Terug naar overzicht
Wij gaan ook onze trouwring links dragen omwille van dezelfde reden als jij aanhaalt: dichtst bij je hart.
wij ook links:-)
Hier ook links...
Ook links! :)
Links! :)
iedereen links dus ;-) super! merciekes allemaal x
Ik heb altijd geweten dat katholieken de ring links dragen en de protestanten rechts...Hier ook links dus :)
links. ;)
Ik vroeg mezelf dit ook af... En blijkbaar hangt dit ook af van de provincie waarin je woont. Zo is bv Antwerpen rechts, Vlaams-Brabant kan je kiezen en als ik me goed kan herinneren was de rest idd links. Maar aangezien men verlovingsring al links is, kies ik dus rechts voor men trouw ring :-)
Mijn verlovingsring draag ik nu ook links, maar die ga ik na het huwelijk gewoon aan mijn rechterhand dragen.
ik draag m'n verlovingsring rechts dus blijft die daar ook mooi zitten. Ik ben van de provincie A'pen en moet zeggen dat het niet zo uitgesproken is, maar ik ga hem dus ook links dragen ;-)
Ik draag mijn verlovingsring gelijk Debby links, waar die ook mooi blijft zitten en de trouwring rechts :) Je moet doen wat het beste aanvoelt!
hier ook trouwring aan de linkerkant.. (verlengde van het hart)de verlovingsring gaat dan naar het rechterhand veranderd worden
Ik wist dat dus ook niet, dus heb ik het gevraagd aan de juwelier. de verlovingsring word normaal links gedragen en verschoven naar rechts de dag van de trouw( of eerder) het is dus de bedoeling dat de trouwring ook links komt en de reden staat hier al een paar keer vermeld.. dat is het "verlengde" van je hart.
Het is regiogebonden. Enkel Antwerpen (en ik dacht Limburg ook) dragen hem rechts, de rest links.
ik ook links :-)
Hoi, ook ik draag hem links :)Mijn trouwring zal mooi passen om mijn verlovingsring, zo blijf ik ze dus beiden links dragen :).Grtjs!
Bij mij zal hij links zitten maar eerder uit praktische overweging, ik geef les en als ik hele dagen in het krijt zit te prutsen (ben rechtshandig) zal hij snel vuil worden...Schijnt dat "dichtst bij je hart" een fabeltje is. Er loopt geen ader rechtstreeks naar je ringvinger. Maar het idee is wel mooi!
haha idd Jessie er is geen rechtstreekse 'verbinding', maar het gedacht is alles e ;-)
Ik draag de mijne links, enkel en alleen omdat mijn verlovingsring aan mijn rechterhand zit. Het is ook zo dat zowel je linker als je rechter ringvinger verbonden zijn met het hart, dus gewoon doen waar jij je goed bij voelt...
Ik draag de mijne rechts omdat mijn verlovingsring links zit... Daarom en ook omdat ik en mijn man niet echt katholiek zijn (ook niet voor de kerk getrouwd) en wij die regeltjes eigenlijk helemaal niet willen volgen :-) mijn ouders dragen hun trouwring ook rechts en zij zijn wel voor de kerk getrouwd zodus is iedereen zijn persoonlijke keuze ook wel!
ik kom uit antwerpen en ben protestants dus ik draag rechtsOnzin hoor, ik doe het helemaal ni voor de regeltjes ;)Ohja ik las ergens dat als je u trouwring op de plaats van u verlovingsring gaat dragen en ge geen witte randen ofzo wilt voor op de foto's dat je u verlovingsring best een tijdje op voorhand (ik dacht een week of was het een maand) al van hand wisselt.Dus ik draag hem nu al links ;)
Sarah! Goed dat je het zegt van die witte randen ed. Ik draag nl aan m'n linkerhand aan m'n middevinger een ring die ik gekregen heb van m'n mama, maar als m'n trouwring aan die kant komt zoek ik deze uit te doen en hem wrs te dragen aan m'n andere hand dus is het idd best dat ik deze al uit doe want je ziet het toch een beetje dat ik hem daar altijd gedragen heb. Zou idd niet zo mooi staan op de foto's ;-)