Terug naar overzicht
Hoi Angelique, ik trouw een weekje voor je en heb vorige week beslist welke trouwjurk ik wil dragen op mijn dag. Vnv ga ik langs om ze nog eens aan te doen en te kijken waar ze moeten aanpassen. Daar mocht ik zeker niet te lang mee wachten want het duurt toch een 4tal maand vooraleer ze 'klaar' is zeiden ze. Dus ik zou het toch niet te lang meer uitstellen hoor!En de uitnodigingen, die verstuur je zo'n 2 à 3 maand op voorhand, maar wij maken zelf de uitnodigingen dus kheb geen idee wanneer je moet langsgaan voor een ontwerp te kiezen enzo...groetjes!
ik trouw zo'n 14 dagen later en ik ben deze maand de zoektocht naar mijn jurk gestart (ik denk gisterenavond mijn jurk gevonden te hebben en ga dit weekend nog eens naar de winkel gaan met mijn getuige voor de laatste bevestiging alvorens te bestellen waarschijnlijk )Maar om op je vraag te antwoorden: de winkels rekenen zo'n 4 maand leveringstijd (ze bestellen de gekozen jurk in de best passende confectiemaat) maar tijdens kerst en nieuw wordt er niet gewerkt, dus reken 5 maand leveringstijd. Nadien volgt de eerste pas en worden aan de jurk de nodige retouches gedaan. Hiervoor rekenen ze ook wat tijd, voor ieders comfort en niet in tijdsnood te geraken. Ze raden dus aan zo'n 6 maand op voorhand te kijken voor een jurk. Ik zou niet te lang meer wachten om je zoektocht te starten. Tenzij je in een outlet kijkt, dan moet de jurk uiteraard niet meer geleverd worden maar enkel geretoucheerd. Voor uitnodigingen hangt het waarschijnlijk ook af of je iets wil laten ontwerpen of je een kaartje neemt uit een cataloog zoals buromac. Wij zullen het laatste doen en ik denk in januari de uitnodigingen te bestellen. Ik zou ze graag eind februari, begin maart op de post doen. Wil je zelf nog een uitnodiging ontwerpen of laten ontwerpen dan reken je best ook naast tijd voor het eigenlijke drukwerk, tijd voor het ontwerpen.
Hey Ik trouw 11 mei een dagje na jou dus :) Ik heb mijn droom trouwkleed nu dinsdag gevonden bij Maxim's couture. Groetjes
Heyla, het is idd zo dat heel wat jurken een levertermijn hebben van 6 maanden. Ik zou dus stilletjes aan beginnen rondgaan en passen, op het gemakje zodat je misschien ook wel verschillende winkels kunt doen. Wij hebben onze uitnodigingen vrij vroeg verstuurd. Een drie maand voor de trouw. Wij hebben ze dus ongeveer 5 maand voor de trouw, in april dus, besteld. Jammer genoeg duurde het wachten op de proef enorm lang en was ik dus blij dat we zo vroeg besteld hadden.
Hey Angelique, je moet idd toch wel 6 maand op voorhand je trouwkleed hebben gekocht, want de leveringstermijn is zo'n 4 maand + retouchering. Maar laat je geen druk opleggen. Ik zou zeggen, maak een paar afspraken en veel pasplezier gewenst!
De leveringstermijn voor mijn kleed is 7maand.dus ben blij dat ik er vroeg genoeg aan ben begonnen
Hey AngeliqueIk trouw 8 dagen na u ben ben vorige week begonnen met mijn zoektocht naar een jurk. Ik krijg nu al overal in de winkels te horen dat ik mij moet haasten met mijn keuze omdat ze anders niet meer optijd kunnen leveren en aanpassen. Ik zou dus niet meer te lang wachten als ik u was.