Nu Online
Momenteel zijn er 313 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Twijfels

17-10-2012 19:33:39
Hoi bruidjes,
Twijfelen jullie soms ook of die ene dag al de centen wel waard is? Ik twijfel absoluut niet aan mijn verloofde maar al dat gedoe voor max 24 uur, ik vind het soms wat veel. En ik ben er dan nog helemaal niet zo erg mee bezig omdat we pas trouwen in 2014...
Misschien zeg ik dit gewoon in een 'pffff' bui :-)

Kim
4-10-2014
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1072

Ilse
13-7-2013
 Meld misbruik17-10-2012 19:45:09

Ik twijfel daar ook wel vaak aan! Ons budget is nu wel een pak groter nu dat mijn ouders mee investeren maar toch...
Met dat geld zou je heel wat andere dingen kunnen doen waar je langer plezier van hebt.
MAAAAAAR langs de andere kant je trouwt (hopelijk) maar 1 keer. Ik wou eigenlijk nooit trouwen maar mijn ventje heeft mij helemaal overtuigd en nu wil ik er echt "Een dag om nooit te vergeten" van maken!!

Het zal wel gewoon een "pfff" bui zijn :)
Heb dat ook vaak, zeker als je er aan denkt wat er allemaal bij komt kijken.
Maar je hebt nog even tijd, en doe elke maand een beetje dan hoef je vast niet zo te stressen. (toch niet als je zo een stresskip bent als mij )

Succes ermee x

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik17-10-2012 19:47:47

Ik begrijp je gedacht wel. Het kost veel geld en alles is al duur genoeg. Maar toch is het iets dat je normaal maar 1x meemaakt in je leven en is het een heel speciale gebeurtenis. Ergens vind ik wel dat het het geld waard is. Je kan natuurlijk op bepaalde dingen goed besparen. Het blijft veel geld maar je krijgt wel een deel terug in cadeau's enzo.. Je moet daarvoor geen groot feest geven met alles er op en eraan. Komt allemaal wel in orde. Het zal wel gewoon een 'pff' bui zijn. ;)

Greet
24-5-2014
 Meld misbruik17-10-2012 20:08:51

De twijfels zijn verstaanbaar. Wij proberen er gewoon niet aan te denken hoeveel het ons zal kosten. Trouwen is veel geld uitgeven in 24 uur tijd, maar langs de andere kant kan je er de rest van je leven over mijmeren, over hoe mooi die dag wel is geweest...
Misschien kan je een budgetlijst opmaken en op voorhand uitmaken aan welke post je hoeveel geld wil uitgeven. En dan hopelijk niet over de limiet gaan.
Veel plezier in de voorbereidingen. Wij zijn ook begonnen met de voorbereidingen en trouwen 24-05-14. Is nu al moeilijk om door het bos de bomen te zien.... ook even een pffmoment. veel succes!

Kim
4-10-2014
 Meld misbruik17-10-2012 20:15:27

hihi, we hebben een budget opgesteld hoor, en ik ben er niet echt over aan het gaan. Maar ik vind 10 tot 15.000 euro gewoon gigantisch veel geld. En dan alleen maar om te kunnen zeggen 'mijne man' en mijn verloofde heeft mij ten huwelijk gevraagd omdat hij wist dat ik graag wil trouwen, maar zelf hoeft het niet zei hij. Dat heeft me wel doen twijfelen. Och, we zien wel :D Er staat nog niets echt 'vast' dus we kunnen nog schipperen :-) THX voor de reacties!

Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik17-10-2012 20:21:16

Die twijfels zijn zeker normaal hoor ;-)

Hier hebben we ze ook gehad. En we hebben er wel een beetje wat mee gedaan.
Zo gaan we ons huwelijk echt enkel en alleen maar vieren met de mensen die wij er bij willen en met wie we een goede band hebben. Wat maakt dat je al met een kleinder aantal mensen bent ipv dat je andere ook moet uitnodigen wegens 'verplichting'

Het geld dat we uitsparen hiermee gaan we gebruiken om een cruise te maken. Ik heb het al eens uitgerekend en tegen het huwelijk is mijn 'voorraad' anti-baby pilletjes op en we willen dan graag aan kindjes starten.
Zo'n cruise is echt een geweldige ervaring en dat is iets dat we nu nog moeten doen, want met kinderen is dat niet te doen vind ik.

Dus ook al zijn we het geld op het einde van de rit kwijt, we hebben er wel ons huwelijksfeest voor, helemaal naar ons zin en onze huwelijksreis. Lekker met ons tweetjes naar verschillende romantische locaties

Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik17-10-2012 20:35:10

Ik stel me die vraag ook heel vaak omdat ik al wat ouder ben (40 ) en ik er helemaal anders tegenaan kijk als dat ik jonger zou getrouwd zijn.

Toen ik 25 was moest mijn trouwdag er in mijn dromen zo uit zien, op mijn 30ste zo, op mijn 35ste zo....en 1 ding is duidelijk hoe ouder ik word, hoe minder groots ik het allemaal zie en nu net is het geld er wel maar wil ik het er niet meer aan uit geven.

Op die jaren zie je ook veel vrienden komen en gaan en blijven de 'echte' alleen maar over en enkel die wil ik nog uitnodigen op ons feest. Onze reis zal inclusief mijn 2 kinderen zijn en die reis moet echt AF zijn.

debora
18-7-2014
 Meld misbruik17-10-2012 23:29:46

Ik wist ook perfect hoe men trouwdag eruit ging zijn. Het moest helemaal af zijn.

Maar door men ziekte kon het financieel niet doorgaan, heb het eerst effe moeten laten bezinken. Uitkijken naar goedkopere oplossing, en stilaan voelde ik me er beter en beter bij. Zelfs nu we ons toch iets meer kunnen permittere dan we dachten, wil ik het er nie meer aan uitgeven.

Ik doe ook liever wat anders met het geld (bijvoorbeeld een weekje langer op huwelijksreis naar een droombestemming)... Uiteindelijk denk ik dat je evenveel geniet als je je droomjurk aanhebt, omringd door al je geliefde, ook al heb je een iets minder sjieke zaal enzo...

Maar je moet natuurlijk wel zien waar je je het beste bij voelt he! Als je dan het gevoel zou hebben dat je trouw niet perfect zou zijn, tja, dan zou ik wel investeren...

Anja
10-1-2013
 Meld misbruik18-10-2012 8:07:51

Ik volg Peggy hier volledig in!
Volgens mij speelt de leeftijd, en de omstandigheden van het moment, heel erg mee.

Wij zijn "jonge dertigers", met een zoontje van 2, een huis, en zijn reeds 14 jaar samen.
Ik ga niet zeggen dat ik soms niet stiekem meer droom over het prinsessenhuwelijk met alles erop en eraan. Maar als ik moet kiezen geef ik liever 10.000 euro uit aan ons huis dan (inderdaad) aan 12 uur feest. (Dit met alle respect voor de bruidjes die dit wel doen.)
Dat zijn nu eenmaal de prioriteiten van het moment. Wij hebben bewust gekozen om ons huwelijk, heel bescheiden, met de dichte familie (26 personen) te vieren. Daarna vertrekken we een weekje op vakantie, die (voornamelijk) gekozen is in functie van ons zoontje. Zijn geluk staat voorop.

Ik bedoel maar dat er (voor mij persoonlijk), voor alles een tijd en een plaats is.
Ik had de kans dat wij ooit nog gingen trouwen als 0,0% ingeschat...en kijk nu!
Ik heb mijn droomjurk, limo's, fotograaf, en vier dit met de mensen waar ik van hou, heel intiem en vooral heel bewust gekozen.
Wat mij betreft: perfect!

Lynn
9-3-2013
 Meld misbruik18-10-2012 10:18:37

Hoi Kim,

Ik kan me vinden in je reactie hoor. Maar een trouw hoeft niet altijd groots te zijn. Vorig jaar zijn wij al voor de wet getrouwd, ik een mooi kleedje in de slden gekocht, mijn vriendin heeft men haartjes gedaan, men pa met zijn leraar wat foto's getrokken en daara zijn we met ouders, grootouders en getuigen gaan uiteten.

Het was een heel mooie dag, we hadde toen klein budget omdat we pas gebouwd hadden. Mijn man wou ook nog heel graag voor de kerk trouwen, we hebben wat bijgespaard en met wat financiele hulp van de ouders gaan we nu trouwen voor de kerk met een groot feest op dezelfde datum een jaar later. Je moet een beetje voor jezelf uitmaken of je het nu wilt of niet. Ik hebal een aantal keer gedacht van "is dat nu niet zonde van het geld" aan de andere kant ik geniet nu al heel erg van de voorbereidingen, dus wat gaat het de dag zelf zijn? Misschen is een beetje geld spenderen aan de mooiste dag van je leven dan toch niet zo een slecht idee :)

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik19-10-2012 15:31:41

Hoi,

Ik ben intussen 42 dagen getrouwd en ik dacht niet dat het ooit over mijn lippen ging rollen...maar vorige week heb ik tegen mijn man gezegd 'diene trouw heeft ons veel geld gekost...hoe mooi het ook was, het had minder mogen en moeten zijn'.
Wij zijn op huizenjacht momenteel en als ik zie wat ik met 15.000 € extra kon spenderen aan een huis...ik zou het wel weten :-).

En dan was onze feest zeker geen grand chique hoor ;-) en heb ik nog steeds heimwee naar onze dag. Maar over budget inderdaad toch goed nadenken!

groetjes

Sandra

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik20-10-2012 15:53:31

Dit was een van de redenen dat wij geen 10000 euro wilden uitgeven aan onze trouw... Oke, het is een speciale dag, maar dat kan het ook worden zonder dat het zoveel kost.
Wij hebben een zeer mooie dag gehad, voor zo'n 3000 euro.

Dus ja, ik begrijp je twijfels.

Sarra
15-4-2017
 Meld misbruik17-12-2012 11:57:55

Foefke,

Uwen trouwdag is uiteindelijk wat jullie der ZELF van maken, en een trouwfeest van 15 000 euro gaat daarom ni leuker/gelukkiger zijn dat een van 5000 euro. Ja inderdaad ge trouwt maar 1ne keer blablabla, maar net omdat ook maar 1ne keer is is het ergens wat onnozel om er pakken geld tegenaan te gooien. Dan zou ik eerder wat meer in de huwelijksreis investeren, dat is een moment van een aantal weken waarvan ge geniet. En zoals ik u ken trouwt gij met Vinnie omdat ge van hem houdt, en ni voor al de tralala dat er komt bijkijken. Dus engel, doe waar ge u goed bij voelt, of dat nu een feest is van de 0,99centwinkel of een feest met kristallen lusters ;-) xxxxx van uw hangtiet :D

Kim
4-10-2014
 Meld misbruik17-12-2012 17:26:07

hahahaha :D

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...