Nu Online
Momenteel zijn er 324 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

hapjes en kleine knabbeling

21-10-2012 13:28:09
We zoeken ideeën ivm eten op onze trouwdag, daar we niet het klassiek patroon willen volgen.
Willen eigenlijk een avondvullend, low-budget en doorlopende receptie geven en niet het aan tafel schuivend tot aan de nek volgepropt en grijpend naar de maag verlichtende rennie's toestanden.
Dus tips voor hapjes en kleine knabbeling

lieven
14-6-2013
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 1289

Marlies
14-12-2012
 Meld misbruik21-10-2012 14:55:45

je kunt misschien kijken voor een traiteur die tapas kan voorzien?

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik21-10-2012 15:12:52

Hallo Lieven,

dit is precies wat wij aanvankelijk ook wilden: geen uren aan tafel zitten, en liefst ook budgetvriendelijk. Dus hadden we ook een soort walking dinner in gedachten met heel veel kleine hapjes.
We zijn daar van teruggekomen. Eigenlijk bleek dat veel duurder uit te komen dan gewoon eten aan tafel en het is ook wel héél lang rechtstaan dan.
Uiteindelijk hebben we dan toch beslist om aan tafel te eten, maar enkel voorgerecht, hoofdgerecht en dessert, in buffetvorm. En we hebben tegen onze traiteur gezegd om het eten "kort" te houden. We hebben eerst een welkomreceptie gehouden voor de avondgasten van 19u tot ongeveer 20u. Dan zijn de gasten aan tafel gevraagd, wij binnen gekomen, korte speech gehouden en buffet geopend. Eerst koud buffet, volgende gang warm buffet. Iedereen mocht bijhalen zoveel hij wilde. Daarna hebben we het dessertenbuffet geopend. En rond 22u20 hebben we onze openingsdans gedaan. (Het moest zo snel, want er was een optreden voorzien om 22u30). Een goede twee uurtjes aan tafel dus en dat ging best snel, het was ideaal. Het dessertenbuffet is blijven staan tot 1u voor zij die nog een laat hongertje hadden. En toen was er nog over.

Mijn advies is enkele offertes opvragen en dan kijken wat er binnen je budget past. Maar veel kleine hapjes is vaak duurder dan een paar gangen aan tafel.
veel succes nog

Eva
13-9-2013
 Meld misbruik21-10-2012 16:41:33

Ik kan alleen maar akkoord gaan met Gitte. Wij hadden ook eerst graag een walking dinner gehad maar uiteindelijk hebben zowat alle feestzalen ons dat afgeraden. Meestal begint zo'n walking dinner rond 19 uur, maar denk je maar eens in dat je dan tot 3-4u 's morgens moet rechtstaan... Qua prijs komt het inderdaad niet goedkoper uit, bij twee feestzalen was het walking dinner-menu zelfs duurder omdat er veel meer afwas is (steeds een ander bord enzo).
Wij hebben nu gekozen voor een BBQ, waarbij iedereen toch kan rondlopen en wie wil kan zitten. Het is ook fijn om tijdens het dansfeest nog een vaste plaats te hebben waar je even kan uitblazen.

Greet
24-5-2014
 Meld misbruik21-10-2012 20:51:04

Ik sluit mij aan bij het idee van Marlies. Vraag eens aan je feestzaal of ze geen tapas kunnen voorzien. Als je toch voor een uitgebreide receptie gaat, kan je als afsluiter misschien een zoet aperitiefhapje doen. (mini chocomousse, cakeje, macaron,...)Veel feestzalen hebben zoiets wel in hun aanbod zitten. Veel succes in je zoektocht!

Kristel
13-10-2012
 Meld misbruik21-10-2012 22:29:26

Hey Lieven,

Ik weet niet in welke regio je zoekt maar wij hebben ons feest gedaan bij La Grange in Massenhoven.
Daar hebben ze een dansavond formule die geen aanslag pleegt op je budget. Heel de avond door hapjes van hoge kwaliteit en er staan staantafels alsook tafels met stoelen. Ook langs de kant staan er stoelen. Iedereen had bij ons de kans om te gaan zitten als men wilde. Wij waren heel tevreden met deze formule en zouden dit direct opnieuw doen. We hebben ook veel positieve reacties gekregen.
groeten
kristel

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...