Nu Online
Momenteel zijn er 452 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat met lange tussentijden?

7-11-2012 1:45:53
Hellow!

Wij hebben juist de uren van de gemeente gekregen: trouwen doen ze op een zaterdag tot 11.30. Wij vertrekken dan op onze fotoshoot om tergen 16 uur weer aan onze feestzaal te zijn voor de ceremonie etc... Maar nu vroeg ik me af: wat met familie die te ver woont om terug naar huis te keren? Trek je jezelf daar iets van aan of moeten ze zichzelf maar wat amuseren? :)

En dan nog iets kleins: Zijn er mensen die hun getuigen meenemen op fotoshoot of is dit geen bijster goed idee? Onze feestzaal heeft niet echt de mogelijkheid tot bijkomende shoots... Hoe pakken jullie dit aan?

Reeja
14-9-2013
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 763

Michèle
24-8-2013
 Meld misbruik7-11-2012 9:51:50

Ik volg mee, wij hebben ongeveer hetzelfde tijdschema :)

fabienne
14-6-2013
 Meld misbruik7-11-2012 9:55:04

bij ons is het ook zo maar wij gaan met de getuigen naar de zaal en daar geven we een verassingsbrood de getuigen gaan waarschijnlijk mee voor de fotos grts

Sandra
7-9-2013
 Meld misbruik7-11-2012 9:58:10

Wij trouwen op het stadhuis om half 12 en onze ceremonie is om half 4... We gaan vanuit het stadhuis, naar de cinema in Hasselt. Daar gaat de suite aperitieven in het bijhorende restaurant), terwijl wij met de bruidskindjes enkele foto's nemen in de cinema. Daarna eten we iets met hun, in datzelfde restaurant.
De suite blijft dan voor een dessertje. En wij vertrekken met onze fotograag of fotoshoot.
We zien elkaar dan om half 4 weer aan de kerk.
Zo is onze planning...

Ik veronderstel dat de verdere familie, die te ver woont, niet zal komen naar onze ceremonie in het stadhuis... Ik verwacht dit ook niet. Tenslotte is de ceremonie die we in de kerk hebben, veel mooier. En sluit aan bij het feest. (receptie)

Die vraag van de getuigen, heb ik aan onze fotograaf gesteld. Hij zei dat dit normaal niet gedaan wordt. De fotoshoot is het enige moment van de dag dat jullie onder jullie tweetjes zijn. Geniet daar extra van...

Foto's met getuigen worden vaak genomen aan stadhuis, of thuis bij de ontvangst ofzo. Mogelijkheden genoeg om foto's te trekken doorheen de dag.

Succes ermee!

Reeja
14-9-2013
 Meld misbruik7-11-2012 10:45:34

Bedankt iedereen! Nu kan ik weer rustig verder denken :-) *zo handig toch dit forum*

Tina
19-7-2013
 Meld misbruik7-11-2012 10:51:16

Wij hebben ook smorgens gemeente en dan terug naar huis om enkele sandwichen te veroberen met de suite en een familiefotoshoot.
Dan in de vroege namiddag is de ceremonie (ook in onze feestlocatie) en dan vertrekken wij op onze fotoshoot.

De mensen hebben dan van 16u tem 18u30 de tijd om naar huis te gaan hun op te frissen of gewoon in de bar van de feestlocatie iets te drinken.

Wij nemen dan wel onze getuige mee op fotoshoot, maar eigenlijk gewoon om mijn haar goed te leggen, mijn kleed juiste te leggen en dergelijke.

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik7-11-2012 13:11:34

wij trouwden om 10h40 voor de gemeente en daarna vertrokken wij met de fotograaf (mijn oom en zijn vrouw) en mijn getuige (mijn zus) voor de foto's en om een hapje te eten... ik had mijn getuige mee omdat wij heel close zijn...
de rest van de suite ging gewoon naar huis... we hadden dit op voorhand wel afgesproken met hun en zij waren hiermee akkoord...
om 17h werd dan heel de suite verwacht op restaurant...
familie die van heel ver moet komen zal meestal toch de moeite niet doen om naar de burgerlijke plechtigheid te komen, die zullen eerder naar de kerk komen of gewoon niet... ik zou er niet wakker van liggen

Karin
30-3-2013
 Meld misbruik9-11-2012 0:03:46

Wij zitten met hetzelfde probleem we trouwen om 11u voor de gemeente,maar we trouwen niet voor de kerk.Ons avond feest is pas tegen 18u. We kunnen nog foto's gaan nemen ondertussen.Maar dan moeten we nog lang wachten.En welk moet je s'middags eten?

anja
8-12-2012
 Meld misbruik13-11-2012 0:44:42

Hallo

wij hebben daarstraks een beslissing genomen.
Om 12 u komt de familie en de bruidegom naar ons thuis, daar zullen hapjes en drank staan. Wij trouwen om 13 u enkel voor het gemeentehuis. Daarna rijden we met heel de familie naar onze lokatie waar wij de foto's gaan nemen. Daar is ook een zaak, daar kan iedereen iets drinken (of eventueel op eigen kosten het museum gaan bezoeken) Als wij onze foto's genomen hebben, gaan we samen aan het tafel zitten om een lekkere pannekoek te eten. Dat gaan we op ons gemakje doen, gezellig samen. (maar ook dan blijft onze zaal mooi proper voor het avondfeest dat om 19 u gaat doorgaan) We verwachten dat dit alles rond 18 u gaat gedaan zijn en dan kunnen we de kleine kindjes klaarmaken om te gaan slapen voor het volk van 19 u komt. Zodat onze kleinste spruit ook wat aandacht krijgt voor hij gaat slapen en wij ons op ons gasten kunnen concentreren. Zonder middagdutje gaat die om 19 u in bed vallen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...