Terug naar overzicht
Wij hebben mensen die naar de receptie komen ofwel naar het volledige avondfeest. We hebben beslist om enkel naar de mensen die komen voor het avondfeest een save the date te versturen. Om de kosten te drukken maar ook omdat dit vooral de mensen zijn die we er echt bij willen. Als mensen voor de receptie 6 weken op voorhand verwittigd worden is dit voldoende, omdat het ook niet zo supererg is als hiervan mensen afzeggen vind ik... Ik denk dat je moet bekijken wie je het liefste erbij wil op je huwelijksdag en die mensen een save the date sturen. Succes!
Ik weet niet wat de normale gang van zaken is, maar ik wil onze 'save the date' enkel sturen naar de mensen die we er zelf graag bij hebben. We hebben een 200 genodigden. Bvb. ooms, tantes, neven en nichten van mijn toekomstige nodigen we wel uit, maar we zien hen eigenlijk nooit en dat zijn zo'n 60 personen. Zij krijgen dus geen save the date, want zo erg gaan we het niet vinden als ze er niet bij zijn ;-)
Ik denk dat er niet echt een 'normale gang van zaken' is. Een save the date moet gericht zijn vind ik aan de personen die je er echt heel graag bij wilt, en die dus de datum moeten vrijhouden. Wil je graag dat iedereen die je uitnodigt graag komt, dan zou ik 't naar iedereen sturen. Wij hebben onze STD gestuurd naar de mensen die een hele dag met ons meelopen, onze beste vrienden en de familie.
Wij stuurden save the date kaartjes naar de mensen die we willen uitnodiging op het avondfeest.Mensen die je enkel naar de receptie laat komen zullen hoogstwaarschijnlijk hun vakantie ( onze trouw is in de zomer ) niet afzeggen daarvoor.
Ja het is die 75 personen zijn erbij vanaf de receptie en zijn er ook bij het avondfeest,dus er zijn enkel mensen die erbij komen vanaf het avondfeest,maar daar zitten natuurlijk ook wel mensen dat we erbij willen want we kunnen onmogelijk iedereen heel de dag laten blijven(fiancieel dan:-))Merci voor de vele reacties!
Wij hebben niet echt save the date kaartjes maar wel adreskaartjes (vistaprint) met een vermelding van save the date....Ik geef deze reeds aan iedereen die ik er zeker graag zou bijhebben....Al denk ik dat niemand die ik regelmatig zie het zal vergeten want als ik 10 woorden zeg, gaan er 9 over de trouw..... hihi
Wij hebben geen Save the date-berichten verstuurd. Maar als je het zou doen, dan zou ik ze alleen naar de mensen sturen waarvan je echt zeker bent dat ze uitgenodigt zullen worden. Zo lang op voorhand kan je planning en je gastenlijst altijd nog wat veranderen en het lijkt me niet de bedoeling dat iemand wel een Save the date krijgt, maar uiteindelijk geen uitnodiging...