Terug naar overzicht
Nog nooit gehoord en nog nooit gezien. Mannen doen gewoon hun vest af omdat ze s'avonds te warm hebben.Bij de meeste kostuums hoort er een gilet. dus zelfs zonder hun vest zijn ze perfect gekleed voor s'avonds!
dat is inderdaad de officiële etiquette... maar ik denk toch echt niet dat iemand dat nog doet. Wij hebben zelfs niet heel de suite in jacquet gestoken enkel mijn man en de rest van de suite in hetzelfde gehuurd kostuum. enneuh... na de openingsdans is die jacquet niet meer aangeweest hahahahahaha
Al twee trouwfeesten gehad waar mijn aanstaande een jacquet moest dragen. Ze hebben zich echter nooit omgekleed - gewoon vestje uit bij het avondfeest :-) (of vroeger indien de bruidegom die van hem vroeger uit doet)
Thanks voor de tips, de mannen gaan 's avonds niet veranderen van kledij. Echt grappig, want wij waren altijd tegen jacquet, maar we vonden de huurkostuums wat te simpel en mijn ventje zei tegen mij dat hij dagelijks voort werk een kostuum draagt en dat hij op de trouw wel iets specialers wilt dragen, dus het is de jacquet geworden. Kvond wel kei lief dat hij zo zei van; schatje ik wil iets specialers aandoen :)
Haha Charlotte, exact hetzelfde hier! hubbie vindt de "klassieke kostuums" ook niet "speciaal genoeg". Ik vind dat ook super schattig dat hij iets extra wil :-)