Hey Inge Mijn vriend en ik zijn in september (regenseizoen) twee weken naar Punta Cana geweest. En eerlijk: het was de mooiste reis ooit.
Het is daar idd een klein paradijsje...en ik was op slag verliefd.
Wij verbleven in Bavaro Princess all suites resort and spa. Een echte aanrader.
Super lekker eten en de mensen zijn daar ogenschijnlijk altijd gelukkig.
Wij hebben geluk gehad: in die 15 dagen elke dag 33 graden en geen enkele dag regen. Enkel een buitje de avond voor ons vertrek. Het kan natuurlijk ook anders: in augustus is er een orkaan gepasseerd..
Qua veiligheid moet ik zeggen dat wij ons daar niet veel alleen buiten hebben gewaagd. Begeleide excursies hebben we wel gedaan en we zijn één keer gaan winkelen met z'n tweetjes. We hadden geen onveiligheidsgevoel..de mensen zijn er straatarm maar helemaal niet opdringerig zoals in andere armere landen. Ze appreciëren je aanwezigheid maar bedelen totaal niet.
We zijn één volledige dag op excursie geweest met Seavis tours (een Nederlandse maatschappij, op voorhand via internet geboekt) naar Sanoa Island. Vrij duur 100 euro per persoon, maar eten en drinken voor de hele dag inclusief en de hele exclusieve beleving was het meer dan waard.
Onze vlucht was met Jetairfly, de belgische maatschappij. Op de terugweg hadden we een tussenstop in Jamaica om nieuwe passagiers op te laden. Het was een aangename vlucht, lekker eten, maar niet heel veel beenruimte. Tien uur vliegen is echt wel genoeg..zelfs met een mediaspelertje om films te bekijken.
Op het moment zelf zit je wel te puffen, maar nadien zou je het zo terug doen. Enkel en alleen al om de prachtige bestemming.
Ik kan er blijven over vertellen maar moet nu helaas weg.. als je meer info wil, stuur me maar een privé berichtje !
Groetjes x