Terug naar overzicht
ik vind dat de zaal jullie veel 'vrijheid' geven en dat je niet hoeft te klagen. Ik weet niet hoeveel genodigden er zullen zijn na het dessert maar stel dat je 3 garcons nodig hebt, 1 achter de toog en 2 in zaal. Na het dessert is het ongeveer 23.30 bv en je feest duurt tot bv 5.30. Dat zijn 6 uren voor 3 garcons en ik ben er zeker van dat je na 3 uur al een garcon kan naar huis sturen, dan komt dit op maximum 333 Euro in totaal. Reken eens uit hoeveel je trouwfeest met alles erop en eraan, dus ook kledij, vervoer enzoverder...kost!Dan is die 333 euro peanuts. Als je 4 minder vraagt op je trouwfeest dan heb je dit bedrag al.EN, je kan nog kiezen: misschien vind je wel iemand die voor niks of heel goedkoop wil komen garcon spelen voor jou (helaas zijn er zo ook). In ieder geval ik vind dat dit prijs is voor mensen die 's nachts moeten werken...
als wij garçons van de zaal nemen dan betalen wij 75euro voor de hele avond...Groetjeswendy
Hey,Bij ons zit het personeel sowieso inbegrepen in de zaal tot 5.00. Bij betalen per persoon ook maar 1 prijs met drankenforfait inbegrepen tot 5.00. Heel eenvoudig. Er komt niets meer bij dit bedrag. En je weet op voorhand waar je staat. Bij andere zalen komen er soms nog bedragen bij voor de drank apart en voor een aperitief voor het eten e.d. Bij ons is het gewoon 1 prijs. Kan je na het dessert ook niet gewoon zelfbediening doen? Dat iedereen zelf zijn drinken aan de bar gaat halen? De mensen zijn toch aan het dansen, dan kunnen ze toch ook gemakkelijk even zelf om drank gaan? Als je het bedrag voor de garcons wil uitsparen tenminste. Ofwel moet je inderdaad eens vragen aan vrienden of die niet willen komen opdienen. Zijn jullie niet bij een vereniging of zo waarvan een aantal leden jullie kunnen komen helpen die avond? Tis maar een idee hé.Ik geef Kris ook wel gelijk ivm het kleine bedrag voor de garcons ten aanzien van het totaalbedrag. Maar ik vind 300 euro toch ook niet niks. Als je het feest zelf betaalt en je je strikt aan je budget moet houden, dan is hier en daar 100 euro extra wel veel als je alles optelt op het einde. Er zijn ook nog andere kosten: lening voor huis, bouwgrond,... niet enkel het trouwfeest. Je moet ook zien dat de kosten nog een beetje te dragen zijn. Wij zullen op veel vlakken ook creatief moeten zijn om toch een geschikte maar betaalbare oplossing te zoeken...Groeten en succes,Vickyb 797
Hey Vicky,Bedankt voor jou reactie.Natuurlijk mogen ze dat zelf doen.zeker de jonge mensen.Maar dan denk ik aan de ouders en oudere mensen die daar zitten.Ik weet niet.Nu wat Kris zegt is ook juist.Zoveel is het ook niet.Maar we moeten ook denken aan ons budget.En het leven gaat inderdaad verder na het huwelijk.Ik zal eens vragen aan een paar vrienden.Eventueel voor de helft van de prijs.Anders ja vragen we het maar aan de garcons.Niet dat ik hen niet gun.Maar het leven is al duur genoeg en met dat geld kan je dan weer iets anders doen.Alvast bedankt voor jullie reactie.groeten van Skally
Hebben drankenforfait genomen. Voor obers betalen wij na 3.00 uur s'nachts. 4€/uur per ober die aanwezig blijft.Niets in vergelijking dus met die 18.50 € die ze bij jullie vragen.GroetenSofie
Dag Pascale en andere,Inderdaad het uurloon dat doorgerekend wordt voor de garcons is ongeveer 18,50€. Er zijn wel feestzalen die andere prijzen hebben, maar is het personeel dan wel in orde met de wetgeving? Het gaat goed zolang er zich niets voordoet.. Let wel op met prijzen te vermelden:::: vadertje staat kijkt ook mee op deze site..Groeten
Je kan mensen zelf hun drank laten halen, maar wie zal de afwas doen?
traiteurs die met een forfait van X aantal uur werken durven tot 35 euro/overuur per garcon rekenen met een minimum aan 2 garcons.18.50 euro is een billijk bedrag. zeker als alles officieel gaat
Hey,Wij hebben een drankenforfait tot 4 uur.Daarna betalen wij 25 e per uur per kelner.Groetjes, Sissi
wij betalen na twaalf uur of na openingsdans/dessertenbuffet 10 euro per kelner per uur... zit er dus ergens tussen in...groetjes sas677