Terug naar overzicht
Wij hebben er eentje en het is toch wel handig, hij weet waar iedereen moet zitten, hoe binnenkomen, helpt je bij de jurk, wijst je plaats aan etc etc. De onze kost 150 euro en is van antwerpen...
Hallo Liesbeth,Eerst dachten we ook dat 't niet nodig zou zijn, nu hebben we uiteindelijk een vriend van de familie gevraagd en zijn heel blij dat we dat hebben gedaan! Hij neemt een aantal praktische zaken over waar je anders toch zelf achter loopt te crossen of waar je iemand van je broers of zussen mee "belast" die dag... Aangezien 't bij ons een vriend van de familie is, betalen wij niets, we gaan wel een kistje wijn voor hem kopen. Ik zou 't zeker aanraden!Succes!Sofie
Wij nemen geen ceremoniemeester. We doen zelf de indeling van de tafels 's avonds (met hulp van de man van de feestzaal) en 's middags. We hebben 5 auto's voor de ouders, schoonouders en de getuigen (zus is ook getuige dus dat scheelt 1 auto). Deze zijn met chauffeur en die kan dan het portier openen. Ik heb wel gezien dat je al een ceremoniemeester kan hebben vanaf 100€.Groetjes Wendy
Beste Liesbeth,Volgens mij is een ceremoniemeester toch wel handig. Ik ben al verschillende malen naar een trouw zonder ceremoniemeester geweest en dat was me toch telkens een rommeltje hoor! Het is vooral aangewezen aan het gemeentehuis en de kerk. Anders weet niemand waar hij moet staan, wie nu eerst moet, etc... Op het feest zelf heb je het niet zo hard nodig, dan kan je nog altijd hulp vragen aan je zaal.Wat betreft prijzen kan ik je spijtig genoeg niet helpen. Wij hebben het aan een vriend gevraagd, maar hij heeft wel ervaring met ceremonies.Veel succes,groetjes Carolien