dansvloer.

sophie
1-6-2013
 Meld misbruik25-11-2012 14:37:38

Wij moeten onze keuze ook nog maken. Het Kasteel Van Moerkerke is momenteel onze favoriet. Maar wij moeten van Oostende komen, en de meeste van onze gasten ook.
In Moerkerke is er echter weinig slaapgelegenheid.
Hebben jullie hetzelfde probleem?
Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info