Terug naar overzicht
Hoi,Volgens mij heb je nog wel wat tijd .Wij trouwen in januari en gaan onze uitnodigingen rond 20 november versturen.Bij ons is gevraagd om aanwezigheid te bevestigen, ten laatste op 10 december.Er zijn ook bruidjes die werken met "Save the date" kaartjes, maar dat hebben wj niet gedaan. Hier weet ik niet wat de gangbare data zijn.Maar daar zal je hier ongetwijfeld nog wel een antwoord op krijgen!
Hoi!Is 3 maand op voorhand niet voldoende om te versturen?Maar ik zou toch nog eens aan je vriendin vragen of ze het nog ziet zitten en genoeg vrije tijd heeft om eraan te werken. Anders ga je opeens in de miserie zitten....
Wij trouwen begin mei en zullen onze uitnodigingen pas in januari versturen. Je hebt nog wel tijd genoeg. Ik ga mijn uitnodiging normaal laten maken door mijn broer maar ja ik moet daar ook een beetje achter zitten voor hij eraan zal beginnen hoor. Beter beetje te vroeg dan te laat hé. :)
Volgens de etiquette verstuur je je uitnodigingen 6 à 8 weken op voorhand. Wij versturen de onze op 29 oktober en ze moeten bevestigen tegen 30 november.
Ik heb ook altijd gehoord dat je de uitnodigingen 8 à 6 weken op voorhand dient te versturen. Anders is de tijd die er tussenzit voor de bevestigingen te groot en zijn er veel die gewoon 'vergeten' te bevestigen.Je kunt natuurlijk ook altijd save-the-date kaartjes versturen, en die horen 6 maanden voor de datum verstuurd te worden.
6 a 8 weken... Oke dan heb ik nog veel tijd :DVoor "Save the Date" dacht ik gewoon via facebook melding te maken en in familie te laten weten.De facebook melding dacht ik volgende maand al te doen, dan zijn wij 9 jaar samen en vond dat een leuk idee... De belangrijkste mensen weten het al en das het belangrijkste...
Wij hebben geen save the dates bezorgd, maar gewoon idd via sms of mondeling iedereen laten weten welke dag ze vrij moesten houden. Wij hebben dat gedaan van zodra we wisten welke datum het zou worden. Dat was in januari, 11 maanden op voorhand dus. Jij trouwt wel in de grote vakantie, dus ik zou zeker niet te lang wachten. De mensen gaan op vakantie hé. :)
@ Fien: Ja inderdaad dat dacht ik ook.. En het valt dan ook nog eens samen met het bouwverlof, dus er zal idd wel heel veel personen weg zijn.Nu op mijn werk heb ik het iedereen al laten weten, de meeste vrienden weten het ook, alleen nog familie... Daarom ben ik nu aan het twijfelen om misschien alleen daarvoor Save the date kaartjes te maken, maar dan in de vorm van Visitekaartjes...Zou misschien nog wel een optie zijn...Even uitzoeken...