Terug naar overzicht
Dat vind ik precies nogal een rare regeling. Wij geven maar één receptie omdat we het zelf niet leuk vinden als er mensen naar huis moeten gaan. Daarom kozen we ervoor om mensen bij uit te nodigen vanaf het dessertenbuffet. Dit hangt natuurlijk ook van de mensen af die je normaal enkel voor de receptie zou uitnodigen. Bij ons zijn dat onze collega's, allemaal jonge mensen, en die hebben we er liever bij om achteraf een feestje te bouwen!
We hebben een receptie aansluitend op de kerkelijke trouw enkel voor collega's en buren. Wat de avondgasten moeten doen tussen door is hun "probleem": sommigen zullen naar huis gaan, anderen zullen Leuven in trekken en nog anderen zullen wel een café'tje opzoeken.Onze avondgasten krijgen ook nog een aperitief+hapjes. Die begint als de receptie gedaan is. Hun aperitief is met minder hapjes en zal minder lang duren.
@ Jente, zoiets is bij ons niet echt mogelijk vermits het bij ons eerder "oudere" personen zijn en vind het ook wat raar om hen op ons echt feest uit te nodigen (collega's ouders enzo)@ bruidje2013, ik denk dat wij het dan ook gaan doen zoals jullie, ik zal eens met de mensen van de zaal overleggen of zoiets mogelijk is.In ieder geval hartelijk bedankt voor jullie reacties !
Wij kiezen ervoor om geen aparte receptie te geven. Mensen die we echt bij onze avond willen vragen we voor het avondfeest of voor dessert+dansfeest. Mensen die we beschouwen als "kennissen" vragen we gewoon niet..Aan het gemeentehuis voorzien we wel cava en fruitsap, voor diegene die de moeite hebben genomen om tot daar te komen.
wij geven ook geen aparte receptie, onze avond-gasten komen toe aperetieven of hun gemak tot dat iedereen aanweezig is en dan vragen we de mensen die zogezeg voorzien zijn voor de receptie voor dessert-buffet & avondfeest zo is het wa leuker da iedereen in de dans en in de feeststemming zit, dit word meer en meer gedaan ook hoor praat er eens met de feestzaal over zij hebben daar genoeg ervaring in. :)
Wij geven wel een aparte receptie voor buren en kennissen die we wel goed genoeg kennen om "iets" voor te doen, maar niet zo goed om ze op ons feest te vragen. Deze receptie zal meteen na de kerk plaatsvinden.De gasten voor het feest worden 's avonds ontvangen met een drankje alvorens aan tafel te gaan. Bij ons zullen de meeste van deze gasten na de kerk terug naar huis gaan denk ik. We hebben wel familieleden die van ver moeten komen, maar zij zullen ergens iets gaan drinken. Wij zijn ook al aan die kant van de familie naar trouws moeten gaan op 2u rijden van thuis en tussendoor zijn wij toen ook gewoon iets gaan drinken. Dat is trouwens nog wel gezellig als je met een hele groep bent!Ze zullen zich wel weten bezig te houden!Groetjes