Nu Online
Momenteel zijn er 403 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwen praktisch : waarmee eerst beginnen? - lijstje?

23-10-2012 22:23:05
Trouwen praktisch, hoe doe je dat?

Wat is het eerste wat je moet regelen als je wil trouwen en hoe werk je dan het lijstje af?

Graag tips!

Lieve

Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 724

Marijke
21-9-2013
 Meld misbruik23-10-2012 22:40:46

Er zijn op internet verschillende to do lijstjes te vinden en deze kloppen wel. Belangrijkste is richtdatum en wat soort huwelijk je wil. Dan volgt de feestzaal! Vervolgens hebben wij ceremoniewagen, fotograaf en dj vastgelegd. Ondertussen ook al geinformeerd bij gemeente en kerk. Buiten mijn kleed kan de rest nu wel even wachten tot na nieuwjaar :) Succes!

Silke
5-7-2013
 Meld misbruik24-10-2012 7:13:24

Wij hebben niet met lijstjes enzo gewerkt.De dingen die zeker moeten vastliggen hebben we al gedaan en dat is fotograaf kleed wilde ik pas na nieuwjaar gaan zoeken maar dat heb ik toevallig nu al gevonden.Een zaal moet je ook best op tijd vastleggen.Hebben wij ook niet nodig aangezien we een tuinfeest geven.Het gemeentenhuis kun je ook al eens gaan horen.Kerk daar weet ik niks vanaf wij zijn anti kerk en geloof Anders moet je daar ook maar eens gaan vragen.Voor de taart en bloemen heb je nog tijd. Zou zeggen laat je niet gek maken.

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik24-10-2012 7:41:27

ik zou eerst en vooral beginnen met een ongeveer datum en een budget, dit budget is toch wel heel belangrijk. Kijken wat je wil en kan uitgeven en wat soort huwelijk je wilt. En dan de zaal gaan zoeken, die heeft bij ons ook de datum bepaald. Eens je dat hebt gaan zoeken naar eventueel een kerk en dan fotograaf en dj en eventueel vervoer. Voor de kleinere dingen heb je wel nog tijd.

Saar
7-9-2013
 Meld misbruik24-10-2012 7:55:40

Wij hebben ook eerst een budget vooropgesteld.

Dan zijn we op zoek gegaan naar een zaal, die ook bij ons de datum heeft bepaald. Na de zaal hebben we de ceremoniemeester vastgelegd en hebben we de kerk en priester gecontacteerd, alsook zijn we gepasseerd op het stadhuis. Daarna is de zoektocht voor een fotograaf begonnen. En recentelijk hebben we de DJ vastgelegd, hebben we live muziek voor de kerk en een grafisch ontwerper vastgelegd.

Nu zijn we op zoek naar vervoer, en ik naar een jurk.

Het belangrijkste is dat je de onvervangbare elementen eerst vastlegt. Wil je absoluut die zaal, of die fotograaf, contacteer die dan eerst, zodat je er zeker van ben dat je met die mensen kan werken.

Anja
10-1-2013
 Meld misbruik24-10-2012 12:54:46

Hoi,

Wij hebben eerst en vooral een budget voorop gesteld, en uitgemaakt of het groots, of in intieme kring zal gevierd worden.
Daarna (denk ik) dat je je de vraag moet stellen: "Wat primeert? Datum of zaal/locatie".
Je hebt bruidjes die eerst kijken voor hun droomlocatie, en eventueel hun datum daaraan aanpassen.
Je hebt er zoals ik, die absoluut hun datum willen behouden.
Aangezien voor ons de datum het belangrijkste was, heb ik eerst en vooral deze vastgelegd op de gemeente.
De rest van de zaken: locatie, jurk (toch zeker 6 maand op voorhand), fotograaf, vervoer, kostuum, notaris, uitnodigingen,... kwamen daarna.

Een tip: lees veel, surf veel, en kijk goed rond voor je ergens een beslissing in neemt of iets vastlegt!

Veel plezier met de voorbereidingen

Ellemieke

Meld misbruik24-10-2012 21:49:49

Behalve budget, ook meteen de grootte van je feest bepalen:

. de hele familie? (incl. neven, nichten, tantes, nonkels,...)
. vrienden?
. werk of andere 'relaties' ?
. vrienden van ouders (bvb beperken tot 2 koppels per ouder...)
. collega's

Je leest hier immers vaak dat daar tussen partners vaak onenigheid over is, zeker als de ene of de andere (vaak één van de ouders) begint te pushen om nog andere personen uit te nodigen !

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...