Nu Online
Momenteel zijn er 608 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Mijn kleedjespasdag - La Tiara en Le Chapeau

25-10-2012 8:44:25
Toch even ook van mij een verslagje:
Ik trok met zes vrouwen en een muisstille pasgeboren baby naar La Tiara in de voormiddag.
Ze hadden daar niet zoveel mensen verwacht, maar haalden al snel extra stoelen uit en waren superlief.
Ik keek samen met kelly en haar mama wat boeken door zodat ze een beeld kreeg wat ik mooi vond.
Daarna haalden Kelly en haar mama enkele jurken uit waarvan ze dachten dat het was wat ik zocht.
De eerste jurk was er bal op. (wij dachten allemaal dat de eerste jurk nooit dé jurk kon zijn) :)
Ik kreeg nog andere heel mooie jurken aangepast en er was even twijfel bij een andere maar dan was het overduidelijk dat jurk 1 perfect was voor mij en heeeeelemaal beantwoorde aan wat ik eigenlijk wou :)
Toen ze de sluier vastzette zijn er veeeeel traantjes gevloeid :)
Iedereen was het er over eens: dit zou wel eens dé jurk zijn.
Kelly gaf me nog wat tips mee voor de namiddag bij het passen en stuurde ons allemaal met een super gevoel huiswaarts.
Tijdens het passen was Kelly overigens echt een fijne verkoopster. Gezellig tetteren, heel eerlijk en gewoon lief en behulpzaam. Ik had nooit het gevoel dat iets hen teveel was, als ik vroeg om de etalage jurk aan te doen haalden ze die onmiddellijk en ze zei ook eerlijk wat ze ervan vond.
Zo heb ik het het liefst.
Op het gemakje lunchen bij mijn zus en tegen half vier naar Le Chapeau.
Ik had vrij hoge verwachtingen omdat zij toch een bepaalde naam moeten waarmaken.
Toen we binnenkwamen duurde het een tiental min tegen iemand ons aansprak.
Terwijl er twee mensen aan de kassa stonden en er maar eentje van bezig was.
We werden begeleid naar een wachtruimte waar we nog een minuut of twintig hebben moeten wachten. (we waren stipt op tijd)
Uiteindelijk kregen we een verkoopster aangewezen en een paskamer.
En van toen af aan is het extreem bergaf gegaan.
De verkoopster snapte niet waarom ik nog naar hen kwam als ik al een heel mooie jurk had aangehad.
(dit herhaalde ze regelmatig en op een heel erg brute manier)
Is het niet haar taak alles uit de kast te halen om mij ook een goed gevoel te geven en een perfecte jurk te vinden?
Met de woorden: voor iedereen een glas water zeker???
(terwijl alle andere mensen konden kiezen uit koffie of thee of frisdrank,...)
Gaf ze ons echt het gevoel minder te zijn dan anderen.
Ze kwam terug met 1 jurk.
Die was echt niet mooi voor mij.
Ze zei dat ze niet begreep wat ik er lelijk aan vond want dit was wat ik had beschreven!
Ik MOEST zeggen wat er dan zo lelijk aan was, maar die jurk zat gewoon echt niet mooi voor mij.
Met veel tegenzin haalde ze een andere uit.
Ook niet mooi.
In het pashok was de spanning te snijden.
Dorien zei nauwelijks een woord tegen mij.
Ik heb samen met Dorien foto's online moeten zitten bekijken omdat ze persé wou zien welke jurk ik nu zo mooi vond in die andere winkel.
Ze wou persé weten welk merk het was. Wat ik heel eigenaardig vind dat ze daarover doorboomde aangezien ik het merk van de kleedjes die ik bij haar aanhad gewoon zelf niet mocht weten.
Ze werd ontzettend geïrriteerd toen ze gelijkaardige jurken uithaalde, maar nooit die ene uit de vorige winkel.
Ik kwam echt niet naar daar om dezelfde jurk aangepast te krijgen.
Los van de heel slechte service die ik kreeg en los van het gevoel dat Dorien alles aan ons vervelend vond, heeft ze mij ook nog een paar keer hard op mijn tenen getrapt.
Zo deed ze in het pashok heel erg minachtend over mijn familie. Die hadden gewoon gevraagd of ze mij eens een eenvoudige jurk kon geven. Zonder veel tralalatjes. Onder het mom van: ik mag u toch advies geven! En: Ik ben toch eerlijk! kwam het er eigenlijk op neer dat ze vond dat mijn gezelschap er niets van kende.
Ze viel mijn beste vriendin aan met de woorden: wat vindt gij? Gij hebt nog niets gezegd? Ge zijt toch ook mee om uw mening te geven of niet?
Terwijl die vriendin een vrij verlegen persoon is.
En als kers op de taart vroeg ze voor de voltallige groep wie ons trouwfeest betaalde.
Wat ik echt niet vind kunnen. Dat kan evengoed een heel gevoelig onderwerp zijn.
Waarna ze zei dat als we zelf een groot stuk van het feest betaalden we beter voor de goedkopere jurk konden gaan.
(de jurk bij Le Chapeau dus)
Om er daarna aan toe te voegen dat zij het al te gek vond om zoveel geld aan een kleed uit te geven en het veel beter vindt om daar een mooie reis mee te maken.
Ik had zes heel lieve vrouwen mee. Dorien vond dat zij met al haar kennis beter wist wat ik wou dan de vrouwen die mij al heel mijn leven kennen of al x-aantal jaren.
Een eerste indruk maak je maar een keer en die van Le Chapeau was voor mij zooo ontzettend slecht.
Ik heb een klachtenmail gestuurd en kreeg er wel heel snel een heel vriendelijk en correct antwoord op terug.
Ik ga Le Chapeau niet snel meer aanraden.
Er zijn genoeg andere gelijkaardige winkels waar er wel de juiste service bij komt kijken.
Ik heb hét kleed en ik ben blij dat het in een winkel was waar ik met plezier mijn geld achterlaat :)

Marieke
18-5-2013
Meld misbruik

Reacties: 26 | Gelezen: 1555

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik25-10-2012 8:49:58

Dag Marieke,

Oh, zo ZONDE...kleedjes passen moet fantastisch zijn en gelukkig was dit wel het geval bij La Tiara é...dus vergeet le chapeau zo snel mogelijk en geniet nu volop van het gevoel dat je dé dress gevonden hebt ;-)!

groetjes

Sandra

Dorien
20-7-2013
 Meld misbruik25-10-2012 8:53:50

Oei, dat is inderdaad niet leuk!!
Langs de andere kant ben ik heel gelukkig met uw verslagje, want woensdag ga ik voor de eerste keer passen... bij La Tiara! Nu ik lees dat het daar zo goed is meegevallen, valt er al een beetje stress van mijn schouders :-)

Stéphanie
19-1-2013
 Meld misbruik25-10-2012 8:56:54

Super dat je zo snel je jurk al gevonden hebt en dan nog wel het 1ste dat je paste Je kan er maar geniet van hebben! pfff dat is zo arrogant zeg van die andere verkoopster! Zou al geen zin gehad hebben om nog jurken te passen en gewoon de zaak verlaten. Goed dat je nog een mail gestuurd hebt want vind toch ook dat ze daarvan op de hoogte gebracht moeten worden.
*BAH* ik kan mij daar zo druk in maken! Wat zijn zij meer dan wij??? Alléja het goede nieuws is dat je je droomjurk gevonden hebt en dat je super geholpen bent geweest

groetjes

Emilie
7-9-2013
 Meld misbruik25-10-2012 9:00:52

Ik heb mijn afspraak bij Le Chapeau afgezegd omdat ik vorig weekend mijn kleedje gevonden had bij de eerste winkel die ik heb bezocht. Als ik al die negatieve reacties hier op het forum heb ik nog geen seconde spijt gehad dat ik niet meer naar daar moet.

Trouwens: proficiat met je kleed. Wat een gelukzalig gevoel he ! Welk kleedje is het geworden ? Mogen we het weten :-) ?

Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik25-10-2012 9:13:27

@Dorien Van La Tiara had ik geen verwachtingen. En het is helemaaaaaal niet zoals een grote bruidswinkel. Maar ik vond het er ontzettend fijn. Ik hoop jij ook :) Heeeel veel plezier!

Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik25-10-2012 9:14:23

@Emilie Ik ga het hier niet zeggen omdat er wat mensen stiekem durven meekijken :) Maar na de trouw geef ik een volledig verslagje :)

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik25-10-2012 9:33:25

Hihi, ik wou dezelfde vraag stellen als Emilie.
Je mag natuurlijk ook altijd een berichtje sturen, hé. ;-)

Wel jammer van je ervaring bij le Chapeau! Maar gelukkig heb je een super ervaring gehad bij La Tiara!

Jente
26-10-2013
 Meld misbruik25-10-2012 9:34:24

Amai, ik had eerst je mailtje gelezen over je nare ervaringen maar ik had niet kunnen denken dat het zo erg was! Dit gaat er echt volledig over seg! Heel jammer dat je zo'n ervaring hebt gehad bij Le Chapeau. Ik denk dat het echt erg afhangt van welke verkoopster je hebt. Maaaaar...het belangrijkste: je hebt je jurk! (En ik ben heel benieuwd ).

caroline
1-6-2013
 Meld misbruik25-10-2012 10:26:19

Oei, zo erg dat die verkoopster zo onbeleefd was!
Ik moet wel zeggen dat ik er een paar weken geleden ben gaan passen en ik er een supergoede ervaring heb gehad.
Je kreeg er je eigen pasruimte en de verkoopster nam bij mij echt de tijd om mijn smaak te verstaan en op zoek te gaan naar jurken die bij me paste. Hielp me ook goed bij het aantrekken van de jurken.
En er werd totaal niet gepushed om iets te kopen, in tegenstelling tot elders.
Blijkbaar werken er dan een paar verkoopsters die niet zo klantgericht zijn of heb ik geluk gehad..
Gelukkig heb je dan toch een goede ervaring in de andere winkel, want de jurkenjacht is toch een van de leukste voorbereidingen e.

Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik25-10-2012 10:36:26

@Caroline ik vrees ook dat het afhankelijk is van verkoopster. Maar dat vind ik evengoed niet kunnen.

Je trouwt maar 1 keer en de meeste mensen doen niet zoveel winkels.
Ik wens niemand zo een ervaring toe.
Op een gegeven moment durfde ik zelf niets meer zeggen.
Zeer jammer maar helaas :)
Ik mag hopen dat ze er een les uit leren.

Silke
5-7-2013
 Meld misbruik25-10-2012 10:41:40

Waarom zoveel volk meesleuren?
Das toch veel te druk en als iedereen zen mening gaat geven maar kom
En je zegt dat je al helemaal weg was van een jurk waarom dan toch nog ergens anders gaan passen? Verdoe je hun tijd ook wel een beetje om met een hele troep mensen gewoon voor de lol ergens anders te gaan passen.Terwijl je eigenlijk al gekozen hebt.Komt voor die verkopers daar ook niet goed over.

Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik25-10-2012 10:50:31

@Silke Even verduidelijken dat de mensen die ik mee had met zorg gekozen waren. Dat die ontzettend lief, beleefd en welopgevoed zijn. Geen bende marginalen. Allemaal deftige dames. En dat ik tussen hen geen onderscheid kan maken. Op die dag moet je de mensen meenemen die je 't nauwst aan je hart liggen. En dat waren er zes. Ze zijn dat daar meer dan gewoon in de chapeau want ik hoor van veel mensen dat ze met een stuk of zes waren.

Iedereen kent me goed genoeg en iedereen was het roerend eens over alles.
Geen gekwetter en geen gedoe.
Ik veronderstel dat dat iedereen zijn eigen keuze is niet?
Ten tweede:
De chapeau had ik al lang uitgekozen om te gaan. Wou daar altijd al heen als ik ooit trouwde. En ze hadden dé merken waar ik zo fan van was.
Ik vind dat je inderdaad mensen hun tijd niet moet verdoen.
Maar dit was geen tijd verdoen.
Ik had evengoed daar mijn keuze kunnen maken.
Niets stond vast.
En zelfs al doe je 20 winkels omdat je denkt dat je héél zeker wil zijn, dan is dat je goed recht en dan moet je nog steeds als een klant worden behandeld.
Het is haar taak om voor mij dé jurk te vinden.
Voor mij was naar Le Chapeau gaan dus niet voor de lol.

Stephanie
16-8-2013
 Meld misbruik25-10-2012 10:57:19

Oei, ik was van plan een afspraak te maken bij Le Chapeau, maar ben nu wel erg aan het twijfelen! Ik vind de verkoopster héél belangrijk, als die niet vriendelijk is hoeft het voor mij al niet meer hoor!
Ik heb een gelijkaardige pasbeurt gehad in het Bruidshuis (Merksem), verkoopster was heel zuur, stond er precies tegen haar goesting.
Woensdag 07/11 ga ik naar La Tiara, ben benieuwd. Ben bang dat ik er niets ga vinden want het lijkt zo'n klein winkeltje waar niet veel keuze is

Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik25-10-2012 11:01:10

@Stephanie ik was er vanuit gegaan dat ik bij La Tiara niets zou vinden :) Ze hebben inderdaad geen oneindigheid aan kleedjes maar dat was dus niet nodig in mijn geval aangezien ik gegaan ben voor de allereerste jurk :)

Ik hoop dat je snel ook jouw jurk vindt.
En een zure verkoopster is gewoon echt vreselijk he :s

Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik25-10-2012 11:01:23

Marieke

Ik vind dat je gelijk hebt dat je ook nog naar Le Chapeau bent geweest. Al was het maar om zeker te zijn dat die ene jurk echt wel DE jurk was! Anders had je misschien altijd gedacht: misschien was daar nog een mooiere jurk... . En daarbij op het laatste moment afbellen was je waarschijnlijk ook niet in dank afgenomen he.
Ik heb nog getwijfeld om naar Le Chapeau te gaan en nu blij dat ik het niet gedaan heb.
Heb mijn kleed ook gevonden in La Tiara en ook SUPERtevreden van zowel het kleed als de service.

Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik25-10-2012 11:05:53

@Vanessa zo denk ik er dus ook over. Beter zeker zijn. Als de verkoopster haar best had gedaan had ze misschien wel een kleed van hen verkocht. Dat weet je nooit. Voor de lol trouwkleren passen is als je met het gedacht gaat dat je er toch zeker niets gaat kopen.

Fijn dat je ook zo tevreden bent van La Tiara :)

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik25-10-2012 11:25:23

Ik vind dat elke bruid mag passen zo veel ze wil...of je nu al een kleedje hebt gezien dat je mooi vindt of niet!
Ik heb zelf ook 2 winkels op 1 dag gedaan een jaar geleden en ik had in winkel 1 ook een grote kanshebber gepast. Ik heb dit dadelijk vermeld in de 2de winkel en ze maakten er geen probleem van, deden erg hun best en heb uiteindelijk in de 2de winkel een heel ander kleedje gekozen.

Dus Marieke, blijven passen tot je zeker weet dat je DE jurk hebt gevonden ;-)!
Klant is en blijft koning vind ik...zeker als het over zo een kapitaal gaat als een bruidsjurk!

groetjes

Charlotte
25-5-2013
 Meld misbruik25-10-2012 11:31:42

Marieke, groot gelijk heb je dat je ook nog een andere winkel hebt gedaan! Mijn eerste winkel was Le Chapeau, ik had een heel toffe verkoopster (Jade) en ze was ook heel eerlijk tegen me, want wat ik zocht hadden ze niet en dat zegde ze ook gewoon, apprecieerde ik enorm. Ik vond het daar wel zo duf en donker! Ik had mijn favoriete kleedje van winkel 2, maar was nog niet helemaal overtuigd. Heb nog 3 andere winkels gedaan, omdat ik het gevoel had dat MIJN kleedje nog moest bovenkomen. Maar geen enkel kleedje kon tippen aan dat van winkel 2. Dus zo meteen vertrek ik terug naar winkel 2 om dat ene kleedje terug aan te doen en nog een paar andere die erop trekken :)

Silke
5-7-2013
 Meld misbruik25-10-2012 11:33:48

Ik wens je veel geluk idd ieder zen mening

Stephanie
16-8-2013
 Meld misbruik25-10-2012 11:36:37

Sandra: jij had precies wel een héél mooi kleed, welk merk wat dat?

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik25-10-2012 13:02:01

mijn kleedje was een Ladybird, van bij Couture Ann in Aalst ;-)

sarah
3-8-2013
 Meld misbruik25-10-2012 21:09:17

toen ik bij la tiara was zei ze dat het goed was om ook al denk je de jurk gevonden te hebbe je ook naar u andere afsprake best kunt gaan anders gaat ge achteraf toch maar twijfelen mss had ik toch maar naar die winkel moete gaan mss had ik daar dan een mooie betere jurk gevonden.

IK ben heel blij dat ik naar de 3 afsprake ging ook al dacht ik in winkel 1 het kleed gevonden te hebben uiteindelijk in winkel drie bij kelly de het van het jurk gevonden

groetjes sarah

Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik26-10-2012 8:30:25

@Sarah Zo denk ik er dus ook over. Van een kleed dat zoooo duur is ben je beter héél zeker! Dat is de verkoopsters hun job. Dus geen tijdverdoening.

Sofie
5-7-2014
 Meld misbruik3-5-2013 11:57:47

Amai, dat is echt wel onvriendelijk... Aan de telefoon begonnen ze ook wel meteen over een voorschot, terwijl ik nog nooit een jurk heb aangehad :) dus ik vond het wel al wat snel gaan bij le chapeau :) goed dat ik dit nu ook gelezen heb :) la tiara it is ;) en daar waren ze super vriendelijk aan de telefoon!

Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik3-5-2013 12:57:09

@sofie Ik zou zeker nog een winkel doen hoor. Gewoon om zeker te zijn. Bij La Tiara vonden ze dat ook niet erg. Bij Le Chapeau wel helaas.

Sofie
5-7-2014
 Meld misbruik3-5-2013 13:51:28

Jaja ik zoek tot ik mijn echte goesting heb ;)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info