Terug naar overzicht
Hoi Jente,gisteren heeft iemand dezelfde vraag gesteld, mss eens kijken naar die reacties of er iets tussenzit dat je kan helpen :)groetjes
Wij hebben zondag een thema gevonden voor onze trouw (ik ga het nog niet (helemaal) verklappen, je weet maar nooit wie meeleest), en daarin zou het misschien mogelijk zijn om de uitnodigingen en het gastenboek te combineren. We zouden per tafel een ander uitnodigingsthema nemen, en aan de hand van hun uitnodigingskaart weten de mensen waar ze moeten gaan zitten. Ze zijn dan ook gelinkt aan de 'bedankjes' op tafel, en ik was aan het overwegen om die uitnodigingskaarten (vintage postkaarten) ook te gebruiken als gastenboekkaarten. De postkaarten zouden dan niet beschreven worden als uitnodiging, maar bij de uitnodiging gestoken worden ofzo, met de melding dat ze eventueel op voorhand al een wens voor ons mogen opschrijven en deze meebrengen naar het feest. Zo zijn de uitnodigingen, de tafelverdeling en het gastenboek gecombineerd in één kaart. Ofzoiets, ik moet het nog eens in detail uitdenken. :-)
Maar jouw idee dat mensen vaak niets in dat boek schrijven omdat ze op dat moment geen inspiratie of zin hebben had ik dus ook. Misschien krijgen we meer respons als ze er op voorhand al eens kunnen over nadenken.
Wij hadden een grote canvasdoek waarop de mensen iets konden schrijven. We zeiden dit ook wanneer gasten doorgingen en iedereen heeft er iets op geschreven op 2 personen na
Hey Jenthe,Wij hadden onze initialen in witgelakt mdf hout laten maken, hebben die letters eerst gebruikt bij een leuke fotoshoot, en later hebben we de gasten hun namen en (korte) boodschappen laten opschrijven. Kijk maar es op de facebookpagina van 'Lief en leuk', de A & I foto: that's us :-)Die letters hangen nu op in onze bureau :-)...HEEL decoratief, en iets anders dan een gastenboek en kaartjes die wss nooit meer uit onze kast hadden gekomen :-)grtjsA.
@ Annelies: hoeveel kostte dit ongeveer? Om maar een idee te hebben...Alvast bedankt!!
Wij hadden de grootste uitvoering besteld; letters van +/-6cm in witgelakt en dat was een kleine €150 geloof ik.Méér dan zijn geld waard voor ons!grtjsA.
Sorry 60cm dus :-)
Hallo Jente,Ken jullie de Feestviltjes?Meer informatie te vinden op www.hetfeestviltje.be Groeten!Joost
wij hadden een gastenboek maar ook een wensboom!superleuk en goedkoopeen boom zonder bladeren laten drukken (ik post vanavond eens een foto) en in een kader gestoken zonder glas.2 stempelkussens voorzien (rood en groen) en vochtige doekjes. de mensen konden hun vingerafdruk op de boom zetten, die vormen dan de blaadjes.Iedereen vond dit supertof!achteraf gewoon glas in kader en onze boom hangt netjes te pronken in de living!
Hoi JenteWij hadden op elke tafel een schriftje gelegd en een balpen (22 euro voor 15 atoma-schriftjes). In elke schriftje hadden we twee vragen geschreven, en per tafel waren de vragen anders. In onze speech voor het avondfeest hebben we dan aan de gasten gevraagd om de vragen te beantwoorden en de boekjes ook zo veel mogelijk door te geven, en uiteraard om er hun naam bij te zetten.Door de vragen hebben de gasten direct inspiratie en een gespreksonderwerp, en er was ook meer contact tussen de verschillende tafels omdat ze de boekjes uitwisselden. Achteraf was het voor ons heel leuk om alles na te lezen, en het gaf ons direct ook een beeld van hoe het er aan de verschillende tafels aan toe ging. Onze gasten waren er ook heel enthousiast over.We hebben onder andere gevraagd hoe we ons tienjarig jubileum moeten vieren, waar ze ons over 25 jaar zagen, hoe we onze kinderen moeten noemen, waarover onze eerste echtelijke ruzie zal gaan en hoe we ze weer moeten bij leggen, wanneer onze gasten voor het eerst wisten dat we voor elkaar gemaakt waren, wat hen het meeste zou bij blijven van ons trouwfeest, of ze tips hadden voor een goed huwelijk,...Groetjes en nog veel succes!Dot
zoals beloofd... de foto.Dit was halfweg de avond, dus onze boom heeft uiteindelijk wel heel wat meer blaadjes gekregen hoor!wij vinden m super!https://www.facebook.com/photo.php?fbid=101515321027744...
Leuke ideetjes hier! Die boom ziet er inderdaad mooi uit Vicky!
Ik heb een soort 'vrienden'boekje gemaakt (gewoon online zoals een fotoboek, gewoon via blokker of hema en dan een fotoboek kiezen en dan zelf aanpassen en tekstjes inzetten)..... Op de cover een mooie foto van ons en op de eerste pagina een korte uitleg hoe ik gevraagd ben en een beetje onze verloop van onze relatie en een bedankje naar onze gasten toe.Daarna volgt een soort vragenlijstje voor onze gasten: zoals bv: hoe heb je ons leren kennen, wacht dat je toen je hoorde dat we gingen trouwen, welke tips heb je voor ons, .. en daarna nog een aantal regels als mensen nog wat kwijt willen...Ik dacht eraan om dit boek rond te geven tijdens ons avondfeest.Dit vond ik leuker dan een leeg boek waar mensen zomaal snel, snel iets inschrijven als ze al klaar staan om te vertrekken naar huis.
Hoe ik het juist ga presenteren weet ik nog niet maar ik ben van plan om verschillende stukjes stof klaar te leggen waar de gasten iets op kunnen schrijven. Achteraf zou ik hiervan een grote quilt laten maken die we dan thuis ergens omhoog kunnen hangen.