Terug naar overzicht
de volgorde van de suite kan van streek tot streek verschillend zijn.ik bv woon in maldegem en daar is de volgorde zo: bruidegom met mama broers en zussen bruid en bruidegommama bruid en papa bruidegom bruid met papawij werken ook niet met een ceremoniemeester. om het iedereen gemakkelijk te maken kunnen ze bij het aankomen direct naar binnen gaan en plaats nemen we gaan stoelen vooraan voorzien voor familie en suite door een bloem aan die rij te hangen. de volgorde waar ze plaats nemen heeft te maken met de suitevorming maar ook naargelang er mensen zullen voorlezen of iets voordragen die zet je ook meer naar de eerste rijen toe. hopelijk ben je iets met deze info groetjes en veel succes ine voor de wet juist hetzelfde kwa suite en zitplaatsen.
Er gaat altijd iemand alleen zijn, want je hebt een oneven aantal zoals ik juiste lees...Ik zou ook eerst de bruidegom (alleen of met iemand) naar binnen laten gaan...Dan je grootouders, ouders, getuigen, bruid met moeder,....Je vriend die al vanvoor staat kan je grootouders helpen naar hun plaats wijzen...
wat je vriend ook kan doen is met zijn beide ouders naar voor gaan. dan is het oneven aantal al van de baan. misschien ook eens informeren naar wat je grootouders zelf willen. bij ons zien de grootouders het niet echt zitten om in de suite te lopen omdat ze niet meer zo goed te been zijn.