Nu Online
Momenteel zijn er 337 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wie blijft er eten?

13-11-2012 12:48:52
Hoihoi,

we zitten met een klein dillemma. Oorspronkelijk wilden we gaan eten met onze familieleden, goede vrienden en getuigen (ong 50 man) en daarna naar de feestzaal gaan voor het dansfeest.
Nu zijn er wat onvoorziene financiele tegenslagen geweest en begin ik wat te panikeren hoe we den trouw moeten betalen. De prijzen die blijven maar oplopen! Ik heb gelukkig toch al serieus kunnen besparen op mijn kleedje en vriendje gaat een kostuum huren zodat we daar ook wat op kunnen besparen, maar dan nog
Nu was ik aan het denken om het 'eetgebeuren' aan te passen en enkel ouders, zus, grootouders en getuigen te vragen. Heb je eigenlijk er veel aan dat je vrienden en rest van de familie aanwezig zijn? Langs de ene kant lijkt het ons fijn om omringt te zijn door veel mensen omwie we geven. Maar heb je er veel aan 'al dat volk' aangezien je toch maar met een paar mensen aan tafel kunt zitten?

Mvg,

Debbie

Debbie
25-5-2013
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 731

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik13-11-2012 13:34:06

Wij hebben 2 kleine families en gaan dus het diner doen met :
bruidskoppel- ouders -grootouders - zussen met partner - getuigen met partner - 2 neven met partner

nadien komen de vrienden en collegas enz voor het dessertenbuffet.
dit is een manier van "feest plannen" dat je tegenwoordig heel vaak ziet, hoor....
en het is een pak budgetvriendelijker :-)

Lieve

Meld misbruik13-11-2012 14:59:53

Carrie, nodig jij dan niet jouw nonkels en tantes uit op het diner?

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik13-11-2012 15:09:55

Daar hebben we heel weinig contact mee, en er zijn maar 2 nonkels... 1 daarvan woont erg ver en gaat niet willen komen...
de andere twijfelt nog of hij voor de diner komt of enkel nadien... er zouden dus max 2personen bijkomen :-)

wat je ook kan doen is smiddags (uitgebreid) gaan eten met de suite (naaste familie en getuigen)
en savonds een hapjesbuffet of BBQ doen ipv een klassiek 3-4-5gangen menu :-) dat is ook al goedkoper

Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik13-11-2012 15:24:47

Bij ons een etentje in restaurant om de hoek van de feestzaal met ouders, broers en zussen met partner, grootmoeder, getuigen met partner en mijn 3 beste vriendinnen met partner. (hubbie heeft geen 'beste' vrienden die hij er persé wil bijhebben) We zijn met 25.
Ik heb wel een goede band met tantes en nonkels maar vind niet dat je die daarom moet uitnodigen om te eten.
Ik vind het net leuk dat het een beperkt gezelschap is om te kunnen genieten van het eten en de sfeer aan tafel. En zoals Debbie zegt, het drukt ook de kosten een heel stuk.
Wij doen achteraf een huwelijksfuif met broodjes.

ine
11-4-2014
 Meld misbruik13-11-2012 18:37:11

wij gaan ook gaan eten in intieme kring met onze ouders, grootouders en zussen met partner.
daarna geven we een groot dansfeest voor al de andere familie, en onze vrienden.
eerst was dit bij ons een beetje omwille van financiële redenden nu doe we het zo omdat mijn toekomstige schoonmoeder in ruzie ligt met haar familie.
heb toch ook al gemerkt dat heel veel mensen het tegenwoordig ook zo doen
veel succes

mieke
8-6-2013
 Meld misbruik14-11-2012 7:35:21

Wij gaan na de mis uit eten met: ouders en oma verloofde, mijn pa en oma
de vier getuigen en partner, de meter en partner van mijn jongste kindje, zus van mijn verloofde met partner en peter en vrouw van mijn oudste.
De peter van mijn verloofde gaat ook mee.
De rest van de familie komt op het avondfeest.
Wij hebben een frietkraam op het avondfeest en een huwelijkstaart.
veel succes!!

groetjes mieke

Debbie
25-5-2013
 Meld misbruik14-11-2012 10:21:35

Tnx voor de reacties Ben toch opgelucht dat er nog mensen zijn die het zo (willen) doen!!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...