Nu Online
Momenteel zijn er 698 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwfuif - frietkraam laat op de avond?

26-10-2012 11:17:06
hallo bruidjes

Ik wou even checken wat jullie vinden...
Wij doen een fuif in Le Cirq. Bedoeling is dat de gasten aankomen vanaf 20u, boven een glaasje aangeboden krijgen (is een zaal met een verdiepje omdat het eigenlijk een oude cinemazaal is) en zo stilaan naar beneden begeleid worden zodat de fuif hierna meteen van start kan gaan. We willen onze openingsdans dan ook vrij vroeg doen zodat het feest daarna ineens kan losbarsten.
Wij dachten van dan later op de avond een frietkraam te laten komen (een alternatief voor belegde broodjes ofzo als middernachtsnack) bvb van 10u30 tot 1u ofzo.
Vinden jullie dit een goed idee met in het achterhoofd dat wij geen traditioneel feest willen met tafels en lang dineren maar een dansfeest met een lekkere hap na een glaasje :-)
En weet er iemand een goede frietkraam?

bedankt, groetjes

Vanessa
31-8-2013
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1460

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik26-10-2012 11:47:46

wij hadden een klassiek feest maar wij hebben rond 1u snachts frietjes laten rondgaan en die zijn zeeeeeeeer goed onthaald, dus ik vind het zeker geen slecht idee.

Annelies

Meld misbruik26-10-2012 11:52:09

Hey, Leuk ! Wij trouwen ook in le cirq en willen ook geen uren aan tafel zittende mensen... Wij gaan voor een walking dinner. Is er plaats om daar een frietkraam weg te zetten buiten ? Ik kwam overlaatst ergens op internet een oude nostalgische frietkraam tegen ... Zou heel mooi aansluiten bij deze mooie feestzaal... Weet alleen niet meer van welk bedrijf /website het kwam. In rijkevorsel heb je 'bevers' : die hebben friet/hamburger/...kraampjes. Maar ik weet niet of ze ook feesten doen...heb ze enkel nog maar op grote festivals gezien. In elk geval... Frietjes lust toch iedereen...dus ik vind het een leuk idee!

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik26-10-2012 12:23:27

De fuif vroeg doen beginnen, is geen garantie dat er dan langer gedanst zal worden, integendeel. Als alle behoeftes (drinken, eten, favoriete plaatjes) de revue gepasseerd zijn, is er voor je gasten geen nood meer om te blijven.
Indien je 's nachts je gasten naar de frituur laat gaan, is het wel zo, dat er een heleboel gasten van de dansvloer zullen verdwijnen.
Blijven ze ook nog eens praten en aanschuiven buiten.
Je gasten zijn met een volle buik minder bereid om te dansen.
Dus, hoe minder volk op de dansvloer, hoe minder dit uitnodigend is voor deze die nog zitten...hoe zou je zelf zijn.
Klassieke trouwfeesten kunnen uiteraard saai en langdradig zijn, maar worden het meeste uitgevoerd...omdat het meestal de formule is met de beste slaagkans.
Alternatieve feesten kunnen ook de max zijn, maar indien enkele zaken niet goed afgestemd, kan het in een flop verzeilen.
Ik denk dat je best niet het eten en de dansfuif teveel op hetzelfde tijdstip of in elkaar laat verlopen om chaos of een lege dansvloer te vermijden.
Hangt er wat vanaf hoeveel gasten je hebt.

grtz www.discovideo.be

Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik26-10-2012 13:04:07

Mja, dat heb ik ook al aan 't denken geweest dat hierdoor de dansvloer misschien zou leeglopen maar de frietkraam zal er sowieso 2 a 3 uur staan (we zouden dit ook vermelden tijdens de speech) dus het is niet zo dat plots iedereen naar buiten zal lopen op hetzelfde tijdstip. Ik heb al gehoord van vrienden dat zij ook al op een gelijkaardig feest geweest waren en dat dit daar eigenlijk perfect liep. Maar het is idd wel het doemscenario dat door mijn hoofd spookt.
Het is ook niet perse de bedoeling dat onze fuif tot 5u duurt. Het start tenslotte al om 21u ofzo dus daar maak ik me geen illusies over. Als het om 2u of 3u gedaan is, is dat prima voor ons. Dan zijn er al aardig wat uurtjes gedanst...
Annelies, met wie doen jullie de walking dinner? Is dan dan ook later op de avond of is dit echt als maaltijd bedoelt?

Lieve
17-5-2013
 Meld misbruik26-10-2012 16:58:37

Hey
Ik weet niet of dit kan in Le Circ, maar ik ben eens op een feest geweest waar er ook niet echt gedineerd werd, maar waar 's avonds aan de zijkant van de zaal een drie- à viertal kleine kraampjes verschenen: een met frietjes, een met ijshoorntjes, een met berlijnse bollen... Zoiets. Of je kunt zo'n frietkraampje laten opstellen in een inkomhal of zo? Kwestie dat niet iedereen wegloopt, maar dat je die lekkere frietjes bij de hand hebt. Alleszins succes! Eén ding is zeker: als ik op een fuif een lekker frietje gegeten heb, heb ik net weer superveel energie en ga ik er weer helemaal tegenaan op de dansvloer!

Jacky

Meld misbruik26-10-2012 19:31:09

Ik heb al 2 verjaardagen verzorgt waar een frietkraam aanwezig was, leuk is het wel maar het is aanschuiven zodat bijna iedereen buiten staat, ik als dj stond binnen met een lege dansvloer, echt geen aanrader voor de sfeer.

Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik28-10-2012 19:19:53

Ik heb ook een beetje schrik dat het de sfeer niet ten goede zal komen. We denken er over om een soort broodjesbuffetje te laten komen laat op de avond zodat we de mensen toch een hapje te eten kunnen aanbieden na een paar glazen. Ik had hier iets gevonden van een bruidje dat dat ook gedaan had met wat 'sjiekere' broodjes.
Is beter geschikt voor het dansfeest dat wij voor ogen hebben denk ik. We hebben ook geen zitplaatsen voor iedereen dus als je daar dan staat met je friet en je snack, niet zo handig.
Bedankt voor de reacties. Heb er zeker wat aan gehad.

Annelies

Meld misbruik28-10-2012 21:51:23

Vanessa, wij werken met etm catering uit arendonk. Onze walking dinner is wel een volwaardige maaltijd ...maar wij beginnen dan ook al vrij vroeg met ons feest (18u ). Rond middernacht laten wij ook nog broodjes opdienen. Maar je kan voor zo'n broodjes bij veel cateraars terecht ( van der smissen uit hoogstraten , den bakker rijkevorsel , dinner events , ... ) Wat ook wel gedaan wordt is enkel een dessertbuffet... En ik hoor toch dat mensen dit ook steeds geslaagd vinden ( dessertbuffet van het lozenhof in rijkevorsel ist naar het schijnt wel prima ) . Veel succes!

sanne

Meld misbruik20-11-2012 0:23:23

wij hebben wel een frietkraam laten komen zoals hierboven al stond staat zon kraam meerdere uren de mensen gaan dan naar buiten om even te roken en bij te praten met familie aan andere tafels waar normaal de stoelen bezet zijn bij ons was het drie uur lang voor zes euro p.p de gasten konden dan onbeperkt eten heerlijke puntzak vlaamse friet en meerder snacks het is ons super goed bevallen en de gasten ook somige familie hebben de kraam al zelfs voor hun verjaardag geboekt maar ieder zijn ding je kon ze ook huren voor alleen een frietje 150 man voor 400 euro zoiets het adres is www.frituurmobiel.nl maak er een onvergetelijke avond van

groetjes sanne

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...