Nu Online
Momenteel zijn er 440 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Alternatief gezocht voor bedanktkaartjes

9-9-2004 10:00:03
hallo,
weet er iemand een ander alterntief in plaats van een bedankkaartje met foto? Ik heb daar es overnagedacht en ik vind dat eerlijk gezegd weggegooid geld. Omdat een paar weken of maanden na het feest wordt zoiets weggegooid en dan vind ik het zonde om daar zoveel geld en tijd in te steken. Ik dacht mss een uikerboontjes te geven met daarop onze namen? Wat vinden jullie ervan?
Iemand die toch een trouwfoto van ons wil (buiten de naaste familie) daar laat ik gerust wel eentje voor laten bijmaken. Is er mss nog iemand die er zo over denkt?

Alvast bedankt!
Mieke

Mieke
24-6-2005
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1067

Evelien
14-8-2004
 Meld misbruik9-9-2004 11:59:36

Hoi Mieke,

Wij hebben op ons trouwfeest toen de gasten weggingen hen een zakje meegegeven met daarin rode snoepjes in de vorm van een hartje. We hadden daar een kaartje aan vastgemaakt met een kort bedankwoordje erop.
Heel veel mensen vonden dit een tof idee en bovendien nog lekker ook ;-)
Wij gaan binnenkort ook wel foto's sturen, maar enkel naar familie en de dichtste vrienden...

Groetjes
Evelien

Wendy
10-6-2005
 Meld misbruik9-9-2004 15:31:57

Hallo,

Wij trouwen volgend jaar juni. Er zijn verschillende toffe mogelijkheden: wedding cookies (zoals de fortune cookies) op www.geluk.com (hier vind je ook nog andere ideeën) en bijv een pakje spelkaarten. Een nicht van mij gaf gewoon een roos met een kaartje aan. Op de website van jos delaat (nederland) vind je ook toffe ideeën (ken de juiste naam van de site niet, maar via google vind je het wel).
Groetjes wendy

Sofie

Meld misbruik10-9-2004 9:05:02

Mieke,

Wij hadden net hetzelfde idee ivm het geven van foto's. We trouwen binnenkort (vandaag binnen 3 weken zit ik nu bij de kapper...) en zijn er nog altijd niet uit, we zitten nog tussen 2 dingen te twijfelen: ofwel gaan we teelichtjes op de tafels zetten in een kalkpapieren zakje. Op dat zakje zouden we dan onze namen en het menu laten drukken. Dat is dus tafeldecoratie en een kadootje in 1.

Het andere alternatief is dat we een "speciale editie" van de krant van de dag laten maken met op de voorpagina foto's van de dag zelf en wat interviews met vrienden en familie over ons. Dan zouden ook de tafelindeling doen met belangrijke data uit ons leven (onze geboortedata, enz...) en krijgen de mensen een afgeprinte voorpagina van de krant van die datum (kan je opvragen bij archieven van kranten) om naar de juiste tafel te gaan.

Weer wat extra ideetjes, maar ik hoop dat er hier ook nog wat leuke tips komen waar wij nog inspiratie van kunnen opdoen.

Groetjes
Sofie

jessy
17-9-2004
 Meld misbruik10-9-2004 9:56:31

wij hebben gekozen voor doosjes te vullen met hartjessuikerboontjes (wit en rood)
samen met een strikje rond en op de achterzijde staan onze namen en datum en daaronder
bedankt dat jullie erbij waren
geven we ineens mee na het feest
dat spaart idd achteraf kosten voor een bedankkaart met fot en nog eens de postzegels....
en voor de kids hebbenw e kleine puntzakjes met snoep

els
30-7-2005
 Meld misbruik10-9-2004 15:46:51

wij gaan een Cd tje maken met "onze" muziek erop... de openingsdans, het liedje dat ons samenbracht....enz... omdat we dansen als hobby is dit voor ons toepasselijk en de mensen hebben er nog iets aan achteraf.... iedere keer als ze naar de cd luisteren zullen ze (hopelijk) aan ons denken...

Wat ik ook ooit op een ander forum heb gelezen is bijvoorbeeld een flesopener laten bedrukken met jullie namen, wechpotjes vullen met snoephartjes, een doosje met zaadjes van vergeetmenietjes, een klein flesje spa met daaraan een perdolan (voor de morning after), een zakje met badbruisballen (Bedankt voor een bruisend feest), een suikerstaafje een een potje melk aan een houten lepeltje gebonden(kom nog eens op de koffie), enz....

Als je nog meer van deze ideetjes wilt zou ik eens surfen naar het forum van de trouwschop.... als je daar de zoekfunctie gebruikt en bedankjes intikt, kom je bij bergen ideeën uit!

els
30-7-2005
 Meld misbruik10-9-2004 16:13:34

het forum van trouwshop.com bedoel ik he

Emmely
20-8-2004
 Meld misbruik15-9-2004 8:53:03

hallo,

ik heb zelf bedankjes in elkaar geknutseld...een woordzoeker met allemaal woorden rond trouwen en als uitkomst was de zin: LEUK DAT JE ER WAS! We hadden ook balpennen laten drukken met onze namen op en die er dan bijgevoegd. De balpen wordt veel gebruikt hoor, overal waar ik kom zie ik hem..haha..en de woordzoeker had ook veel succes..Tijdens onze huwelijksnacht hadden verschillende gasten de oplossing al doorgezonden en erbij gezet, wij vonden het ook leuk dat we erbij waren...deed ons wel iets...en eigenlijk hadden die woordzoekers ons niet veel gekost hoor, wat overschotten gekleurd papier en copies...zelf kaartjes geknipt en in crepepapier kadootje gemaakt... zo kan het dus ook..met evenveel succes...als een fotooke die misschien direct in de kast wordt gestopt

Groetjes
Emmely

inge
24-9-2005
 Meld misbruik15-9-2004 21:30:10

Hey Mieke, ik hoop dat ik niet te laat ben. Je kan op het avondfeest zelf foto's nemen van iedereen apart of een beetje per gezin. (hoe later hoe erger de foto's worden) Die foto's laat je ontwikkelen en je bezorgt ieder zijn eigen foto achteraf met een bedankwoordje. Zoiets blijft, want de meeste gooien nooit een foto van zichzelf weg. En dan kunnen ze ineens is kijken hoe ze zich op je feest gedragen hebben!!!!!
Laat je ons weten wat het geworden is?

Veel succes
Inge

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...