Nu Online
Momenteel zijn er 594 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwringen laten maken - Iemand tips?

11-11-2012 18:50:15
Wij zijn gisteren bij onze juwelier geweest vanwaar ik mijn verlovingsring kreeg om te informeren over trouwringen.
Dit zou voor beide ringen net geen 2000 euro zijn.
Mijn man een gewone zonder tralala en bij mij wil ik er wel steentjes in.
Dit vinden we veeeeel te duur.
Iemand tips voor een goeie ontwerper?

Marieke
18-5-2013
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 1651

Michèle
1-12-2012
 Meld misbruik11-11-2012 18:54:10

Ik weet niet van waar jullie zijn, maar wij gingen bij Diane Pacholski in Hasselt.
Wij zijn er heel tevreden over. Je kan er ook ringen laten maken met je oud goud!
Een ontwerper is natuurlijk ook niet goedkoop, maar indien je het met je eigen goud doet wordt het wel goedkoper!

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik11-11-2012 18:56:50

Onze ringen kwamen ook net geen 2000 euro, die van mij heeft ook steentje en die van mijn man is een simpele gouden ring. Ik heb wel al veel gehoord over Fede di Oro in Izegem . Omdat zij zonder tussenpersoon werken is het daar blijkbaar wel goedkoper en op dit forum heb ik al veel tevreden berichten erover gehoord...

Siska
27-4-2013
 Meld misbruik11-11-2012 19:26:20

Wij hebben ook onze ringen besteld bij FDO in Izegem en zijn ZEER tevreden over de service! Mijn vriend heeft een eenvoudige ring in witgoud met inscriptie en de mijne is wit -en geelgoud met 10 steentjes. Samen hebben we 1200 euro betaald...valt goed mee é!

debbie
18-5-2013
 Meld misbruik11-11-2012 20:32:42

Robzilla in Antwerpen kan je ze laten maken, ik had er op de site een paar gezien die ik mooi vond en als je die in het zilver zou laten maken zou het op een 300€ komen!!!http://www.robbzilla.be/wat-doen-we/trouwers

vanessa
29-3-2013
 Meld misbruik11-11-2012 21:09:20

Ik had niet echt vertrouwen in FDO Izegem wegens geen correcte goudprijs enzo...
Best ens informeren bij juwelier om zelf goud mee te brengen scheelt heel veelmijn ring was ook zeer duur maar heb genoeg oud goud kunnen geven en zodoende mijn droomring kunne kopen!

Stéphanie
19-1-2013
 Meld misbruik12-11-2012 5:14:00

Weet niet of je zelf nog (oud) goud hebt liggen? Wij hadden het goud van mijn mama en zijn ermee naar een juwelenontwerpster hier in de buurd geweest (Puurs Prov. Antw). Zij heeft de ringen naar onze smaak gemaakt en bij mij met toch een 19-tal briljantjes en van m'n ventje een gewonen simpele zonder tirlantijntjes. die van ons komen op 250 euro voor de 2. Wij hebben wel al het materiaal zelf aangebracht dus dat scheeld ook enorm natuurlijk!

Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik12-11-2012 8:06:28

Bedankt allemaal voor de tips! Van mijn mama krijg ik nog gouden juweeltjes die van mijn grootmoeder waren maar die ik nooit zou dragen. Dat is een goed idee om die eventueel mee te nemen naar de juwelier. De rest van de tips ga ik nu even bekijken! :)

catherine
24-8-2013
 Meld misbruik12-11-2012 8:40:17

Wijhalen onze ringen bij Kirsten vos in Riemst. Een juwelenontwerpster met een gesloten atelier. Zeisheellief en bekijkt samen met jou wat er allemaal mogelijk is! We komen ook op net 2000 euro, maar ze neemt ook oud goud aan waardoor we nu net wat meer als de helft moeten betalen! Groetjes!

catherine
24-8-2013
 Meld misbruik12-11-2012 8:44:59

Ik heb ook nog een prijslst van ringen v Wim meeuwissen in Antwerpen via mail gekregen mocht Gé geïnteresseerd zijn! Daar zijn ook goedkopere ringen bij!

Hilde
1-9-2012
 Meld misbruik12-11-2012 10:07:44

Die van ons komen van bij Karla Mertens in Leuven! Gewoon eens binnenstappen, ga voorbij de wat exentrieke ontwerpen, ze hebben prachtige ringen!

Tina
19-7-2013
 Meld misbruik12-11-2012 11:29:26

Wij halen onze ringen waarschijnlijk bij Leys in Aarschot.
Het is wel geen zilver, maar Paladium. EN voor de 2 betalen wij 400 euro.

Vicky
15-9-2012
 Meld misbruik12-11-2012 12:10:28

mijn ring kwam ook van bij FDO. ik geloof persoonlijk niet dat zij geen correcte goudprijs zouden toepassen.
mijn ring werd ontworpen (dus geen standaardmodel) en past perfect rond mijn verlovingsring (het zijn in principe 2 ringen bezet met steentjes waar mijn verlovingsring tussenpast. onderaan is dit 1 ring met een gleuf voor mijn verlovingsring) Ik heb in totaal 12 steentjes op elke ring (dus 24 in totaal)
daarvoor moest ik normaal 1120 euro betalen.
toen ik mijn ring ging ophalen had hij een herberekening gedaan op het effectief gewicht gebruikt goud (ervoor een schatting) en moest ik 160 euro minder betalen.
ik denk niet dat iemand die geen correcte goudprijs toepast dit zou doen.
Ik zei hem ook: amai, dat vind ik eerlijk, want had je mij dit niet verteld, ik ging dat toch nooit geweten hebben. ik had getekend voor een ring van 1120 euro.

Mijn man heeft een eenvoudige stalen ring, wij betaalden daar 99 euro voor (hij werkt in de metaal en aan staal komt niks)
Wij kochten zijn ring niet bij FDO. Zij hebben wel zelf voorgesteld om zijn ring ook kosteloos mee te graveren, zodat onze gravure hetzelfde zou zijn.

ik zou ze zeker een bezoekje brengen, je doet dan nog wat je wilt.
wij hebben dit alvast als SUPER ervaren en hadden we het geweten was mijn verlovingsring ook van daar gekomen.

veel succes nog!

Maud
8-9-2012
 Meld misbruik12-11-2012 12:21:38

Dag Mieke,

Fabrigold in Kortrijk is de moeite, ze hebben ook nog een vestiging in Aalter als ik me niet vergis,

Succes,
Maud

Vicky
15-9-2012
 Meld misbruik12-11-2012 13:46:41

Maud,
het toeval wil dat mijn verlovingsring van Fabrigold komt, vestiging Brugge.
Ik zou daar persoonlijk niet meer teruggaan...
Mijn man was daar blijkbaar zeer vriendelijk ontvangen geweest.
Maar ik, daarentegen...
ik moest terug om mijn ring op maat te laten zetten, want die was een heel stuk te groot.
die dame was echt grof! ik twijfelde tussen 2 maten. vooral omdat mijn handen zeer gevoelig zijn aan koude en warmte en dat zeker een ringmaat kan schelen smorgens met smiddags.
Ik zei tegen haar: ja, ik wil zeker zijn, want ik wil dus geen ring die gespannen aan mijn vinger zit waar mijn vinger als een vleeshompje langs zit.
Zegt ze tegen mij: hewel ja, we zijn hier in Belgîë é madamtje, tis hier 10 maanden koud, maar ja, als jij perse een ring wil die draait aan je vinger dan moet je dat maar doen é!
heb dan het maatje kleiner gevraagd. maar heel de avond getwijfeld... mijn man was niet te spreken en wou al meteen de telefoon nemen om te klagen. ik vroeg dat niet te doen, want ik denk niet dat die dame er vriendelijker zou van worden... ik heb dan sanderendaags gebeld om toch die grotere maat te nemen, gelukkig. of ik zat nu met een te hard spannende ring opgescheept.
Ik vroeg een gravure en kreeg een antwoord alsof ik het moeilijkste mens ooit was. en: jah, daar ga je dan toch moeten voor bijbetalen hoor!
allez, in een verlovingsring staat toch een gravure?!!
ook het goud dat ze uit de ring gehaald hebben kregen we niet mee, want uiteindelijk hebben we wel betaald voor een ring x-aantal maten groter. Ik dacht als we dat stukje meekrijgen kunnen we dat sparen, je weet nooit binnen x-aantal jaar dat hij moet groter gemaakt worden.
Als ik nu zie hoeveel we in vergelijking betaalden voor mijn trouwring, hebben wij dus ook echt veel betaald, ook al zijn ze zogezegd steeds x-aantal % goedkoper... we betaalden 890 euro voor de verlovingsring: effen witgoud met 1 steen. De steentjes in mijn trouwring zijn kleiner, maar het aantal karaat in totaal is groter + het zijn dus nog altijd 2 ringen. dus als je zelf het rekensommetje maakt...

Ik begrijp dat dit uiteraard een persoonlijke ervaring is en er zeker ook mensen zeer tevreden zijn van Fabrigold, maar ons zien ze daar al zeker nooit meer terug!

Tino

Meld misbruik14-11-2012 16:27:35

Beste Marieke

de goudprijs is momenteel heel hoog, dus je gaat meer betalen naargelang de grootte van de ringen - steentjes op zich zijn niet zo héél erg duur.

Neem gerust even met ons contact op, wij hebben niet alleen collectie-ringen van Nico Taeymans maar ook onze eigen lijn waar je zelf de dikte en grootte kan bepalen

groeten

Ellen
AURA
http://www.aura-online.be

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...