Nu Online
Momenteel zijn er 605 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

hoeve/schuur met tuin

26-10-2012 14:42:20
Ik heb al ettelijke discussies gehad met mijn schoonouders over de trouw. Ik wou oorspronkelijk een simpel trouwfeest in een schuur met een bbq en een 40 tal vrienden. Ondertussen staat mijn lijst op 100 personen en moet het voor de schoonouders een chique diner zijn. Echter: ik voel me er gewoon niet goed bij om 20.000 lappen te spenderen aan mijn feest en heel de reutemeteut. Het is lief van hen om bij te leggen maar ik kom uit een heel ander milieu.

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een schuur/hoeve met een tuin. Geen gigantische toestanden, geen afgelikte zalen, geen trouwfabrieken,... rond Vlaams-Brabant.

Reeja
14-9-2013
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1491

Wendy
1-6-2013
 Meld misbruik26-10-2012 14:46:25

Brouwershof in Hekelgem (Affligem) is een hoeve maar geen tuin aan dacht ik. enkel een binnenplaats.

Michele
14-9-2013
 Meld misbruik26-10-2012 16:55:16

hey

Dit klinkt mss gek maar ik ben ooit eens naar een trouwfeest in 'De Bonte Beestenboek' geweest in Wortel (bovenaan in Antwerpen)
Op misschien 2 gasten na, was dat voor iedereen 'in the middle of nowhere' (die trouwers wonen zelfs in Leuven.

Maar dat was wel een superleuke locatie. Een grote, mooie en leuke schuur, een enorme tuin en achteraan nog dieren ook. Hoeveel het koste weet ik niet maar ik ken het koppel goed genoeg om te kunnen zeggen dat ze er liefst geen geld teveel aan wilden geven.

Mss dus een idee

Michèle

Caroline
23-6-2012
 Meld misbruik26-10-2012 17:30:31

La grange in Massenhoven

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik26-10-2012 23:32:19

Zeg tegen je schoonouders, dat een hoeve echt niet ondermaats is.
Even goed prachtig ingericht kan zijn en eveneens geschikt is om er in te feesten.
Zelfs BV's huwen in een hoeve:
http://www.discovideo.be/?portfolio=linsey-en-tom

grtz

lore
10-8-2013
 Meld misbruik27-10-2012 9:30:32

hey, wij zelf trouwen ook in een tent hoor, je kan het heel mooi maken door het zelf aan te kleden, en trouwens het is toch jullie feest toch niet da van de schoonouders.
het is jullie dag, dus doe het zoals je zelf zal willen en hoe je er zelf van gedroomd hebt

sofie
18-5-2013
 Meld misbruik27-10-2012 12:06:55

Wij trouwen in het Notelaarshof in Opwijk. Is een mooie locatie (gerenoveerde hoeve met paardenstallen en mooie binnentuin). De prijzen vallen heel goed mee en ze doen ook BBQ .

Reeja
14-9-2013
 Meld misbruik27-10-2012 16:43:55

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb alvast een offerte van het Notelaarshof aangevraagd. Maandag eens bellen voor de zaal te bekijken. Massenhove ligt een beetje ver voor onze genodigden vrees ik, maar toch bedankt!!!

Elly
17-11-2012
 Meld misbruik28-10-2012 16:36:53

In Herent is er iets in de trend van wat jij zoekt, het huis van Mihr!

Reeja
14-9-2013
 Meld misbruik29-10-2012 3:57:37

Bedankt iedereen! Omdat ik helaas niet vond wat ik nodig had hier in de regio (ofwel het eten, geen mogelijkheid tot tweede zaaltje voor ceremonie, te duur voor simpele schuren...) heb ik het roer helemaal omgegooid en gekozen voor iets eigentijds. Ik wou ECHT geen zaal zoals er duizend en een zijn en met deze zaal kunnen mijn schoonouders ook nog leven. Een goede compromis: zij iets chique, ik iets uniek:)

Bon ik ben in de wolken! Ben naar de zaal gaan kijken en ze is werkelijk fenomenaal. Je kan ze bekijken op www.legrandsalon.be
Een klein negatief puntje is het ceremoniezaaltje, maar ik mag al van geluk spreken dat ik een aparte zaal heb om een ceremonie te houden want dat vergt ook nogal wat werk om te vinden. Het hele complex is die dag dus van ons. Nog een pluspuntje: geen te gekke huurprijzen! Goed, we betalen wat meer voor het eten maar daar zit de zaal dan ook al in verrekend. Ik ben de voorbije weken ontzettend verschoten wat sommige mensen durven vragen!! Ikke blij, iedereen hier blij want ik moet zeggen dat ik er krankjorum van werd :)

BTW wij trouwen op 14 september 2013 :)

Eef
12-10-2013
 Meld misbruik2-2-2013 9:54:28

Hallo Reeja, Ik vind deze zaal ook super en wou eens een kijkje gaan nemen. Valt de prijs mee, want ik ging er al vanuit dat het een duurdere zaal zou zijn, maar het is idd niet evident om een leuke, niet alledaagse, zaal te vinden. Gr., E.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info