Nu Online
Momenteel zijn er 410 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wordt het 2013 of 2014?

13-11-2012 1:08:55
Na 7 jaar samen heeft vriend mij ten huwelijk gevraagd afgelopen weekend.
We wonen al meer dan 5 jaar samen, hebben samen een huis gekocht en dus "drong" trouwen niet zo.
Bovendien heb ik altijd gezegd dat mijn vriend mij maar moest vragen.
Dat is nu zover ...

Nu dus verloofd en gelijk komen alle praktische beslommeringen op ons af.
Die ik grotendeels alleen zal mogen oplossen, aangezien vriendje daar echt niet goed in is (en met het merendeel van wat ik beslis vrij snel akkoord gaat).

Als eerste: Een zaal zien te vinden.

We denken eraan om in augustus te trouwen, maar ik hoor al langs alle kanten dat er al héél véél gaat weg zijn qua data voor feestzalen voor volgend jaar.
Het is bij ons of ten laatste in augustus (in september is diegene die ik op 't oog heb als getuige in verlof voor een paar weken en daarna is 't geen weer meer voor het type feest dat we in gedachten hebben), of wachten tot de late lente - ten vroegste mei, juni - van 2014.

Het is met andere woorden ... of ons haasten om nog snel iets te vinden voor 2013 ...
Of 1.5 jaar of langer verloofd zijn, wat mij echt wel een eeuwigheid lijkt. Alhoewel we dus niet op een dag moeten kijken ...

Tegelijk zit iedereen dan ook nog es te vragen als we hen vertellen dat we verloofd zijn "En, heb je al een datum?".

Het enige wat al zowat bepaalt is overigens, is dat er geen kerk bij aan te pas komt.
Gewoon het stadhuis en dan een feest.
En daarna minimum een week tot 2 weken op huwelijksreis richting Zuid-Europa, vermoedelijk de Griekse eilanden (voor een huwelijksreis mag het wat meer zijn dan onze favo auto- en tentvakantie).

Het gaan nog stressvolle maanden worden!

Martine
14-6-2014
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 877

Ruth
4-5-2013
 Meld misbruik13-11-2012 7:48:33

Mijn verloofde heeft mij ten huwelijk gevraagd eind augustus 2011, en wij trouwen op 4 mei 2013, een lange verloving dus :o)
Wij hebben eigenlijk meteen beslist om een jaartje langer te wachten, en toen we in oktober begonnen te kijken voor een zaal, was voor de zomer 2012 inderdaad al heel wat volgeboekt
en geloof mij, de tijd gaat gewoon super snel, dus maak je daar gewoon geen zorgen over, en je kan gewoon alles op je gemak regelen

Jessica

Meld misbruik13-11-2012 7:54:08

Van harte proficiat Martine! Mijn man en ik zijn meer dan 2 jaar verloofd geweest, zodat we rustig alle tijd hadden om te plannen.

Hij had me gevraagd om 13 juli 2007 en op 8 augustus 2009 zijn wij getrouwd. Het was het wachten waard, want ik zou elk facet (op enkele kleinigheden na) exact op dezelfde manier opnieuw doen.
Groetjes
Jessica

Annelies
11-5-2013
 Meld misbruik13-11-2012 7:55:13

Hey, mijn verhaal is vergelijkbaar met Ruth. Mijn verloofde heeft mij ook gevraag december 2011 en we trouwen op 11 mei 2013. Wij wouden graag kunnen kiezen uit zalen en fotografen, ..... Bij ons was er ook geen haast bij. En zoals Ruth zegt de tijd gaat snel :) xxxx

Michèle
24-8-2013
 Meld misbruik13-11-2012 8:19:07

Proficiat! Wij verloofd van augustus dit jaar en trouwen augustus volgend jaar... Als je nu kijkt voor een zaal is het zeker mogelijk hoor! Wij trouwen in een prive buiten locatie met een traiteur en bbq! Groetjes veel succes!

Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik13-11-2012 8:41:35

Hallo
Wij zijn in februari 2012 verloofd en trouwen in augustus 2013.
't Hangt er een beetje vanaf of je al een specifieke zaal in gedachten hebt of gewoon tevreden bent met wat er nog vrij is.
Wij zijn meteen gaan horen in februari omdat we al wisten welke zaal we wilden. Eerst hadden we 7 sept 2013 op het oog maar dat was zelfs al bezet dus is het 31 aug geworden.
Ik vind het wel leuk, zo'n lange verloving, dan kan je op het gemak plannen en rustig ideeën opdoen.

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik13-11-2012 9:45:17

Zoals Vanessa zegt: veel hangt af van wat je eigenlijk wel qua trouwfeest.
Wij zijn al verloofd van mei 2011, en zouden eigenlijk in april 2012 trouwen. Maar op "onze" datum was net het lentefeest van onze dochter. Dus hebben we onze datum met 1 jaar opgeschoven. En ik heb ondertussen wel tips enzo verzameld, maar niet echt iets geregeld. Daar zijn we 2w geleden mee begonnen.
We gaan voor een kleine trouw, en hebben dus geen grote feestzaal nodig. Dus ik ben er nogal gerust in dat alles op tijd geregeld gaat geraken.
Maar als je een trouw wil met alles erop en eraan, als je echt wel graag die ene feestzaal wil, dan moet je je trouw misschien aanpassen aan de datum waarop die zaal nog vrij is.
Ik zou zeggen: zoek naar een zaal. Is ze nog vrij in de periode waarop je wil trouwen in 2013, dan krijg je de rest er nog wel rond geregeld.
Succes!

Flo
19-5-2013
 Meld misbruik13-11-2012 11:21:39

Hey,

Ons verhaaltje is heel gelijkaardig aan dat van jullie (we zijn reeds 8,5jaar samen en kunnen dus wel nog wachten) . Mijn verloofde heeft mij in september 2012 gevraagd en we trouwen al in de lente van 2013. Zalen vinden valt nog best goed mee, wij wouden een feestzaal vrij van traiteur en drank met veel groen eraan en hebben dat nog tijdig gevonden. De reden waarvoor we uiteindelijk snel wouden trouwen? Mijn biologische klok begint te tikken en inderdaad heel wat mensen vragen naar de datum en dan is het leuk als het redelijk dichtbij lijkt voor iedereen :)

Groetjes

Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik13-11-2012 12:03:55

Oh ja, vergeten te vermelden. Als je langer verloofd bent, kan je de kosten een beetje spreiden. Altijd handig in tijden van crisis ;-)

Elien
17-11-2012
 Meld misbruik13-11-2012 15:56:40

Mijn verhaal is eigenlijk net tegenovergesteld. Wij zijn verloof in juni 2012 en trouwen 5 maand later in november 2012.. en ik ben blij dat het zo snel gaat! Onze voorbereidingen zijn zeer vlot gegaan en zitten al bijna 8 weken te wachten tot het moment daar eindelijk zal zijn! Dus voor mij liever een korte verloving, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Tina
19-7-2013
 Meld misbruik13-11-2012 16:38:45

Ik heb ook een verloving van bijna 2 jaar achter de rug. Het enige (grote, vind ik) nadeel is dat mensen vergeten dat je gaat trouwen en op het moment dat je dingen daat beginnen zoeken is het al allemaal niet meer interessant. Ik ben nu al ongeveer 3 a 4 maand, bezig met de voorbereidingen en eigenlijk begint het nu pas stilletjes bij de mensen door te dringen... Het komt ook zo over dat niemand de verloving op zich nog speciaal vindt.
Maar we hebben inderdaad ruim de tijd genoeg gehad. Ik heb ongeveer 10 maanden niet gedaan en nu ben ik stilletjes met alles bezig

Martine
14-6-2014
 Meld misbruik13-11-2012 19:24:22

In tijden van crisis ... zijn er mijn ouders ;) ...

Ze zijn nogal traditioneel bij ons thuis en kwamen zelf af met "het is de gewoonte dat de ouders van 't meisje de boel grotendeels betalen". Niet dat we extreem moeten gaan doen (ik heb nog een zus ook, die ook ooit hoopt te trouwen), maar er is dus financieel wel wat ruimte.
Ik zal bovendien financieel een beetje het voorbeeld zijn voor zuslief ...

Nadeel van dat zij mee betalen, is dan weer dat ze veel te zeggen willen hebben in de voorbereiding :(. Ik wil bijvoorbeeld persé een zaal in de buurt, zij willen er één in hun buurt en ik heb gisteren al mogen horen "ja maar, wij betalen wel, hé!".

Ergens wil ik een korte verloving, want inderdaad mensen vergeten snel ...
Maar langs de andere kant wil ik ook wel een leuke plek om te vieren ;) ... En een serieuse kans op goei weer.

Annelies
11-8-2012
 Meld misbruik14-11-2012 13:23:38

Wij waren verloofd sinds december 2011 en zijn getrouwd 11 augustus 2012.We hebben heel veel geluk gehad dat de zaal die we wilden nog vrij was, hetzelfde met fotograaf en vervoer.

Maar het is zeker goed te doen om kortere tijd, ik vond dat ook leuker:)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...