Terug naar overzicht
Bij ons was dit ook. Ikzelf ben Nederlandse maar woon al 16jaar in Belgie.Toen wij in ondertrouw gingen kon het opeens niet doorgaan want ik moest een getuigschrift van gewoonterecht hebben. Dit heb ik bij het consulaat in Berchem kunnen halen. Net zoals mijn doopbewijs moest ik hebben van de diaken. Maar dan moest ik 3 uur rijden en 3 uur terug voor een stom papiertje! Ik heb gewoon gebeld en ze hebben dit opgestuurd per post!Gelukkig maar!!Succes nog!
Aaa goed om te weten! Ik ben van Italiaanse afkomst, maar wel hier geboren. Volgens die van de gemeente ging da geen probleem zijn, alleen kwam er wel een onderzoek of het niet om een schijnhuwelijk zou gaan. Dus zal maar op tijd terug gaan informeren... Maar ondertussen hebben we wel al de datum kunnen vastleggen en hebben nochtans nog heeeel veel tijd.
ik ben ook oorspronkelijk van nederland en ik moest ook een bewijs hebben dat ik niet getrouwd was. dus ook speciaal naar mijn vorige woonplaats moeten gaan voor een bewijs.
Ja dat is toch raar dat dat nergens staat, ze weten zoveel van je en dan niet of je al eerder getrouwd bent??? Beetje raar. maar goed ik hoop inderdaad dat ze het gewoon op kunnen sturen!!
Ik ben Belgische maar woon in nederland. En omgekeerd is dit ook zo hoor..Voor mij is het mijn eerste huwelijk, voor mijn ventje niet. Dus mag ik het zeker niet vergeten dat hij de juiste documenten bij heeft uit belgie wanneer we naar de gemeente gaan hier
Ik heb zo'n bewijs moeten hebben toen we wettelijk gingen samenwonen. Voor de trouw niet meer, waarschijnlijk omdat de gemeente het al eerder gekregen had. Ik moest toen wel andere documenten hebben (geboorteakte en zo), maar dat moest pas enkele maanden op voorhand, niet toen we de datum hebben vastgelegd.