Terug naar overzicht
Mijn vriend heeft zijn zus als getuige, ik heb twee broers dus die mogen ook alletwee getuige zijn. Uiteraard kies je het zelf, maar ik zou het raar vinden mocht je twee verschillende nemen voor kerk en gemeente. Groetjes.
En trouw je ook voor de kerk? Want dan moet je toch 1 broer maar kiezen voor de kerk? Ik vind het jammer dat je voor de kerk ook niet gewoon 4 getuigen mag hebben.. Dan was het opgelost :)
hey wij hebben 4 getuigen voor de wet , men ventje neemt zen broer en tante ikzelf 2 nichten vooral omdat ik ze niet wil missen en voorwal omdat ze me dag en nacht bijstaan en zo krijgen ze een dag vrij op de dag want wij trouwen op een vrijdag . Maar ik vind wel dat je voor de kerk 2 andere getuigen kan nemen hoe meer zielen hoe meer vreugt zou ik zeggen en zo kan je ook verschillende familie leden blij maken , ikzelf heb een dozijn nichten die nu wa raar kijken omdat zij ni mogen getuigen grts
Hey SofieIk heb twee broers, de ene is getuige voor de wet en de andere voor de kerk. Waarom zou je geen verschillende getuigen mogen hebben voor wet en kerk...jij moet doen waar je je goed bijvoelt!
Hey Sofie,Bij mij zal voor de wet mijn mama mijn getuige zijn en voor de Kerk mijn 2 zussen.Ik heb er zelf niet echt problemen mee dat er verschillende getuigen zijn voor wet en Kerk.En op deze manier kan ik iedereen van mijn gezin echt betrekken in onze trouw: mijn papa brengt mij naar het altaar, mijn mama getuige voor wet en de zussen voor de Kerk!Groetjes
Volgens mij kan je in de kerk wel elk 2 getuigen hebben?
HoiWel euhhh Rebecca hopelijk heb je gelijk. Want mijn verloofde heeft zijn 2 broers al genomen als getuiges ... Ik dacht namelijk ook dat dit mocht!
Bedankt voor jullie antwoorden :) Dan ben ik toch niet de enige die verschillende getuigen zou nemen :) Rebecca, kan je in de kerk elk twee getuigen nemen? Ik vond er enkel over terug dat je twee getuigen moest hebben maar niet of je er eventueel meer mocht nemen.. Groetjes
Ik zal eens navragen en kom seffest terug met meer nieuws!
Super! :D En zou dat voor elke gemeente hetzelfde zijn?
Ik heb een mailtje gestuurd naar onze priester, afwachten.
Wij nemen er elk maar 1. We wouden er echt een duidelijke keuze in maken, ook al stel je dan misschien iemand teleur. Anders denk ik dat de getuige dit ook niet echt aanvoelt alsof je echt voor hem/haar hebt gekozen. Bij iedereen is de situatie natuurlijk anders Spijtig genoeg is het vaak nogal een gedoe over wie getuige is, wie peter en meter (later dan ev.) Als je er zelf 2 wil kiezen dan moet je dat gewoon doen.
Hoi, ik denk dat dat wel mag hoor, want ik heb er ook 2 en de priester heeft daar niets van gezegd! En vorig jaar was ik ook getuige van een vriendin van mij een ook haar broer dus ook met 2 voor de kerk
Wij hebben elk 1 getuige. Onze 2 broers. :)
2getuigen voor kerk mag zeker hoor! Ben zelf getuige geweest enkele weken geleden, en toen waren we ook met 2getuigen voor bruid en 2 getuigen voor bruidegom! Groetjes
Oke dan nu maar hopen dat dit zo voor elke gemeente is :) Ben in ieder geval al blij dat er verschillende mensen toch meerdere getuigen nemen. Groetjes
HeyOnze priester heeft geantwoord dat er in het kerkelijk wetboek sprake is van 2 getuigen maar dat er niets instaat dat meer dan 2 niet toegelaten is.Hij keurt het dus bijgevolg goed dat we er in totaal 3 hebben :)
Dat is super goed nieuws!
Hoi, Wij hebben in totaal 4 getuigen, zowel wettelijk als kerkelijk dezelfde 4 mensen. Je mag tot 4 getuigen hebben dus geen probleem ;-) Grtjs