Nu Online
Momenteel zijn er 478 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

cash geld op je trouwdag

7-11-2012 16:44:29
Hey!

Ik had een vraagje. op onze trouwdag moeten we de fotograaf, b&b, vervoer...betalen. Dat gaat een hele hoop cash geld zijn om de hele dag op zak te hebben.
Hoe hebben jullie dat gedaan? of iemand als "penningmeester" aangeduid die zorgt dat iedereen betaald wordt die dag?;)

catherine
24-8-2013
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 940

Marlies
14-12-2012
 Meld misbruik7-11-2012 16:47:56

Hoi Catherine,

Wat ik vooral doe ik bij iedereen vragen of het absoluut nodig is de dag zelf te betalen, of dit voordien of nadien kan geregeld worden. De fotograaf wil bijvoorbeeld de dag zelf betaald worden, maar dat los ik op door een envelopje klaar te leggen bij mijn ouders (waar hij naartoe komt) en het hem meteen 's morgens te geven. Dan is het niet langer mijn verantwoordelijkheid. En verder hebben we inderdaad een penningmeester (zijn neef en getuige), gewoon voor ons eigen gemak. Hij zorgt er ook voor dat onze gekregen envelopjes in de kluis terechtkomen.

Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik7-11-2012 17:10:10

Hey Catherine,

bij ons heeft niemand van de mensen met wie wij hebben samengewerkt gevraagd om de dag zelf betaald te worden, dus ik denk dat je dat zeker kan regelen dat je niet zoveel geld hoeft bij te hebben. Die dag moet je genieten, niet bezig zijn met de financiële afhandeling :)

Groetjes,
Hanne

Christ

Meld misbruik7-11-2012 19:07:46

Fotograaf de dag zelf betalen? Ik vermijd dit... zoiets is vreselijk ongemakkelijk voor de klant als hij de dag zelf moet betalen... en ook als fotograaf zit je dan met veel cashgeld op zak... een factuur achteraf is toch makkelijker?

Patrick

Meld misbruik7-11-2012 20:56:17

Nog nooit gehoord dat een fotograaf en B&B en dan nog het vervoer eens op de trouwdag zelf betaald moet worden.
De kapper en visagiste kan ik nog begrijpen, maar de rest is er wel ferm over.
Houden die mensen wel rekening met het bruidspaar, heden ten dage kan dat toch op voorhand of later. Maak dat maar vlug duidelijk aan die mensen dat je op die dag geen bankinstelling bent, normaliter zullen ze dat wel begrijpen.
Geen haar op mijn hoofd die daar aan zou denken omdat de dag zelf te regelen.
Geniet maar op jullie dagje en laat de centjes maar thuis, dat is een beter idee.
Succes.

Jan
14-8-2014
 Meld misbruik7-11-2012 21:26:42

Sylvia
15-6-2013
 Meld misbruik7-11-2012 22:39:48

nee, idd ik zou ook niet betalen. En normaal heb je toch voor vervoer, B&B, en fotograaf een voorschot moeten betalen, ze kunnen dan wel wachten tot de rest van de rekening in de loop van de week na de trouw!

Cindy
5-5-2012
 Meld misbruik8-11-2012 1:02:25

Bij ons was het ook deels de dag zelf.
De videograaf volledig, het vervoer het restbedrag (na aftrek van een voorschot, al mocht ik wel het volledige bedrag vooraf betalen, maar ik heb dit bewust niet gedaan, want voor hetzelfde geld komen ze niet af en ben je al je geld kwijt). Ook de ceremoniemeester heb ik de dag zelf betaald, al denk ik dat hij het ook niet erg gevonden zou hebben als ik dit vooraf had betaald.
De meesten zetten concreet in hun overeenkomst hoe ze betaald willen worden en ja, de meesten vragen een voorschot tegen bepaalde datum en de rest van het bedrag de dag zelf.
Ik heb daar niet van wakker gelegen, gewoon enveloppen met het juiste bedrag voorzien en iemand aanstellen die hiervoor zorgt. Bij mij was dit mijn mama. De dag zelf heb ik ze dan zo vlug mogelijk hun omslag gegeven, dan waren we daar vanaf.

Tamara
7-9-2013
 Meld misbruik8-11-2012 8:42:47

Bij ons moet de DJ bijvoorbeeld ook op het feest zelf betaald worden. Ik vond dat heel vreemd en inderdaad niet echt praktisch, maar blijkbaar is dat voor sommige zaken de gewoonte. Ik heb wat rondgevraagd bij andere koppels en het gebeurt effectief nog.

Nathalie
14-7-2012
 Meld misbruik8-11-2012 8:50:24

wij moesten alleen de bloemist en de dj de dag zelf betalen.

Ik had het geld voor de dj aan m'n vader gegeven, want als bruidje kun je toch niet zelf met de portefeuille rondlopen, hé.
Bij de bloemist was het nog een hele toer, mijn man zijn portefeuille zat in de auto van de ceremoniemeester en mijn man is met een goede vriend naar de bloemist gereden, gelukkig had zijn vriend honderden euros cash bij. Toch raar dat ze geen Bancontact aannemen in een bloemenzaak.

Tine
13-4-2013
 Meld misbruik8-11-2012 11:41:25

Wij moeten alles in enveloppen stoppen en de ceremoniemeester kijkt daar dan voor. Wij moeten ook fotograaf, ceremoniemeester, DJ en vervoer de dag zelf betalen.

Jacky

Meld misbruik8-11-2012 12:53:44

Waarom moet dat vooraf of de dag zelf betaald worden?
Als alles netjes op contract staat dan kunnen er geen vergissingen gebeuren toch.
Achteraf een factuurtje sturen en klaar.

Sonja

Meld misbruik9-11-2012 13:58:26

Dag Catherine,
Dat lijkt me echt ook niet leuk dat je zo een ganse dag met cash geld moet rondsleuren.
Heb ik ook nog nooit gehoord. Waarom mag je dat achteraf niet overmaken als je toch al een voorschot betaald hebt ? Of is dit de gewoonte in de streek waar jullie trouwen, weet natuurlijk van waar ? In elk geval zou ik hier niet mee akkoord gaan, want er moet toch een vertrouwen zijn.

Lilabluestar
14-7-2012
 Meld misbruik10-11-2012 10:36:59

Wij moesten nochtans ook genoeg envelopjes voorzien: bloemist, kapper, visagiste, mevrouw van de taart (receptie), dj. Heb inderdaad alles op voorhand klaargemaakt met duidelijk op de envelop voor wie het was en voor welke diensten. Heb de enveloppen aan mijn zusje en een goede vriend gegeven en die hebben gezorgd dat alles betaald werd. Het op een slecht contract gooien is onnozel, met sommige mensen wordt er nu eenmaal geen contract opgesteld. Maar het verliep allemaal heel goed dus geen paniek! :)
Groetjes!

Christ

Meld misbruik10-11-2012 14:08:32

Voor sommige diensten/vakmensen kan ik wel begrijpen dat ze liever de dag zelf betaald worden: kapper, visagiste, vervoer... Deze mensen hebben ook geen 'stok' meer achter de hand als er problemen zijn met de betaling achteraf: de dienst is echter geleverd.

Maar een fotograaf heeft nog altijd zijn foto's... wie niet betaalt, geen foto's... Toen ik als fotograaf begon heb ik 1 maal de foto's afgeleverd, achteraf zou men het geld storten... tot op heden (5 jaar later) nog niet vereffend... Een contract is er wel, maar om daar een rechtszaak van te maken voor zo'n bedrag...

Ook is het zo als je bv werkt met iemand die het doet als 'hobby' (geen btw nummer bezit) dan mag die man dat niet laten storten op zijn rekeningnummer (bewijs zwartwerk)

Maar het allerbelangrijkste van een samenwerking: heb vertrouwen in mekaar!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...