Nu Online
Momenteel zijn er 668 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

gemeentehuis - kerk

7-9-2004 18:39:21
We zijn al zo'n beetje aan het plannen wanneer we wat gaan doen.
Maar ik geraak er niet uit.
Ga je nu eerst naar het gemeentehuis en dan naar de kerk of andersom. En hoe laat vertrekken jullie, ik zou graag nog foto's laten nemen ofwel tussen kerk en gemeentehuis of na het eten met de familie, of doe je dat beter ervoor....
Zie je ik heb nog zo veel vragen, kan iemand me wat raad geven.

Cindy
24-6-2006
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 562

catherine
25-9-2004
 Meld misbruik7-9-2004 18:52:25

Hallo
Je kan niet voor de kerk trouwen als je niet voor de wet trouwt. je moet eerst dus het burgelijk huwelijk in orde brengen en dan voor de kerk moet je dat trouwboekje meenemen dat je op de gemeente krijgt.
wij trouwen een week tevoren voor de wet.
groetjes

Mieke
24-6-2005
 Meld misbruik7-9-2004 19:04:31

Hey Cindy,

Normaal ga je eerst naar het gemeentehuis en dan naar de kerk. Het uur waarop jullie willen trouwen is afhankelijk van de openingsuren van het gemeentehuis en of de priester problemen heeft met bepaalde uren. Normaal gezien niet, maar je weet maar nooit.
En dan is er de vraag of je een receptie houdt of niet. Wij doen dat niet en zijn van plan om 14u - half 3 te trouwen. Als je wel een receptie geeft, trouw je beest vroeger, rond de middag ofzo, dat moet je zelf een beetje uitzoeken.
Foto's worden gewoonlijk genomen tijdens de receptie of kort daarna. In ons geval gaat dat na het kerkelijk gedeelte zijn vermits wij geen receptie houden en al later trouwen. Je kan ook altijd raad vragen aan je ceremoniemeester, als je die neemt.
Ik hoop dat ik je hiermee een beetje heb kunnen helpen. Moest je nog vragen hebben, iedereen hier wil je wel elk hun goede raad meegeven!!
Ikzelf trouw pas in juni volgend jaar maar kben al volop bezig. Mss wel te vroeg voor sommigen maar daar trek ik mij niks van aan. Wanneer trouw jij?

Groetjes
Mieke

Sophie

Meld misbruik8-9-2004 8:13:59

Wij trouwen volgend jaar op 24 september 2005.
We hebben momenteel al de kerk vastgelegd en trouwen om 15h00. Op zaterdag kunnen wij op het stadhuis enkel in de voormiddag trouwen en je kan je aanvraag maar 6 maand voordien doen.
Ik zit dus in feite ook met een probleemke tussen het huwelijk voor de wet en het huwelijk voor de kerk. Er zit ongeveer 3 uur tussen. Heeft er hier iemand ervaring mee of weet iemand wat dan te doen met de familieleden?

Groetjes,
Sophie

Sofie

Meld misbruik8-9-2004 9:04:44

Hallo Sophie,

Trouwen jullie ergens in de buurt van jouw ouders of die van je vriend? Dan kan je altijd tussen gemeentehuis en kerk de foto's gaan maken (3u ertussen zou wel ongeveer voldoende moeten zijn), voor je familie kan je dan bv. bij je ouders thuis een kleine informele receptie doen, met wat broodjes (want je zit natuurlijk met de middag ertussen). Wij trouwen om 3u voor de kerk (de wet hebben we vorig jaar al gedaan), en hebben de familie uitgenodigd bij mijn ouders thuis. We gaan een aantal "verrassingsbroden" bestellen bij Panos, dat zijn zo van die grote uitgeholde broden met daarin mini-sandwiches, zodat de mensen wat kunnen eten tussendoor, en dat het toch niet te zwaar is. We hebben wel allemaal broodjes met "knoeivrij" beleg besteld, geen kip-curry enzo, want ik zou niet willen dat er al een grote vlek op m'n kleed is voor de mis :-)
Je kan altijd wel vrienden of vrienden van je ouders vragen om voor de drank en de organisatie te zorgen zodat je ouders ook gewoon kunnen genieten. Ofwel een traiteur met 1 garçon ofzo laten komen, dat hangt een beetje van je budget af.
Hopelijk heb je wat aan de tip...
Veel succes!

Sophie

Meld misbruik8-9-2004 10:33:33

Hoi Sofie,

Ja, wij trouwen in de buurt van onze ouders en die van mijn vriend.
Het probleem is: de ouders van mijn vriend zijn gescheiden en het klikt absoluut niet meer tussen de 2 ouders van mijn vriend. Ze leven wat op oorlogsvoet met elkaar, plus de grootouders van mijn vriend zijn ook gescheiden en dat klikt ook niet meer. Plus tussen de familie van mijn vriend: zijn moederskant en vaderskant komen ook niet meer overeen. Ik kan toch moeilijk die mensen dan samen zetten om iets te eten 's middags of wel????
Heeft er hier iemand raad over????

Alvast bedankt voor je tips Sofie!

Groetjes,
Sophie

Sofie

Meld misbruik8-9-2004 11:19:26

Oh dat verandert inderdaad de situatie! Hoe heb je dat 's avonds opgelost want da's wel moeilijk natuurlijk! Misschien kies je dan beter een "neutraal" terrein om 's middags wat te eten, een zaak/taverne waar je ook al een tafelindeling kan doen (wordt natuurlijk wel veel organisatie maar het moet wel fijn blijven), of informeer anders eens bij de verschillende partijen hoe zij dat dachten te doen?
als 't mooi weer is kan je ook evt ergens naar een park gaan dan kan iedereen rondlopen naar waar en met wie hij wil, en kan je zo wat ronde staantafeltjes met broodjes/hapjes voorzien?

Ik hoop de je er uit komt!

Sophie

Meld misbruik8-9-2004 13:05:13

Hoi Sofie,

Het is echt een hectische situatie. Gelukkig dat mijn familie goed overeen komt :-)))
Voor 's avonds zullen we echt de families splitsen: de ene aan de linkerkant van de zaal, de andere partij aan de rechterkant.
Aan de eretafel zal er dus niemand van onze families zitten omdat er anders gegarandeerd woorden zullen vallen en de sfeer niet leuk zal zijn aan de eretafel.
Onze eretafel zal bestaan uit onze beste vrienden en mijn mama & papa zullen onmiddellijk naast ons zitten aan de volgende tafel.
Maar ik zal het in ieder geval nog eens bespreken met mijn vriend zijn ouders voor 's middags.
Jouw idee van dat park spreekt me wel aan maar er moet dan natuurlijk wel een zonnetje schijnen.

Groetjes,
Sophie

annelies
19-8-2005
 Meld misbruik14-12-2004 17:43:15

hallo,

je moet eerst voor de wet trouwen en dan voor de kerk.
De kerk ligt al vast bij ons maar ik vind het wel heel jammer op onze gemeente kun je de wet maar vast leggen 6 maand voor het huwelijk. Dus wij weten nu nog niet of het dezelfde dag gaat worden of niet. Wij blijven hopen.

groetjes annelies

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...