Terug naar overzicht
HeyMij hebben ze verteld dat je die rechts aandoet en dat je die naderhand omsteekt naar links... Of het waar is weet ik niet...Groetjes wendy22/06/2007
Ik draag mijn trouwring links,volgens mij moet dat zo.groetjes,Sabrina12.08.2005
Hey,dit onderwerp is hier al vaak uitgebreid besproken.Blijkbaar is het volgens de etiquette links, maar is dat ook streekgebonden. In Antwerpen en verschillende streken in West-Vlaanderen dragen de koppels hun ringen rechts.Ik zou dus gewoon doen waar je jezelf het beste bij voelt. Mijn verlovingsring draag ik rechts, mijn trouwring links.Groetjes,Lieve
Hey,Het heeft denk ik ook met religie te maken. Ik draag mijn verlovingsring rechts en volgend jaar komt mijn trouwring links (links is ook de kant van het hart...).Groetjes,Agneta
Hallo,Normaliter draag je zowel de verlovingsring als de trouwring links. Het heeft symbolisch iets te maken met de kortere afstand naar het hart, of zoiets. Natuurlijk zijn er tegenwoordig al veel verlovingsringen en trouwringen die niet meer samen gedragen kunnen worden. Vandaar moet je soms de ene links en de andere rechts dragen. En als het die symbolische afstand naar het hart voor jou geen betekenis heeft, dan draag je het natuurlijk volledig naar jóuw zin!!Lobke.