Toch even ook van mij een verslagje: Ik trok met zes vrouwen en een muisstille pasgeboren baby naar La Tiara in de voormiddag.
Ze hadden daar niet zoveel mensen verwacht, maar haalden al snel extra stoelen uit en waren superlief.
Ik keek samen met kelly en haar mama wat boeken door zodat ze een beeld kreeg wat ik mooi vond.
Daarna haalden Kelly en haar mama enkele jurken uit waarvan ze dachten dat het was wat ik zocht.
De eerste jurk was er bal op. (wij dachten allemaal dat de eerste jurk nooit dé jurk kon zijn) :)
Ik kreeg nog andere heel mooie jurken aangepast en er was even twijfel bij een andere maar dan was het overduidelijk dat jurk 1 perfect was voor mij en heeeeelemaal beantwoorde aan wat ik eigenlijk wou :)
Toen ze de sluier vastzette zijn er veeeeel traantjes gevloeid :)
Iedereen was het er over eens: dit zou wel eens dé jurk zijn.
Kelly gaf me nog wat tips mee voor de namiddag bij het passen en stuurde ons allemaal met een super gevoel huiswaarts.
Tijdens het passen was Kelly overigens echt een fijne verkoopster. Gezellig tetteren, heel eerlijk en gewoon lief en behulpzaam. Ik had nooit het gevoel dat iets hen teveel was, als ik vroeg om de etalage jurk aan te doen haalden ze die onmiddellijk en ze zei ook eerlijk wat ze ervan vond.
Zo heb ik het het liefst.
Op het gemakje lunchen bij mijn zus en tegen half vier naar Le Chapeau.
Ik had vrij hoge verwachtingen omdat zij toch een bepaalde naam moeten waarmaken.
Toen we binnenkwamen duurde het een tiental min tegen iemand ons aansprak.
Terwijl er twee mensen aan de kassa stonden en er maar eentje van bezig was.
We werden begeleid naar een wachtruimte waar we nog een minuut of twintig hebben moeten wachten. (we waren stipt op tijd)
Uiteindelijk kregen we een verkoopster aangewezen en een paskamer.
En van toen af aan is het extreem bergaf gegaan.
De verkoopster snapte niet waarom ik nog naar hen kwam als ik al een heel mooie jurk had aangehad.
(dit herhaalde ze regelmatig en op een heel erg brute manier)
Is het niet haar taak alles uit de kast te halen om mij ook een goed gevoel te geven en een perfecte jurk te vinden?
Met de woorden: voor iedereen een glas water zeker???
(terwijl alle andere mensen konden kiezen uit koffie of thee of frisdrank,...)
Gaf ze ons echt het gevoel minder te zijn dan anderen.
Ze kwam terug met 1 jurk.
Die was echt niet mooi voor mij.
Ze zei dat ze niet begreep wat ik er lelijk aan vond want dit was wat ik had beschreven!
Ik MOEST zeggen wat er dan zo lelijk aan was, maar die jurk zat gewoon echt niet mooi voor mij.
Met veel tegenzin haalde ze een andere uit.
Ook niet mooi.
In het pashok was de spanning te snijden.
Dorien zei nauwelijks een woord tegen mij.
Ik heb samen met Dorien foto's online moeten zitten bekijken omdat ze persé wou zien welke jurk ik nu zo mooi vond in die andere winkel.
Ze wou persé weten welk merk het was. Wat ik heel eigenaardig vind dat ze daarover doorboomde aangezien ik het merk van de kleedjes die ik bij haar aanhad gewoon zelf niet mocht weten.
Ze werd ontzettend geïrriteerd toen ze gelijkaardige jurken uithaalde, maar nooit die ene uit de vorige winkel.
Ik kwam echt niet naar daar om dezelfde jurk aangepast te krijgen.
Los van de heel slechte service die ik kreeg en los van het gevoel dat Dorien alles aan ons vervelend vond, heeft ze mij ook nog een paar keer hard op mijn tenen getrapt.
Zo deed ze in het pashok heel erg minachtend over mijn familie. Die hadden gewoon gevraagd of ze mij eens een eenvoudige jurk kon geven. Zonder veel tralalatjes. Onder het mom van: ik mag u toch advies geven! En: Ik ben toch eerlijk! kwam het er eigenlijk op neer dat ze vond dat mijn gezelschap er niets van kende.
Ze viel mijn beste vriendin aan met de woorden: wat vindt gij? Gij hebt nog niets gezegd? Ge zijt toch ook mee om uw mening te geven of niet?
Terwijl die vriendin een vrij verlegen persoon is.
En als kers op de taart vroeg ze voor de voltallige groep wie ons trouwfeest betaalde.
Wat ik echt niet vind kunnen. Dat kan evengoed een heel gevoelig onderwerp zijn.
Waarna ze zei dat als we zelf een groot stuk van het feest betaalden we beter voor de goedkopere jurk konden gaan.
(de jurk bij Le Chapeau dus)
Om er daarna aan toe te voegen dat zij het al te gek vond om zoveel geld aan een kleed uit te geven en het veel beter vindt om daar een mooie reis mee te maken.
Ik had zes heel lieve vrouwen mee. Dorien vond dat zij met al haar kennis beter wist wat ik wou dan de vrouwen die mij al heel mijn leven kennen of al x-aantal jaren.
Een eerste indruk maak je maar een keer en die van Le Chapeau was voor mij zooo ontzettend slecht.
Ik heb een klachtenmail gestuurd en kreeg er wel heel snel een heel vriendelijk en correct antwoord op terug.
Ik ga Le Chapeau niet snel meer aanraden.
Er zijn genoeg andere gelijkaardige winkels waar er wel de juiste service bij komt kijken.
Ik heb hét kleed en ik ben blij dat het in een winkel was waar ik met plezier mijn geld achterlaat :)