TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Annelies
22-9-2012
|
23-10-2012 14:43:20
Hey Thalia,
bij ons was die 12 man, en veel groter zou ik niet gaan. Bij ons zat aan de eretafel: Wij (trouwer) mijn ouders zijn ouders mijn broer + vriendin (mijn man heeft geen broers of zussen) mijn getuige en haar man zijn getuige en zijn vrouw
Meer zou niet meer 'gezellig' geweest zijn, 12man aan 1 tafel is ook een max om met iedereen nog te kunnen praten vind ik...
Had geen grotere tafels gewild.
grtjs en succes A.
|
|
Thalia
10-8-2013
|
23-10-2012 15:08:55
Ja, je hebt gelijk! Zal dat van ons eens zeggen Wij(+2kids) Vader en vrouw(johan) Moeder en vriend(johan) Mama(thalia) Papa(thalia) Mijn Broer + vriendin(1 kind) Mijn broer Johan zijn zus + vriend Stiefzus Stiefbroer + vriendin Mijn bomma en bompa als die overkomen van frankrijk en dan hebben wij nog 4 getuigen!
Hoe zou jij dan opsplitsen?
Groetjes
|
|
Annelies
22-9-2012
|
23-10-2012 15:17:19
een tafel 'jonge garde' en een tafel 'oude garde'? Jullie kunnen dan nog vrij kiezen waar jullie willen zitten. Jullie hoeven niet persé meer bij de ouders te gaan zitten, wij deden het wel nog zo, maar sommigen vinden dit 'té klassiek' :-)...
|
|
Katrien
20-4-2013
|
23-10-2012 15:22:03
Hoe het bij ons zal gaan, weet ik nog niet. Maar bij m'n broer z'n trouw was de eretafel redelijk klein. Het trouwkoppel, haar ouders en zijn ouders en mijn 2 kinderen (de bruidskindjes). Ze wilden die absoluut bij hen aan tafel hebben. Buiten de eretafel waren er nog 2 andere tafels (in totaal 26 personen voor het eten), en m'n andere broer, m'n zus en ik wisselden tussen die 2 tafels. Was heel tof!
|
|
jamina
31-8-2012
|
23-10-2012 15:48:38
Hoi Hoi
Wij zaten aan tafel met 12 man, wij, onze beste vrienden, mijn beste vriendin, men schoolvriendinnen, een zalige tafel, hebben gelachen van begin tot eind, en mijn ouders (zijn ook gescheiden) en zijn ouders zaten bij hun broers en zussen... iedereen heeft dus gezeten bij de mensen waar ze zelf plezier mee konden hebben.
alhoewel veel gasten het vreemd vonden opt begin, waren onze vrienden echt verrast, en zagen alle mensen dat iedereen zich zo amuseerde :-)
|
|
Jente
26-10-2013
|
23-10-2012 16:06:38
Zo'n eretafel vind ik toch moeilijk! Mijn toekomstige zijn ouders zijn gescheiden en ze praten al meer dan 10 jaar niet met elkaar. Sowieso kunnen ze niet met elkaar aan tafel. Mijn ouders kunnen wel bij ons aan tafel en ook met mijn vriend zijn papa en zijn vriendin aan tafel zitten zou ik niet erg vinden. Met zijn mama hebben we sowieso de minst goeie band maar dat is dan misschien respectloos naar zijn mama toe. Pff...moeilijk!
Probleem is dat ik niet goed weet wie we voor de rest bij ons aan tafel kunnen zetten. Met de broers/zus komen we nog steeds aan een redelijk klein groepje: - wij twee - mijn zus + vriend - Broer van mijn toekomstige + vriendin - Andere broer van toekomstige Is een eretafel van 7 personen niet wat klein? Als we onze vrienden zouden nemen komen we aan een te grote tafel (meer dan 20 personen).
|
|
Britt
14-9-2013
|
23-10-2012 16:52:06
Hoi, Wij hebben ook gescheiden ouders aan beide kanten en die hebben ook weer hun partners en die hebben weer kinderen ..... Ooit moeilijk om iedereen gelukkig te maken. Wij zijn in totaal met 32 man ( wij incl) Dus ik maar een rechthoek met mijn tafels, elke zeide bestaan uit 4 tafels. Ik en mijn toekomstige zitten in het midden van een tafel met mijn moeder ( mijn getuige) langs mijn kant en men schoonbroer ( zijn getuige) langs de andere kant. De rest sluit maar aan en als het hun niet aanstaat kunnen ze aan de wc gaan zitten met hun bord. Wij maken ook geen onderscheid voor de kinderen.
Groetjes, Britt
|
|
Lieve
17-5-2013
|
23-10-2012 17:17:45
Hallo Onze eretafel wordt er (waarschijnlijk) een met ons, onze broers en zussen en hun eventuele partners. Dat wordt dan een tafel van 9 of 10. Met de ouders bij wordt het te groot en eerlijk gezegd denken we dat het voor onze ouders ook leuker is om aan een tafel te zitten met hun vrienden en/of broers en zussen. Mijn en zijn ouders kennen elkaar ook niet zo goed, dus zo wordt het voor iedereen gezelliger en worden er eventuele gênante stiltes vermeden. Het is misschien minder traditioneel, maar het moet gewoon een leuke, ontspannen boel blijven, vinden we.
|
|
Silke
4-5-2013
|
23-10-2012 18:16:53
Bij ons zal dat normaal onze beide ouders, onze getuigen = onze broers dus 2 broers en hun partner + waarschijnlijk nog een vriend van mijn verloofde en zijn broer omdat we niet goed weten waar we hem moeten zetten aangezien hij momenteel geen vriendin heeft of nog niemand anders kent.. Is groot genoeg denk ik. Soms denken we eraan om onze ouders bij hun vrienden ofzo te zetten en meer de jeugd bij ons te zetten.. Dilemma. :)
|
|
Leen
16-2-2013
|
23-10-2012 20:14:37
Heb je al eens gevraagd aan je ouders wat zij liefst wensen? Want onze ouders willen het liefst bij hun vrienden aan tafel zitten...
Onze eretafel bestaat dus uit wij als trouwers, onze getuigen met partner en nog een koppel vrienden.
|
|
Rebecca
27-4-2013
|
23-10-2012 21:03:05
Wij gaan het dan weer meer de traditionele manier doen: wijzelf onze 2 kinderen en de babysit (ik was vroeger haar babysit) mijn ouders zijn moeder en haar suitepartner mijn zus (mijn getuige) en haar partner mijn beste vriendin (mijn 2de getuige) en haar partner mijn verloofde zijn beste vriend (zijn getuige) en zijn partner
In totaal 15 personen dus. We zullen hiervoor een rechthoekige (met ronde hoeken if you know what I mean) tafel gebruiken. De overige tafels zijn ronde tafels.
|
|
Greet
24-5-2014
|
23-10-2012 21:39:48
wij zijn met 15 mijn ouders zijn ouders mijn zus (getuige) + partner mijn twee broers zijn broer (getuige) + partner zijn andere broer zijn zus + partner Dus eigenlijk mijn thuis en zijn thuis plus partners
|
|
Tamara
7-9-2013
|
24-10-2012 8:57:54
Ik had het ook geen slecht idee gevonden om met onze vrienden samen te zitten, maar ik durf dat mijn mama niet aandoen. Ik heb ooit eens het idee laten vallen en ze werd er stil en neerslachtig van... Dan toch maar op de traditionele manier, al kennen de ouders elkaar niet zo goed. Maar kom, ze kunnen elkaar dan meteen beter leren kennen hé . We zouden met 11 of 12 zijn: - ik en mijn toekomstige (allez, mijn man tegen dan ) - schoonouders - zus (en eventuele partner) - schoonzus en schoonbroer - meter van mijn man to be + haar man
|
|
sarah
3-8-2013
|
3-11-2012 23:23:51
wij gaan met onze getuigen aan een tafel zitten, omdat mijn vader en stiefvader niet aan dezelfde tafel wille zitten. Dus wij zitten met 8 of 10 aan tafel(jurgen zijn 2 getuigen zijn beide nog vrijgezel)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|