Jennifer
7-6-2013
|
8-11-2012 15:10:43
Wij zijn gestopt met de pil, maar doen ons best om niet zwanger te worden voor de trouw. Ik vermijd liever een dikke buik of misselijkheid die dag ! Ik denk er zo over : wat zijn nu 6 maanden (of een jaartje) langer "wachten" in een mensenleven hé...:-)
|
|
Katrien
20-4-2013
|
8-11-2012 15:26:59
Ik heb makkelijk praten, want ik heb al 2 kinderen. Maar ik zou wachten. Ik ben 2x zo ziek geweest, dat ik, als ik op dat moment ook verloofd had geweest, m'n trouw zou moeten uitgesteld hebben. Nu is dat uiteraard niet bij iedereen zo, hé, en ik wens het niemand toe. Maar bij m'n 1ste was het 'gewoon' heel de zwangerschap misselijk (9kg afgevallen tegen dat ik 12w zwanger was, en ik woog toen dus nog maar 39kg...). En ik ben heel de zwangerschap blijven overgeven. En m'n tweede zwangerschap begon net hetzelfde, maar ik kreeg op 24w dan ook nog eens een verweekte baarmoederhals en vroegtijdige weeën en ik moest dus plat liggen tot op het einde.
Ik hoop dat jouw zwangerschappen véél vlotter verlopen, en ik hoor nog vrouwen die een zwanger trouwen, maar ik zie die combinatie dus niet zitten.
Groetjes Katrien
|
|
Shana
3-8-2013
|
8-11-2012 15:32:02
Hoi Sofie,
Wij gaan wachten met kindjes tot na de trouw...Zelf denk ik nog een beetje zoals vroeger, dat ik eerst wil trouwen voor er kindjes komen...Dat is natuurlijk iedereen zijn eigen keuze. veel succes !
|
|
Sara
6-10-2012
|
8-11-2012 15:35:15
wij hebben gewacht en ik wou echt niet met een zwangere buik zitten en alle kwaaltjes erbij. Ik ben dan net voor onze trouw ( zo een 2 weken gestopt) omdat ik dan en van het bloederig gedoe vanaf was EN het ook niet zou hebben op huwelijksreis. En je kan heeel snel zwanger worden als je stopt met de pil dus ik zou het uitstellen( is natuurlijk een beetje de aard van het beestje)
|
|
Michèle
1-12-2012
|
8-11-2012 15:39:26
Ik wil toch ook even reageren hierop! Houd er ook vooral rekening mee dat het niet bij iedereen goed afloopt! Wij hebben niet gewacht! Ik was dadelijk zwanger, van de eerste maand prijs! Ik zou op de dag van onze trouw net iets voorbij de 12 weken zijn. Ik had er geen probleem mee om een iets dikker buikje te hebben, ook het niet drinken vind ik geen probleem. Bij onze eerste echo op 9 weken werd echter duidelijk dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had. Gevolg: met spoed operatie! Gelukkig nog net op tijd om de dag van onze trouw helemaal lichamelijk hersteld te zijn. Maar je houdt het wel in je achterhoofd. Zulke dingen kan je niet plannen, en houd je ook geen rekening mee! Maar het kan dus wel gebeuren! Wil niemand bang maken, want de kans is klein dat zoiets gebeurd. Maar ik dacht ook wel altijd, dit gebeurd niet bij mij , maar lees je alleen op het internet! Ik wens iedereen natuurlijk het beste toe. En je moet doen wat je hart je ingeeft! Niemand hier kan je overtuigen om er al dan niet mee te wachten! Maar wou je toch mijn ervaring even meegeven!
|
|
Eline
20-7-2013
|
8-11-2012 15:41:31
Wij wachten ook tot na de trouw omdat ik niet misselijk wil zijn op die dag...
|
|
Greet
24-5-2014
|
8-11-2012 15:55:51
Ik ga op de dag van de trouw stoppen met de pil en hopen op een vruchtbare huwelijksreis.
|
|
nikky
6-7-2013
|
8-11-2012 16:52:19
wij wachten tot na de trouw aangezien ik mijn trouwkleed al heb en heel strak is rond de taille zou het niet ideaal zijn om een dikke buik te krijgen wnt dan pas ik niet meer in men kleed hihi
|
|
Charlotte
25-5-2013
|
8-11-2012 17:04:48
Wegens een ziekte mag ik niet te lang wachten met zwanger worden, want ik word onvruchtbaar hoe langer ik wacht. Ik had eigenlijk al lang aan kindjes moeten beginnen, maar ik was er nog te jong voor. Dus ik wilde er eigenlijk zo snel mogelijk mee beginnen, vóór de trouw. Het risico op zwanger zijn op onze trouwdag is bij mij nihil MAAR het risico dat ik op onze trouwdag mijn maandstonden heb en dus verga van de pijn is heel groot. Dat wil ik echt niet meemaken, dus wachten we toch tot na de trouw. Wat zijn nu die paar maanden wachten. Ge gaat zien dat je dan juist op de trouwdag of op huwelijksreis uw maandstonden hebt, daar bedank ik liever voor zenne :)
|
|
debora
18-7-2014
|
8-11-2012 17:51:04
Mijn droom had geweest om op ons trouwfeest aan te kondigen dat we een kindje verwachten. Maar als ik dan erover begon na te denken, ivm met misselijkheid enzo, is dit toch nie ideaal. Vandaag naar het ziekenhuis geweest, als men lichaam terug in orde is, mag ik eindelijk aan kindjes beginnen. Dan ist nog even afwachten of we gaan proberen om nog voor den trouw een kindje te hebben of vlak erna... Maar wil zeker nie zwanger zijn met den trouw...
|
|
angelique
12-12-2012
|
8-11-2012 17:52:12
wij hebben niet gewacht en ja wij zijn zwanger en zoals je kan zien aan onze datum is het nog maar een maand en wij trouwen en we zouden het nu al niet meer anders willen !!!!!!
wij genieten ervan dat ons kindje er op onze speciale dag al kan bij zijn .... en het is ook nog eens zo een mooi "geschenk" naar onze ouders toe want in de toespraak van mijn verloofde gaan we het bekend maken !!!!
|
|
debora
18-7-2014
|
8-11-2012 18:38:22
ooo Angelique, da is gewoon super! Da was mijnen droom eerst ook he,nu begin ik weer te twijfelen of ik het ook nie zo zou doen alvast nen dikke proficiat x
|
|
sofie
24-3-2012
|
8-11-2012 19:18:03
wij hebben ook bewust de kinderwens nog een beetje uitegesteld tot na de trouw, ook al nam ik al een 6tal maanden geen pil meer, ik ging het jammer vinden om zelf niet ten volle te kunnen genieten van onze dag. En de dag dat het echt kon was het prijs :) We verwachten een kindje voor April. Nu ben ik ook blij dat we gewacht hebben tot erna. Ook al heb ik nu een super goeie zwangerschap die eerste maanden waren toch echt wel vermoeiend.
|
|
Jessica
7-7-2012
|
8-11-2012 19:20:48
Hey,
Ik ben in februari voor ons huwelijk gestopt met de pil en een tweetal maanden ervoor hebben we er niet meer op gelet (niet met het gedacht dat het zo snel raak zou zijn) de dag voor ons huwelijk ontdekte ik dat ik zwanger was (héél toevallig eigenlijk). Ik had wel geluk, ben niet misselijk geweest je zag er nog niets van (was toen zes weken) en het gaf net dat extraatje aan onze huwelijksdag... twas ons geheimpje:-)... maar zoiets laat zich dus niet bepaald plannen... je weet dus nooit wat het geeft als je stop met de pil en ook onmiddellijk begint te proberen...veel succes met je keuze!
|
|
Karen
13-7-2013
|
8-11-2012 19:47:43
Wij trouwen in juli en ik ben van plan mijn hormoonspiraaltje na de huwelijksreis te laten verwijderen.. Aangezien ik normaal dan in september voor het eerst in het onderwijs sta zou ik er voor opteren om niet te moeten bevallen tijdens dat eerste schooljaar..Maar vanaf de zomervakantie en de maanden erna, mag er gerust een babytje zijn!
|
|
Sanne
9-7-2011
|
9-11-2012 10:19:13
Als je de keuze hebt, zou ik wachten tot na de trouw. Niet alleen om de redenen die hier al genoemd zijn, maar ook omdat je, als je snel zwanger zou zijn, gewoon totaal niet kan voorspellen hoe die zwangerschap zal verlopen. Ik ken mensen die van halverwege hun zwangerschap in het ziekenhuis hebben gelegen. Ik ken ook mensen die veel te vroeg bevallen zijn. Dus al is je uitgerekende datum pas een maand of 3 na je trouwdag, dat betekent absoluut niet dat je op die dag zelf gewoon onbezorgd zwanger kan zijn en genieten van je huwelijk. Als je dan al zoveel tijd, geld en moeite in je trouwdag steekt, zou ik geen onnodig risico willen lopen dat die dag door een zwangerschap volledig in het water valt.
|
|
Evy
20-7-2013
|
9-11-2012 16:16:15
Hey, wij hebben ook een grote kinderwens, ik zie ons kindje ook al echt voor mij. maar wij gaan ook wachten tot na onze trouw omdat ik ook wel zo wat met de gedachte zit van eerst trouwen en dan kindjes, zo hebben we nu ook nog wa tijd voor elkaar en om te genieten van de verloving en de voorbereidingen, anders komen de voorbereidingen voor de baby er nog eens bij en zoveel stress zou ik niet aankunnen, ook omdat ik een leidingevende job heb en ik kan niet vanaf het moment ik zwanger ben stoppen met werken van mij is het werken tot de bevalling of tot ik niet meer kan of mag :)
|
|
Fien
12-12-2012
|
9-11-2012 18:05:28
Wij wachten ook. Wij trouwens op 12 december (feest op de 14e) en ik neem mijn laatste pil op 30 november. Net zoals Sara dus: dan zijn mijn regels net voorbij én zijn ze er nog niet voor de tweede keer als we op huwelijksreis vertrekken. :) Hopelijk een huwelijksreisbaby! :)
|
|
Nathalie
6-6-2014
|
10-11-2012 16:52:07
Ik heb uitgerekend dat mijn voorraad pil op zou zijn in maart 2014. Dan stoppen we ook en laten we de natuur zijn gang gaan... mijn verloofde heeft ook al wel gevraagd of ik het dan niet erg zou vinden dat ik niet zou kunnen drinken die dag.. maar dat vind ik zeker niet erg! Dat neem ik er met plezier bij. Nu hoop ik uiteraard niet dat ik al te ziek zal zijn.. maar dat zien we dan wel!
|
|
Nathalie
6-6-2014
|
11-11-2012 15:42:39
Ok... echt bizar nu toen ik mijn reactie van hier boven geschreven heb was mijn verloofde gaan werken. Nu toen hij thuis was zijn we op de ene of andere manier op het onderwerp kindjes beland.. En toen hebben we allebei toegegeven dat we supergraag kids willen en eigenlijk niet wilde wachten tot na de trouw...
Ik wist niet dat mijn verloofde er zo over dacht.. Ik dacht echt dat hij nog even wilde wachten. Nu we hebben er heel goed over gepraat en de voor en nadelen afgewogen met de trouw in gedachten, maar we hebben besloten er voor te gaan! We nemen er alle voordelen en nadelen bij.. Misschien zal ons kindje al geboren zijn als we trouwen, misschien ben ik nog in verwachting dan.. of misschien ben ik dan helemaal nog niet zwanger.. We weten dit niet allemaal op voorhand.. Maar het maakt niet uit voor ons.. We weten dat we samen kindjes willen en dat we als getrouwd koppel door het leven willen en dat is voor ons het belangrijkste..
We zouden sowieso al geen groot avondfeest geven, omdat we liever de trouw intiem vieren met onze naasten familie en vrienden en eerlijk is eerlijk, ook gewoon liever onze centjes steken in onze toekomst dan in 1 dag om een ander zijn zuippartij te sponsoren en toch commentaar moeten krijgen of te horen krijgen dat dit of dat niet goed is...
Maar goed, wij gaan dus nu voor kids.. vind het best wel spannend
|
|
Eva
|
11-11-2012 23:02:20
hehe wij hebben net hezelfde idee ben nu reeds 2 maanden gestopt met de pil en wij trouwen normaal op 31 mei 2013, en eigenlijk hoop ik tegen dan toch op zijn minst een klein buikje te hebben lol
|
|
Bruidje
6-7-2013
|
12-11-2012 15:35:19
Super Nathalie! Spannend :-) Hopelijk is jullie kindje er al bij bij de trouw! Groetjes!
|
|