Terug naar overzicht
Ik draag de mijne nu links. Als we getrouwd zijn gaat die naar rechts en komt mijn trouwring in de plaats.Volgens mij 'hoort' dit zo volgens het christelijke geloof, maar ik voel dat gewoon zo beter aan.
Ik heb de mijne altijd rechts gedragen... Dat is eigenlijk gewoon automatisch zo gegaan, zonder reden...het voelde gewoon goed zo. Mijn trouwring heb ik dan aan mijn linkervinger. Was wel even wennen want uiteindelijk is het soms wel zo dat het aan een bepaalde hand heel onwennig voelt.
hier ook rechts.omdat ik al een ring links had die ik van mijn toekomstige had gekregen.
Ik draag hem ook rechts. De trouwring gaat links (zoals katholieke christenen die dragen), heel vaak wordt de verlovingsring, eenmaal getrouwd boven de trouwring gedragen, ook aan de linkerkant. (Dat blijkt hier zo de gewoonte te zijn.) Maar als je niet gelovig bent, maakt het niet uit.
Ik draag de mijne links, en mijn trouwring komt daar gewoon bij, omdat ik het zo wou, en niet omdat er bepaalde 'regels' zijn :-)Doe gewoon wat best aanvoelt voor jou
Dank u Ik dacht eraan hem links te dragen en daarna te verhuizen naar rechts om dan mijn trouwring links te dragen.Ik zal allesinds eerst maar wachten op mijn ring... maar ik vermoed hem dit jaar nog te krijgen... Gewoonweg omdat mijn ventje niet altijd alles geheim kan houden en zich (bewust of onbewust) al een beetje verklapt heeft..
Mijn verlovingsring draag ik rechts omdat het zo het beste paste. Het ene hand is altijd een klein beetje 'dikker' dan het andere. Mijn trouwring zal ik dan links dragen en als ik ga passen dan moet ik zien dat ik het met mijn links hand pas. :)
Het hang af van streek tot streek wat de gewoonte is. Waar ik nu woon draagt iedereen zijn trouwring links maar in mijn familie, Antwerpen, draagt iedereen hem rechts.
Ik ga hem dragen volgens de italiaanse traditie, en daar dragen ze zowel de verlovingsring als de trouwring aan de linkse hand. Wij gaan volgende zomer ook terug naar Rimini (daar komt men verlovingsring van) om daar onze trouwringen te kopen en zien dat deze mooi samen passen
Ik had al een mooie ring gekregen voor onze eerste kerst samen...die droeg ik rechts dus verlovingsrings ging langs de linkse ringvinger...ik heb nu een trouwring die er perfect bij past dus samen aan de linkse vinger :-)groetjes
ik draag mijn verlovingsring ook rechts, en mijn trouwring komt aan de linker ringvinger..gr.
Ringen worden links gedragen omdat dat de enige vinger is met rechtstreekse verbinding naar het hart ofzo. Staat dus los van geloof :)
Ik draag mijn verlovings ring ook links. Maar met de trouw komt hij rechts. En de trouwzing links . omdat dicht het dichts bij uw hart licht. Ben zeker niet gelovig maar vind dat wel mooi; Iemand dat je graag ziet zo dicht mogelijk tegen hart hebben. Zo heb ik ook een mooie trouwring gezien met 1 steentje en voor later kan er voor elk kind een steentje bij geplaats worden. Vind dat super
Hier ook links :)