Terug naar overzicht
Hey Angelique,Hoe oud is je broertje? Of is het al een volwassen man? Dat maakt natuurlijk een groot verschil in je reactie hiertegenover.Niet dat ik vindt dat het verdriet niet even erg zou zijn hé, maar als het om kalverliefde van een 14-jarige gaat dan kan het goed zijn dat hij er tegen dan al over is.Als het al om een serieuze relatie gaat, dan zal het wel veel dieper geworteld zitten.Hoedanook, ik denk dat het geen kwaad kan om aan je broer kenbaar te maken dat je het heel erg voor hem vindt en dat je het erg vervelend vindt voor hem dat hij nu net binnenkort naar jullie huwelijk moet komen. Misschien kunnen jullie samen ervoor zorgen dat het alsnog een iets minder pijnlijk gebeuren voor hem wordt, als jullie er alvast zeker voordien eens over gepraat hebben. Ik hoop alvast dat het alsnog een leuke dag voor jullie wordt en dat je broer er toch ook leuke herinneringen aan overhoudt.GrtzCindy
mijn broer is een jongeman van 22jaar ...ik zit echt met mijn handen in het haar:-(al bedankt e
Praat er eens met hem over. Hoe hij het ervaart?Vorig jaar hadden we een scheiding (van mijn ene broer) en een trouw (van een andere broer) in de familie. Dat was voor beide broers niet echt gemakkelijk en beiden hadden het liever anders gezien uiteraard.
Praat er eens over met hem, ik denk dat hij het zeer lief zal vinden als je zijn gevoelens ook belangerijk vind op de dag van jullie huwelijk. Misschien kan je een van zijn beste vrienden uitnodigen op jullie trouw zodat hij zich wat minder alleen voelt en zo kan hij zijn gedachten wat verzetten?Of op de dag zelf zou ik hem wat extra aandacht geven eens wat meer mopjes vertellen zodat hij niet de hele dag aan zijn liefdesverdriet moet denken.Of misschien kan je hem een extra taak geven op de trouw zelf zodat hij daar mee bezig kan zijn, het zijn maar ideetjes , maar toch zou ik zowiezo voor de trouwdag zelf eens praten met hem, als hij geen echte prater is over zulke dingen (zoals mijn broer) kan je hem wel duidelijk maken dat je enorm met hem meeleefd en hem wilt steunen in zijn verdriet. Of doe eens wat meer leuke dingen samenMijn beste vriendin (ook 22jaar)haar relatie is ook sinds deze week gestrand, en ik vind het ook zo jammer omdat ik nu ook volop onze trouw aan het voorbereiden ben, maar elke avond van deze week heb ik al tijd gemaakt om haar op te vangen en haar tranen weg te vegen. Maandag hebben we chocoladefondue gegeten, dinsdag iets gaan drinken, woensdag een meidenfilm bekeken, gisteren gewoon wat in de zetel gezeten met zelfgemaakte brownies en vanavond gaan we ook op stap.Veel succes nog en veel moed aan je broer.
evy bedankt voor je tips:-)jammer als er zoiets gebeurd in de trouwvoorbereiding e .... ook veel moed aan je vriendin !!