Nu Online
Momenteel zijn er 465 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

frustraties

24-10-2012 8:55:01
Hallo,
eventjes mijn frustraties uiten en eventjes luisteren wat jullie zouden doen...
Wij hebben er voor gekozen om collega's zonder partner te vragen naar het avondfeest (wij werken beide op hetzelfde werk maar een andere afdeling) dus het gaat over 16 collega's. + partner dus 32.
We kozen ervoor omdat we de partners nog nooit hebben gezien.
Nu de uitnodigingen verspreid zijn, starten de roddels natuurlijk... :-( (mijn beste collega vertelt die dan natuurlijk terug door aan mij :-))
ze vinden het stom dat partners niet mee mogen, hebben dit nog nooit geweten,...
Er zijn er momenteel al 4 die afgezegd hebben omdat de partner niet meemag.
We vinden het echt stom, want niemand zegt dit rechtreeks tegen ons. Beetje achterbaks dus...
Mijn verloofde zegt dat ik me er niets moet van aantrekken, maar ik zou al overwegen om partners toch te vragen, al is dit niet met volle goesting, want budgetair is nog eens 16 personen extra toch veel...
Wat zouden jullie doen?
groetjes

Fien
8-12-2012
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 939

jenna
30-5-2015
 Meld misbruik24-10-2012 9:12:37

Hey,

Gewoon bij jullie eerste gedacht blijven!!

Wij nodigen ook enkel de collega's uit zonder partner, de partners blijven immers mensen wat je grotendeels niet kent.

K'zou zeggen trek er je niets van aan (ook al is dit niet plezant) en nodig fijn uit wie jullie willen. En willen ze niet komen dan blijven ze toch gewoon thuis!!

groetjes!

Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik24-10-2012 9:19:00

Weet je wat ook een probleem is; sommige mensen mogen van hun partner niet alleen naar een feest en krijgen zo ruzie

Bij ons op het werk is er altijd een eindejaarsdiner ZONDER partners en daarna gaan we altijd nog op stap. Awel je staat er van versteld hoeveel mannen er zijn diedit niet willen van hun vrouw (veel vrouwelijke collega's). Ze klagen er dan over maar gaa na de diner toch braafjes naar huis.

Dus blijf bij je 1ste gedacht en als ze niet komen is dat hun probleem.

Fien
8-12-2012
 Meld misbruik24-10-2012 9:37:50

Collega's zeggen nu ook dat ze zowiezo niet lang zullen blijven als hun man niet meemag, want het kan vriezen enzo, dus moeten ze van hun man vroeg naar huis komen... Vrees dan ook dat er een grote domper op het feest komt.
moeilijke beslissingen...

Stéphanie
19-1-2013
 Meld misbruik24-10-2012 9:40:54

hier ook de collega's zonder partner. Heb het wel al eens laten vallen en ze maken er niet direct een probleem van. Ze vinden het zelfs leuk dat kunnen ze zichzelf nog eens goed laten gaan (collega's onder elkaar ;-) ) Hier is het zo dat men ventje op een klein bedrijfje werkt met 5 collega's waarvan bijna al de partners er ook werken dus zij zijn met 10. Ik werk wel met 100 mensen en kom zo goed als met iedereen goed overeen dus was helemaal niet gemakkelijk om daar ook een lijn te trekken. M'n ventje stelde dan zelf voor: 5 collega's met partner (is 10 pers) of 10 collega's zonder partner, dus was mijn keuze snel gemaakt!

Wil maar zeggen dat je gewoon bij je 1ste gedacht moet blijven en mensen vragen bij wie je je goed bij voeld.

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik24-10-2012 10:08:30

Het is jullie beslissing natuurlijk en ik snap het perfect dat je dat doet om budgettaire redenen. Maar eerlijk, als ik zonder partner word uitgenodigd voor een trouwfeest, bedank ik ook vriendelijk, maar ga ik niet. Ik vind het gewoon niet leuk om alleen te moeten gaan, zelfs al zijn daar dan collega's.

Wij hebben de collega's niet uitgenodigd voor het avondfeest, omdat dat te veel zou zijn (2x20 collega's + partners). Enkel het management team van Tom (4 collega's met partner, hij is zelf ook manager) hebben we voor het avondfeest gevraagd. De rest van zijn collega's en mijn collega's zijn met partner en kinderen uitgenodigd voor de (uitgebreide) namiddagreceptie. Wij hebben echt nooit overwogen om ze zonder partner uit te nodigen, dat is bij ons ook niet echt gebruikelijk, niet bij hem en niet bij mij. Ook al kennen we de partners niet of nauwelijks. Eigenlijk kennen we ze alleen van de feestjes ;-)

Maar jullie hebben een beslissing genomen en houd je daar ook aan. Ik zou nu alleszins niet meer veranderen. Als je collega's hebt die afzeggen omdat ze liever niet alleen komen, dan is dat maar zo. Ik vermoed dat er wel zijn die wèl komen?
En dat ze je niet in je gezicht zeggen dat ze het maar stom vinden dat ze zonder partner uitgenodigd worden, is normaal. Zou jij het wèl recht in iemand zijn gezicht zeggen? Ik alleszins niet, al zou ik het wel denken . Trek je die "roddels" niet aan. Mensen roddelen nu eenmaal graag, ze vinden wel altijd iets (en eigenlijk is het beter dat je gewoon niet weet wat er allemaal gezegd wordt).

groetjes

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik24-10-2012 10:32:56

Ik begrijp zowel u als uw collega's wel. Ikzelf zou ook niet graag zonder partner naar een trouwfeest gaan, ook al zijn mijn collega's daar wel. Ik weet niet wat ik echt zou doen maar zou het ook niet zo fijn vinden. Maar qua budget is het inderdaad een groot verschil dus daarin begrijp ik je wel. Wij hebben niet zoveel collega's dus de beslissing was snel gemaakt om hun wel met partner te vragen. Ik zou allesinds niet meer van gedacht veranderen. Als zij niet graag komen dan, dan is dat maar zo. Ik zou u daar niets van aantrekken. Je hebt hun uitgenodigd en meer kan je niet doen. Amuseer je gewoon met de mensen die wel graag willen komen.

Carmen
27-4-2013
 Meld misbruik24-10-2012 10:57:36

Ik vind dat toch een beetje vreemd, zo een felle reacties van collega's omdat de partner niet mee mag. Bij ons komen ze zonder, en daar heb ik (in mijn gezicht dan toch) nog niets over gehoord.

Nu vind ik het zelf ook niet erg om zonder partner ergens naar toe te maken, en mijn vriendin ook niet. Maar wij gaan nu eenmaal regelmatig apart weg (ik ben van Antwerpen, zij van Brussel dus wij hebben echt totaal aparte vriendengroepen). Misschien is dat natuurlijk ook gewoon een mentaliteitsverschil.

Alle raad die ik al gekregen heb van getrouwde collega's en vrienden: doe gewoon je zin, want je krijgt nadien spijt dat je toch hebt toegegeven aan de druk van anderen. Al enkele collega's zeiden dat ze hun trouw toch anders zouden doen nu, en zich minder aantrekken van wat anderen eventueel zouden kunnen denken als ze gewoon hun goesting zouden doen.

lien
4-5-2013
 Meld misbruik24-10-2012 12:22:34

is inderdaad moeilijk maar blijf bij je eerste gedacht !! ik had het er ook moeilijk, ik heb in totaal een stuk of 12 collega's. en het was ofwel op het dessertenbuffet met partner ofwel op het avondfeest zonder partner. ik heb dan eens opt werk rondgehoord en de meningen waren natuurlijk verdeeld wat het nog moeilijker maakte :-) !! maar uiteindelijk heb ik beslist om hen zonder partner op het avondfeest te laten komen. 9 mannen van de 12 ken ik niet of amper, dus daarom voel ik me ook niet verplicht om hen uit te nodigen.Het is inderdaad een moeilijke keuze, maar bleef bij je eerste gedacht. het is JOU trouw en JIJ nodigt uit wie jij wilt.

angelique
12-12-2012
 Meld misbruik24-10-2012 12:29:22

ik vind het persoonlijk ook niet kunnen...

als mijn man niet zo mogen meekomen , zou je mij ook niet zien!!!!

en omgekeerd ook ...

Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik24-10-2012 13:22:32

Ik vind het persoonlijk niet leuk om uitgenodigd te worden als partner op een feest waar ik niemand ken.
Die mensen zitten meestal een hele avond aan de tafel en proberen dan een gesprek aan te knopen met iemand anders aan tafel maar echt amuseren doe je toch niet als je niemand kent behalve je eigen vrouw of man

Ik zou het als een godsgeschenk zien als ik niet uitgenodigd zou zijn ha ha, laat mijn vriend dan maar lekker alleen gaan.

Saartje
29-6-2013
 Meld misbruik24-10-2012 18:09:39

Voila.. dat is waar wat Peggy zegt.
Ik ben een 'luide', mijn vriend is een 'stille' en we hadden twee weken geleden personeelsfeest. Het is dan toch niet met volle zin dat hij meegaat, want wie kent hij daar, wat moet hij weer vertellen. Terwijl ik er dan zo naar uitzie om te dansen. 't Is een schat en hij heeft iemand gevonden om mee te kunnen babbelen en ik heb heel lang met mijn collega's kunnen dansen!!!
Dus.. zo wil ik het ook met m'n trouw. M'n collega's die met elkaar en met ons kunnen dansen.. Ik heb ook al eens rond gehoord en ze schijnen het ook niet erg te vinden. Het zijn een 16-tal collega's. Ik vind het veel moeilijker om te zeggen, die 10 wel en die 6 niet en met partner dan. Terwijl iedereen me zegt, je moet doen wat je zelf wil. Wil je die personen er niet bij, dan moet dat niet.. tot zij juist niet uitgenodigd worden! :) Dus alle collega's krijgen de kans om te k omen, maar zonder partner.. en wie dit niet ziet zitten, heeft schrik zich te vervelen eigenlijk... die komt dan maar niet..

Nellie
20-4-2013
 Meld misbruik24-10-2012 19:02:25

Ik sluit me aan bij Peggy en Saartje!!!! Ik zou ook niet graag op een trouwfeest uitgenodigd worden van een collega van mijn verloofde. Ik ken daar dan waarschijnlijk niemand en zit er hoogst waarschijnlijk maar voor spek en bonen bij. Ik ben al eens meegeweest naar een klasreunie van mijn vriend. NOOIT MEER!!!!! Van het vijfde wiel aan de wagen gesproken...

Omgekeerd zou het ook zou zijn. Ik zou liever hebben dat ik mij kan amuseren met de collega's zonder continue te moeten controleren of mijn vriend hem ook wel goed heeft. Ik zou dat volledig begrijpen dat de partner niet uitgenodigd wordt.

Ik zou je eigen gedacht volgen!!!!! Het is jullie trouwfeest!!!

Ellemieke

Meld misbruik24-10-2012 21:45:49

Ook ik sluit me aan bij Peggy en zou even graag onder collega's komen dan met mijn partner. Hijzelf legt makkelijk contact en zou daar zeker geen probleem mee hebben maar je moet ook de praktische kant zien. Je collega's zeggen dat ze niet zonder partner willen komen maar hebben ze 't er echt allemaal voor over om een babysit te zoeken voor de kinderen, etc ? Dat lijkt me ook niet evident.

En de sfeer onder collega's is natuurlijk helemaal anders als er een hoop partners bij zijn die elkaar niet kennen...

Het is natuurlijk wel een kwestie van vertrouwen in je partner.

E.

Fien
8-12-2012
 Meld misbruik24-10-2012 21:56:27

Hallo,
dankjewel voor jullie reacties, zoals ook hier zijn de meningen overal verschillend blijkbaar :-)
we hebben besloten, we blijven bij ons besluit.
Als ze niet willen komen, dat is dan pech voor hen... (en we sparen geld uit :-) haha)
we hebben geen zin om zoveel geld te geven omdat mensen ons 'onder druk' zetten.
Voila :-) (en nu maar hopen dat ik niet plots weer begin te twijfelen haha )

bedankt voor de hulp !!

Dorien
20-7-2013
 Meld misbruik25-10-2012 8:48:53

Wij trouwen in juli, we hebben (uiteraard) de uitnodigingen nog niet verstuurd, maar we hebben wel al beslist dat we de collega's zonder partner zullen vragen. Ik heb de partners nog maar 1 keer gezien, dus aan deze mensen hebben we niets. Het kost ook het dubbele als je ze allemaal vraagt! Als er dan collega's zijn die niet willen komen, heb ik hier geen probleem mee, uiteindelijk is het voor ons gewoon een verplicht nummertje om collega's uit te nodigen.
Groetjes

Jente
26-10-2013
 Meld misbruik25-10-2012 10:11:22

Wij doen het nog wat anders (waarschijnlijk, we zijn er nog niet uit). Mijn vriend heeft veel collega's, een dertigtal. Die worden zonder partner gevraagd. Het is een hechte groep collega's dus die kunnen zich zonder partner ook wel amuseren.
Ik heb op mijn huidige werk slechts 3 dichte collega's. Die gaan voor de rest niemand kennen op onze feest dus hun partners worden wel mee uitgenodigd. Ik vraag ook nog enkele collega's van mijn oude werk en die worden dan weer wel zonder partner gevraagd. Dat is ook een hechte groep en de partners worden nooit mee uitgenodigd.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...