Heykes, ik heb zelf nog geen idee hoe ik mijn haar wil met mijn eigen trouw in April, maar mijn schoonbroer is in mei getrouwd. Nu had ik mijn haar half los en half opgestoken.
Ik heb nogal dun haar, maar wel veel haar en mijn haar komt bijna tot op mijn heupen.
De kapper had mij voorgesteld om mijn haar deels op te steken en deels los te laten. Hij had mijn haar gedroogd zodanig dat er krullen in zaten (geen krullen met krulspelden). Ook ik dacht dat, door het gewicht van mijn haar, die krullen er na een uurtje uit zouden zijn. Tot mijn verbazing was dit niet het geval, om 3uur 's nachts zaten ze er nog in. (Kapsel was om 8h 's morgens af)
Nu ze spuiten daar wel veel haarlak in natuurlijk en dat is niet zo goed voor je haar, maar voor een speciale gelegenheid kan dat geen kwaad. Je trouwt niet elke dag é.
In principe kan de kapper daar beter over beslissen wat het beste bij jou past. Laat ook zeker een foto van je trouwkleed aan je kapper zien, want dat geeft hem ook een beter idee wat het beste zou uitkomen.
Het zou namelijk jammer zijn dat als je bijvoorbeeld met je kleed je schouders of rug wil benadrukken, je dit net gaat verstoppen door je haar los te laten.
Hoop dat dit een beetje helpt.
Ik luister meestal volledig naar mijn kapper, daar ik hem daarin volledig vertrouw, en ik ben zeer kieskeurig in wie ik met mijn haar vertrouw.
Groetjes