Ai, geen gemakkelijke situatie he... Ik heb iets vergelijkbaars aan de hand maar misschien iets minder erg.
Wij hebben ook besloten om ipv een groter feest van ongeveer een 70 - 75 personen naar een aantal van 40 personen (enkel familie en heel goede vrienden).
Ergens ook financieel omdat we heel graag eigen trouwringen willen laten ontwerpen en op vakantie willen naar de Dominicaanse en dat werd gewoon echt te duur voor ons. En na lang nadenken, vinden we het belangrijker dat we die 2 dingen kunnen doen, dan een groot feest waar een aantal mensen gaan zijn die we eigenlijk een beetje 'verplicht' hebben uitgenodigd.
Nu zit ik ook met de vrouw van mijn nonk (broer van mijn mama). Ondanks ze mijn meter is, heeft het nooit echt geklikt tussen ons. Ze voelt zich altijd beter dan ons en zal het ook niet laten om steken onder water te zetten. Zij heeft 2 kinderen uit een vorig huwelijk (zij hebben ondertussen ook al kinderen) en mijn oma bekijkt die 2 kinderen als haar eigen kleinkinderen, omdat ze ze heeft zien opgroeien. Maar voor mij zij zij niet echt 'mijn' familie en wou ik ze eigenlijk niet op het feest.
Oma was daardoor heel erg op haar tenen getrapt. Ik nodig ze nu uiteindelijk toch uit maar enkel en alleen omdat oma mij een beetje heeft 'omgekocht' en gezegd heeft dat ze mijn trouwjurk betaald als ik hun uitnodig :).
In mijn geval zit er dan nog een positieve noot aan, dat heb jij helaas niet. En hoewel ik mij volledig kan inbeelden hoe jij je voelt denk ik dat je niet anders kan dan beiden uitnodigen... Het is zijn broer he... Hopelijk ziet zij in dat het jullie dag is en dat ze jullie keuzes moet respecteren...
Succes!