Terug naar overzicht
Dag Katleen,Ik heb hier een boekje liggen van een bevriend koppel. Zij hadden ook voor een vierkant boekje van 15 cm x 15 cm gekozen. Je moet het dan wel met een 'grote' nietjesmachine (hebben ze op de meeste kantoren) nieten. Je legt het boekje open en niet het eigenlijk als een schriftje.Groetjes,Inge
Hoi Katleen!Vermits ik dit weekend twee dagen heb zitten prutsen aan ons vierkant misboekje, kan ik je redelijk gedetailleerd vertellen hoe te werk te gaan :)Ik heb onze teksten in word getypt. Bij "pagina-instellingen - marges - meerdere pagina's" kan je dan kiezen voor "twee pagina's per blad". Kies hier ook landschape, zodat je twee langwerpige pagina's naast elkaar krijgt. De marges stel je in op bv. 1,3 cm, behalve die voor "onder", die stel je in voor 7,3 cm.Op die manier heb je meteen de juiste format en kan je gemakkelijker teksten verschuiven. Alleen moet je dan nog eens goed puzzelen voor de juiste volgorde om alles in recto-verso af te drukken. Dan ga je daarmee naar de copyzaak en knip je overal 6cm onderaan van de bladen (kunnen ze in een copycenter zeker mooi doen!)Zo'n lang nietjesmachine zouden ze in de AVA hebben, heb ik hier al eens gelezen.Hopelijk heb ik je wat geholpen!Succes!Miriam28/10/2006
Kathleen,wij hebben alles ook zelf gemaakt en copies genomen. De kaft hebben wij ook bij de drukker laten maken. Hij heeft dan alles afgesneden (met een speciale machine) en hij heeft ook alles geniet voor ons. Resultaat is echt heel mooi en eens iets anders é.Als je geen zo'n grote nietjesmachine hebt, dan kan je dat ook met een gewone doen. Gewoon karton onder je boekje leggen en nietjes erin doen, maar niet volledig "toe" duwen. Boekje van het karton halen en de beentjes zelf toe duwen.groetjes,Sabrina12.08.05