Nu Online
Momenteel zijn er 616 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vijftig tinten...WIT

24-10-2012 21:02:18
Man man man. Vroeger was het simpel: ik had in mijn kleurdoos 1 potlood wit en dat was gewoon wit. Dit was tot de dag dat ik kleedjes ging passen een absolute zekerheid in mijn leven. Tijdens het passen leerde ik ook ivoorkleurig, crèmekleurig, wit en gebroken wit kennen. Okay, dit wou ik nog aannemen, dat maakt de variatie in trouwkleedjes wat groter. Gelukkig ging ik buiten met het gevoel dat ik een prachtig WIT kleed had gevonden. Hmm. Neen dus. Ik krijg een stukje stof van mijn kleed enkele weken terug en ik vind dit, als ondertussen doorwinterde bruid, ivoorkleurig. Mijn zusje moet wat lachen en zegt dat ze mag doodvallen als het niet waar is: ik had een wit kleed gekocht. Hmm. Neen dus. Ik verneem vandaag van een bruidje die hetzelfde kleedje heeft gekocht, de Alexis van Marylise, dat dit kleedje ivoorkleurig is maar in 3 soorten stof bestelbaar is waardoor het er soms iets witter kan uitzien. Hmm. Ik beken kleur: ik weet het even niet meer. Ik was op zoek naar zilverkleurige schoenen die perfect gingen passen onder mijn wit kleed maar moet ik nu toch op zoek naar ivoren schoentjes en hoe weet ik dat de ivoren schoentjes die ik online zie hetzelfde ivoor zijn als mijn kleed?

Rebecca
27-4-2013
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 1379

Ellemieke

Meld misbruik24-10-2012 21:13:11

Goh Rebecca,

ik ben geen ervaringsdeskundige maar zelf zou ik voor de meer pragmatische oplossing gaan: gekleurde schoenen en een bijpassend gekleurd accessoire ;)

En anders: bestellen in de bruidswinkel?

Succes,
E.

Saar
7-9-2013
 Meld misbruik24-10-2012 21:19:26

Ik zou ook Voor Ellemiekes oplossing gaan. Want een 'witte' schoen vinden die perfect hetzelfde kleur heeft als je jurk, lijkt me erg moeilijk. Plus, ik hou erg van gekleurde schoenen :)

Charlotte
25-5-2013
 Meld misbruik24-10-2012 21:20:41

Rebecca, danku voor je bericht, want morgen ga ik wss mijn kleed bestellen en ik was vergeten dat ik zeker moet vragen in welke tinten 'wit' het kleed bestelbaar is:)

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik24-10-2012 21:56:46

ik zou nog eens bij jouw winkel checken of de kleur die je besteld hebt, echt ook de kleur is van jouw stukje stof. Misschien is er daar een missing?
mijn kleedje was wit (ik had de ivoor ook gepast, dus kon ze naast elkaar houden), en het stukje stof is ook echt wit. hetzelfde wit als een blad papier !
dus ik zou nog eens checken....

Sonja
12-5-2012
 Meld misbruik24-10-2012 22:31:08

Mijn kleed was ook een Marylise, ivoorkleurig en heb er ook ivoorkleurige schoenen bij gedragen. Ik had een stukje stof meegekregen en zo ben ik op schoenenjacht gegaan en gevonden bij Gabrielli in Roeselare. Daar hebben ze echt veel tinten...in welke kleur dan ook.
Succes!

Groetjes,
Sonja

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik25-10-2012 8:36:38

Er is inderdaad veel verschil é...je kan op jacht gaan met je stukje stof en zo vergelijken...
Ik heb de gok gewaagd en 'ivory' schoentjes besteld op brandos en die pasten perfect onder mijn kleed dat ook niet spierwit was...
Mij zou het niet gestoord hebben mocht daar nu een tint of 2 verschil op gezeten hebben hoor...maar dat is ieder zijn keuze.

In elk geval, veel succes é Rebecca!!!

groetjes

Sandra

Jente
26-10-2013
 Meld misbruik25-10-2012 9:37:52

Ik heb meteen toen ik mijn kleed kocht ook schoenen gekocht en heb ze onder eht kleed aangehad dus ik weet wel dat ze erbij passen. Enige probleem was dat ze net te groot zijn (zelfs met een zooltje) en dat ze ze nu dus hebben besteld in een kleinere maat. Volgende vrijdag ga ik ze passen. Moesten ze niet passen ga ik op zoek naar een gekleurde schoen. Ik wil inderdaad niet het risico lopen dat de kleur niet hetzelfde is als het kleed.

Lieve
17-5-2013
 Meld misbruik25-10-2012 13:02:59

Hey Becca
Ik heb eigenlijk geen antwoord voor je vraag, maar ik wil gewoon maar even laten weten dat ik je berichtje heel tof geschreven vond. I like! Sorry, beroepsmisvorming, af en toe komt de taalkundige en eindredactrice in mij eens naar boven, hè...

Greet

Meld misbruik25-10-2012 19:05:41

Wel Becca, als moeder van een toekomstige bruid kom ik hier regelmatig piepen en ik was net hetzelfde als jij aan 't denken : wat een vlotte pen! Ook bij mij is het beroepsmisvorming, hoor...

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik25-10-2012 19:11:35

Hèhè bedankt allemaal, zowel voor je tips als complimenten. The search continues!

Mieke
27-4-2013
 Meld misbruik26-10-2012 18:51:33

Hey,
Best dat je nog een stofje mee gekregen hebt.. Ik heb nog eens de foto erbij gehaald (van je kleed) en ik vind zilver er nog altijd perfect bij passen. Vooral omdat je zilver in je kleed hebt. En welk tint wit je kleed ook is, het past er sowieso bij.
Ben benieuwd wat het gaat worden .
Groetjes

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik23-11-2012 9:19:57

Het is gebeurd, de knoop is doorgehakt: zilverkleurige (suite)schoenen van LR it will be!

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik23-11-2012 12:01:15

allright :-)!!! zal mooi zijn!

stephanie
14-8-2015
 Meld misbruik12-11-2013 23:12:51

zo (on)toevallig, ik ben wat aan het neuzen in je geposte berichtjes en de naam van jou trouwkleedje is de naam van mijn verloofde ik las hier ook ergens dat jevan spreuken houdt, jammer datje al getrouwd bent ik had zoooooooooooo graag mee afgeteld met jou

sorrh voor mijn rare berichtje maar ik kon het weer eens niet laten

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik13-11-2013 8:54:51

Hey Stephanie, ik zal gewoon nog wat mee aftellen samen met jou dan Vlotten de voorbereidingen wat? Ik heb gezien dat je in 't Gravenhof bent gaan kijken? Wij hebben daar ons feest gehouden dus als je vragen hebt: shoot!

stephanie
14-8-2015
 Meld misbruik14-11-2013 10:19:42

super idee !! we hebben nog lang te gaan, 637dagen ...
gelukkig gaat dat getal toch naar beneden elke dag dat geeft een beetje courage
ok, in het Gravenhof kwamen wij buiten en zaten wij op een roze wolkje ! echt dit is het, dit is wat wij willen... maar we moesten nog naar de vrede gaan kijken
Stéphanie zei ons omdat we met instappers zitten voor dessertbuffet dat we best de grotere zaal nemen maar nu krijgen we twijfels omdat we bang zijn dat ze TE groot gaat uitvallen(de zaal hé), ze zei wel dat ze met licht zouden spelen enzo, maar wat als er bijna niemand komt en we bijna geen volk gaan hebben en dat die zaal te grrrrrooottt gaat zijn ?
We zijn toch ook nog naar de Vrede gaan kijken en die zaal is wel mooi, al gaan we vrijdag(22ste) nog eens kijken om de zaal te zien aangekleed, maar ik heb mijn hart verloren in Gravenhof, als ik mijn hart volg is de kogel door de kerk, als ik met mijn verstand denk dan kiezen we de vrede, het is ook wel toch goedkoper
zo dus overtuig me/ons !
lieevveeee groetjes van een twijfelde steph'tje

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik14-11-2013 12:36:39

Ik kan je ’t Gravenhof alleen maar aanraden. Wij hebben ons feest ook in de grote zaal gehouden. We hadden voor de receptie 80 man (incl de suite) en voor het avondfeest (geen instappers bij dessertbuffet) 102 man (incl DJ en fotograaf). De zaal was hier perfect voor. Stephanie zorgt ervoor dat de zaalindeling goed is zodat de zaal niet leeg lijkt. Een goeie plaats voor het dessertbuffet (echt een superaanrader) zodat het aanschuiven hiervoor kan gebeuren zonder dat de mensen aan de tafels moeten opschuiven, een goeie grootte van dansvloer, geen opeengepropte tafels … Wij hadden ook wat schrik voor de grootte van de zaal maar dat was eigenlijk nergens voor nodig achteraf gezien. De zaal is inderdaad wat duurder dan sommige andere maar echt wel zijn prijs waard. Heel verzorgde, ruime porties en heel vaak bijschenken. Ze helpen je ook de beste keuzes maken in functie van je budget. Het was voor de rokers in ons gezelschap ook een voordeel dat er in de orangerie kan gerookt worden tijdens het feest wat er voor zorgde dat ze tijdens het frissere weer niet in de kou buiten moesten staan. Je hoort het: ik ben nog steeds helemaal enthousiast!! Laat me weten wat het geworden is hé!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info