Nu Online
Momenteel zijn er 563 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat te doen.....

9-11-2012 9:25:23
Een vriendin van me raade me aan me in te schrijven voor dit forum....naar het schijnt zouden hier veel bruiden of toekomstige bruiden me kunnen helpen.
Ik weet echt niet waar te beginnen voor een kleed. Eerst dacht ik aan een kort leuk los jurkje, maar na de trouwbeurs ziet mijn verloofde dit niet zitten....en een "princes" is niet aan mij besteed....Ik wil mooi en klassevol zijn. Maar het moet luchtig en makkelijk zijn om dragen! Ik maakte al afspraken in bruidswinkels maar belde deze afspraken op het laatste moment af...waarom? Wat moet ik ze vertellen? Ik weet niet wat ik zoek....kort, lang, wit, kleur, ....pppffff....HELP!!!!!

Katrien
16-8-2013
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1052

jana
15-6-2013
 Meld misbruik9-11-2012 9:33:06

Dag Katrien,

Ik zou eerst eens op mijn gemak kijken welke merken de winkels allemaal aanbieden en dan eens kijken wat je mooi vind.
Ik denk dat je ook niet zo hard mag laten beïnvloeden van je verloorfde, je moet iets kiezen waar je je goed invoelt, waar je zegt dit ben ik.
Je zal ook pas bij het passen weten wat je staat en je hebt zoveel verschillende modellen.
En niet alle jurken zijn zwaar of niet gemakeklijk om te dragen, je hebt veel eenvoudige en stijlvolle jurken.
En wat prachtig staat bij de één is daarom niet prachtig bij de ander.
Gewoon eens een afspraak maken en zoveel mogelijk verschillende jurken aandoen, dan weet je welke stijl bij je past en dan kan je vanaf dan zoeken naar de jurk.

Groetjes

Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik9-11-2012 9:56:30

Ik wilde ook een korte jurk omdat ik niet van dat zwaar gedoe hou. En zie mij nu na heel veel kleedjes gepast te hebben trouw ik ook in het lang.

De stof is kant en ontzettend licht om te dragen, ik heb wel geen of heel weinig sleep.

fabienne
14-6-2013
 Meld misbruik9-11-2012 10:10:28

hey je moet gewoon naar een winkel gaan en zeggen wa je verwacht van je kleed en zij zullen je wel helpen met het zoeken van je ideaal kleed ik zelf ben bij coutere steven in torhout geweest daar heeft de dame me zeker goed geholpen en laten passen zonder problemen en altijd even vriendelijk want ik had ook stress en door haar werd ik rustig succes nog grts

mona
27-7-2013
 Meld misbruik9-11-2012 10:27:07

Ik wil ook een korte jurk, maar in de Belgische winkels heb je niet veel keuze. De korte jurken die ik al gezien heb zijn niet wat ik zoek. Heb ook al lange jurken gepast, maar die zijn ook niet helemaal mijn goesting. Ik zoek nog wat door, maar misschien moet ik me ook 'neerleggen' bij een lange jurk uiteindelijk.

Ik begrijp alvast wat er in je hoofd omgaat!

Lynn
1-6-2013
 Meld misbruik9-11-2012 10:33:31

Hi Katrien

Allereerst: adem eens goed in en uit ;-) Dat komt allemaal wel goed!

Heb je al wat rondgeneusd in bruidsmagazines of op websites, kwestie van al wat ideetjes te hebben van wat je mooi vindt? Bijvoorbeeld: zie je graag kant, organza, tule, bling bling of zie je graag een bustierke, wil je je taille laten uitkomen, of mss bepaalde dingen verdoezelen? Met die elementen kan een verkoopster al veel kanten op, maar de gouden regel blijft dat je gewoon allerhande kleedjes moet passen.

Ik wist vrij goed wat ik wou (kanten fishtail), maar heb wel alle modellekes gepast gewoon om zeker te zijn.. De moment dat je past, zullen er al vrij snel modellen en stoffen afvallen, gewoon omdat ze je niet staan of omdat je ze niet mooi vind. Durf gerust je gedacht zeggen, en voroal laat je niet ontmoedigen..

Het leukste moet nog beginnen :-) Dus bel maar snel naar die winkes terug om wat afspraken te maken.

succes

Karin
30-3-2013
 Meld misbruik9-11-2012 12:35:10

Beste Katrien,
Ik zou me geen zorgen maken en gewoon gaan passen. Dan heb je al direct een idee van welke modellen van kleedjes er allemaal zijn. En éénmaal je het juiste aan hebt zal je direct verkocht zijn. Ik was ook niet zo voor een prinsessen kleed, maar ik heb de gulden middenweg gevonden en ik ben nu heel blij met mijn keuze.
Nog veel succes in je zoektocht en geniet er gewoon van van al die jurken te passen.

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik9-11-2012 12:43:45

Eigenlijk is er maar 1 gouden regen bij het zoeken naar een trouwjurk:
passen, passen en nog eens passen
Staar je niet blind op foto's enzo je moet het echt aan zien... Pas een keer vanalles wat, met veel tralala, heel eenvoudig, kort of lang en dan zal je al vlug weten in welke richting je moet zoeken hoor...
Ik zou zeggen hup naar die winkel! en geniet er vooral van want het is héééél leuk

kelly
13-7-2013
 Meld misbruik9-11-2012 13:22:53

Gaan passen en passen en passen, zeg maar dat je niet weet wat je zoekt, dat zijn ze gewoon hihi
Het is ook gewoon heel leuk dus DOEN!!!!!!

lore
10-8-2013
 Meld misbruik9-11-2012 15:28:53

hey,

ook ik wist niet wat ik wilde, tot ik ging kijken bij koonings.
het enige dat ik wist is dat ik geen wit wilde:) ik heb daar een afspraak gemaakt.
ik heb de verkoopster haar ding laten doen, ze heeft me een aantal kleedjes laten passen, en ik heb er het "mijne" direct uitgekozen :)
je hoeft helemaal niet "bang" te zijn. de verkoopsters weten waar ze mee bezig zijn, en helpen je graag verder :) veel plezier nog en het komt allemaal wel goed :)

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik9-11-2012 17:33:27

gewoon passen en je zal wel iets vinden. Ik wou ook geen princessenjurk maar heb toch voor een lang kleed gekozen met een sleep maar wel een redelijk eenvoudig model en het zit echt gemakkelijk en het stond me goed dus.. Je zal wel zeker iets vinden! :) Succes!

vicky
19-7-2019
 Meld misbruik12-11-2012 18:36:33

ik had net precies hetzelfde gevoel zoals jij verklaart...ik heb me laten helpen en dan ook me kleed gevonden in de zaak van LINEA RAFELLI te brugge...en ook eerst aantal lange kleedjes aangedaaan...maar bleek dat ik met kort veel meer straalde;;;
zoals ze zeggen ...ieder kleed komt anders uit tot persoon...
maar je moet nemen waar je je onmiddelijk goed invoelt....en in rafelli hebben ze een grote aantal keuze van korte kleedjes

groetjes

Katrien
16-8-2013
 Meld misbruik5-3-2013 16:32:30

Dag allemaal,

Alvast allemaal bedankt om te reageren!!!
De kogel is door de kerk.....ik heb iets gevonden waar ik me op de eerste plaats goed in voel!!!!
Ni lang, ni kort, ni wit, ni kleurig....eigenlijk iets wat ik van mezelf niet verwachte ma toch super is.
15 mei mag ik gaan voor de volgende pasbeurt...ik sta al te popellen!!!!

mona
27-7-2013
 Meld misbruik5-3-2013 19:13:00

Amai, niet lang, niet kort, niet wit en niet kleurig? Dan vraag ik me af wat het wel is. ;-)

In mijn reactie van november vorig jaar dacht ik dat ik me uiteindelijk misschien ging moeten neerleggen bij toch een lange jurk, en zo geschiedde: bij mij is het een lange witte strapless jurk met parels geworden... Kwam op m'n pad aan een heel mooi prijsje, en 't voelde goed. :-) Heb ze ietsjes laten inkorten (ben redelijk klein) en de sleep ook korter laten maken, zaterdag gepast en 'k was er heel blij mee. Ben nog altijd tevreden van mijn keuze. :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...