Nu Online
Momenteel zijn er 237 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vrijgezellen - ongewenste gast

9-11-2012 16:57:13
Bruidjes
Ik moet aan mijn getuige een lijst doorgeven met de meisjes die naar de vrijgezellen mogen komen.
Nu zit ik met een groot probleem:
Een groep van zes meisjes wil ik er zeker bij, we gaan regelmatig samen weg.
Maar een jarenhalf geleden gingen twee dames van de groep samenwonen en kwam hun nieuwe huisgenoot plots ook altijd mee.
Ze heeft zichzelf al uitgenodigd op onze trouw maar eigenlijk wil ik die er liever niet bij. Ik heb daar geen echte band mee en zou haar nooit bellen om iets te gaan drinken met ons twee.
Zij verwacht zeker mee te mogen op de vrijgezellen en naar de trouw te mogen komen en ik zit tussen twee vuren want ik heb daar geen band mee maar wil ook geen ruzie aangezien ze er altijd bij is.
Ik ben zeker dat ik binnen twee jaar totaaaaaal geen contact meer zal hebben met haar maar heb ook geen zin om hierdoor een zeeeer vervelende situatie te creeeren iedere keer zij er bij is.
Hebben jullie hier ervaring mee?
Hoe hebben jullie dit aangepakt?
Bedankt!

Marieke
18-5-2013
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1224

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik9-11-2012 17:38:27

Hmm.. Deze situatie komt me zeer bekend voor. Dit is inderdaad lastig. Ik geraak er echt niet uit. Ik heb 3 vriendinnen dat ik er ZEKER bij wil en dan heb ik nog enkele vriendinnen waarvan ik denk dat ik ze binnen een jaar toch niet meer zal horen dus vind het een beetje stom om hen te vragen. De ene keer denk ik ja ik vraag ze vanaf het dessertenbuffet, enkel op receptie ofzo, op een ander moment denk ik, waarom zou ik ze vragen? veel moeite doen ze ook niet echt voor mij. Het is echt moeilijk. 1 van die vriendinnen trouwt 2 maand later dan mij, ik vraag mij dan af; zal zij mij vragen? Dus het is echt moeilijk. :)
Bij uw situatie zou ik zeggen ik zou ze er toch bijvragen om miserie te vermijden maar ja. :)

Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik9-11-2012 17:53:08

@Silke pffff ik ben ook constant van gedacht aan het veranderen. Het probleem is dat als ik haar en haar lief vraag vanaf dessert (zoals de rest van die vriendengroep) er twee plaatsen minder zijn voor mensen die ik veeeeel liever zie.

Ik word er zot van :)
Ik hoop dat jij er snel aan uit geraakt!

kelly
13-7-2013
 Meld misbruik9-11-2012 17:56:13

Je kan misschien zeggen aan die 2 vriendinnen die met haar samenwonen zo van; eigenlijk willen wij die 3e niet uitnodigen op ons huwelijk omdat we wat selectief moeten zijn want anders moeten we TE veel mensen uitnodigen waar we niet echt een band mee hebben.... en is dat dan niet raar dat die mee is op de vrijgezellen?
Misschien begrijpen ze het dan wel he???
Leuk is idd anders maar ze moeten ook begrijpen dat je liefst de mensen uitnodigd waar je iets aan hebt he!

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik9-11-2012 18:58:49

Er zitten op je trouwfeest zowiso altijd mensen, die je minder of niet goed kent. Ze is geen vriendin van jou natuurlijk, maar wel van je andere vriendinnen. Wanneer je haar toegang tot je feest ontzegt, zou het natuurlijk kunnen dat je andere vriendinnen je dit ook kwalijk kunnen nemen natuurlijk. Moeilijk uiteraard, een kant en klare oplossing is er niet.

Bruid
17-8-2013
 Meld misbruik9-11-2012 20:11:31

Op mijn feest zitten er totaal geen mensen die ik niet of minder goed ken hoor. Wij gaan niet voor een show maar voor een feest met de belangrijke mensen in ons leven. De keuze is aan jou

Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik10-11-2012 16:34:19

Als er nu 1 dag is waar je lekker je zin op mag doen is dat volgens mij je trouwdag! Je trouwt maar 1 keer (ten minste dat is het plan toch :P ) En daar moet jij je goed bij voelen!!

En als jij je bij haar niet goed voelt, dan moet je haar ook niet uitnodigen. En je zegt zelf dat als je dat doet, je misschien 2 mensen op de kant moet zetten die je liever ziet... Nu met wie ga je dan liever de confrontatie aan?? Iemand die je graag ziet of met iemand waar van je weet dat je er binnenkort toch geen contact meer met hebt? Ik denk dat we hier beide wel het antwoord op kennen

Laat je niet leiden door gevoelens van wat andere mensen denken, jullie organiseren deze dag voor jullie en niet een ander...

Trouwens, ik vind het nogal onbeleefd om jezelf uit te nodigen

Denk er maar goed over na, praat desnoods is met die 2 andere vriendinnen... maar vergeet niet, het is jou dag en die van je verloofde! De eindbeslissing ligt in jullie handen

Katia
22-6-2013
 Meld misbruik10-11-2012 19:17:33

Ik volg Kelly: bespreek het met je 2 goede vriendinnen die met haar samenwonen. Zo kan je al eens de temperatuur opmeten - misschien vinden ze dat helemaal niet erg! Zo vermijd je alvast dat die twee onbegrip tonen voor je keuze, en misschien kunnen zij dat de 3de ook "zachtjes" laten verstaan dat ze niet mee uitgenodigd is.

Maar wat ik me afvraag: misschien beteken je wel veel voor haar (gezien zij ervan uitgaat dat ze uitgenodigd word, dan moet je toch wel iets voor haar betekenen?)? Wat denk je?

Evelien
22-6-2013
 Meld misbruik10-11-2012 19:51:05

Ik vraag die 'gevallen' op de trouw om alle discussie te vermijden, maar ze mogen dan wel niet mee op vrijgezellen... Ik heb het zo opgelost en kan daar perfect mee leven. Succes! X

Tiffany
16-2-2013
 Meld misbruik12-11-2012 11:43:58

Wij nodigen alleen de mensen uit met wie we goed overeenkomen en die we erna nog gaan zien. Ik zou ze niet uitnodigen en gewoon duidelijk uitleggen aan je vriendinnen dat je met een limiet zit en dat je haar niet zo goed kent als hun...

Als ze echt goei vriendinnen van je zijn zullen ze dit wel snappen van de andere moet je je niets aantrekken!!!

Succes

Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik12-11-2012 14:00:40

De vriendinnen gaan het begrijpen want ze weten hoe ik tegenover haar sta. Maar ik wil haar ook niet kwetsen.

Ik denk dat ik haar misschien gewoon ga mailen en dat ga uitleggen.

kelly
13-7-2013
 Meld misbruik19-2-2013 13:26:16

Hey Marieke, is dat ITEM ondertussen al opgelost? Ik heb ook zoiets voor pfff, nu begrijp ik je nog beter! lastig he! Ik wil ook niemand kwetsen maar ja....

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...