Nu Online
Momenteel zijn er 307 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

hoe lossen we dit op?

14-11-2012 19:43:19
Hoihoi,

ik weet wel dat ik geen oplossing kan verwachten, maar misschien dat hier mensen zijn in ong dezelfde situatie of mensen die mss toch een oplossing weten

Het probleem is een beetje mijn schoonfamilie... Al jaren is er geen respect voor mij en mijn ventje en dat zijn we enorm beu. Der is al wat ruzie geweest, maar niks helpt.
Om een idee te geven, mijn ventje durfde zijn broer en vrouw niet eens te vertellen hoe we onze trouw wilden doen. Hij heeft een paar maand moed ingezameld en hen het dan verteld. Over het algemeen viel de reactie wel mee, maar over 1 ding was zijn vrouw het niet eens en wilt onze misdienst niet bijwonen. Prima, hoeft voor ons niet meer, spijtig, maar haar keuze, wij zijn het stillekesaan kotskotsbeu...

Nu zitten we in probs met het feest 's avonds. Wegens paar financiele tegenslagen gaan we ons eten inperken en ipv met heel de familie en goede vrienden willen we enkel met close familie doen. Als we met veel volk waren tja dan konden ze er ook wel bij en moest ik er niet op kijken. Mijn ventje wilt zijn broer er heel graag bij en daar hebben we geen probs mee, maar door al het gedoe al jaren en zelfs nu op onze trouw wil ik zijn vrouw er echt niet bij. Ik heb geen zin om goede vrienden van ons aan wie we veel hebben niet uit te nodigen en haar dan wel. Als ze zelfs zoiets heeft van "gho ik wil dat anders zien en nee het is niet volgens mijn zin? Ok dan kom ik niet, maakt niet uit dat jullie trouwen en het jullie dag is"... Maar zijn broer is zo belangrijk en 'moet' er absoluut bij voor hem.
Geen idee hoe we het kunnen oplossen dat ze thuis blijft en hij komt. Ondertussen is het hier al serieuze ambras omdat we weten dat als zijn broer komt zij ook komt en wil haar echt er niet meer bij. Niet na al die jaren wat ze ons allemaal al geflikt heeft. Dagelijks moet ik stoom aflaten en als ik aan haar denk dan borrel ik inwendig.

Ik heb echt zoiets dat als ze erbij is, dan wil ik al niet meer trouwen. En hij wilt absoluut zijn broer erbij en kan het niet maken te zeggen dat ze niet mag komen want dan heeft hij zoveel ambras met zijn moeder en die ziet hij dolgraag en wil hij voor geen haar op de wereld kwetsen.... (ik ook niet trouwens)

Pfffff tzit me gewoon ff zeer hoog en zie ff geen uitweg over hoe we het moeten oplossen...

Debbie
25-5-2013
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 896

Inge
21-6-2013
 Meld misbruik14-11-2012 20:46:07

Ai, geen gemakkelijke situatie he...

Ik heb iets vergelijkbaars aan de hand maar misschien iets minder erg.
Wij hebben ook besloten om ipv een groter feest van ongeveer een 70 - 75 personen naar een aantal van 40 personen (enkel familie en heel goede vrienden).
Ergens ook financieel omdat we heel graag eigen trouwringen willen laten ontwerpen en op vakantie willen naar de Dominicaanse en dat werd gewoon echt te duur voor ons. En na lang nadenken, vinden we het belangrijker dat we die 2 dingen kunnen doen, dan een groot feest waar een aantal mensen gaan zijn die we eigenlijk een beetje 'verplicht' hebben uitgenodigd.
Nu zit ik ook met de vrouw van mijn nonk (broer van mijn mama). Ondanks ze mijn meter is, heeft het nooit echt geklikt tussen ons. Ze voelt zich altijd beter dan ons en zal het ook niet laten om steken onder water te zetten. Zij heeft 2 kinderen uit een vorig huwelijk (zij hebben ondertussen ook al kinderen) en mijn oma bekijkt die 2 kinderen als haar eigen kleinkinderen, omdat ze ze heeft zien opgroeien. Maar voor mij zij zij niet echt 'mijn' familie en wou ik ze eigenlijk niet op het feest.
Oma was daardoor heel erg op haar tenen getrapt. Ik nodig ze nu uiteindelijk toch uit maar enkel en alleen omdat oma mij een beetje heeft 'omgekocht' en gezegd heeft dat ze mijn trouwjurk betaald als ik hun uitnodig :).
In mijn geval zit er dan nog een positieve noot aan, dat heb jij helaas niet. En hoewel ik mij volledig kan inbeelden hoe jij je voelt denk ik dat je niet anders kan dan beiden uitnodigen... Het is zijn broer he... Hopelijk ziet zij in dat het jullie dag is en dat ze jullie keuzes moet respecteren...
Succes!

Marlies
14-12-2012
 Meld misbruik14-11-2012 20:49:26

Het gaat er natuurlijk ook om hoe zijn broer hier tegenover staat... Wil hij wel komen als zij niet mee mag?

ine
11-4-2014
 Meld misbruik14-11-2012 21:11:35

hier ook wat familieproblemen maar dan met mijn toekomstige schoonmoeder.
ze is ondertussen al 10 jaar weg bij mijn schoonvader en ondanks dat zij hem bedrogen heeft kan ze het niet verkroppen dat hij zen leven herpakt heeft en nu gelukkig samen is met een andere vrouw.
het is zover gekomen dat heel mijn vriend zijn familie in ambras ligt met elkaar. maar swat
ik weet natuurlijk niet in hoeverre je man zijn broer zal reageren maar wat wij gedaan hebben is een gesprek met haar alleen. dus zonder haar partner.
we hebben haar uitgelegd dat we van onze dag een succes willen maken en dat we het niet zullen aanvaarden dat ze op onze dag nog maar eens ruzie met mijn schoonvader en zijn vriendin maakt.
we hebben haar voor de keuze gezet ofwel doet ze moeite om vriendelijk te zijn ofwel komt ze niet af. haar antwoord was ik doe toch wat ik wil.
dus voor ons was het simpel op deze manier komt ze niet.
mss kan je het ook op deze manier proberen.
duidelijk erover praten waarom je zijn vrouw er niet bij wilt maar dat je het wel heel belangrijk vind dat hij er wel bij is, en of hij jullie kan verstaan.
kan hij dat niet dan denk ik toch dat je ofwel een stapje naar haar toe moet zetten ofwel radicaal buitensluiten
ik weet het is een zware beslissing vooral omdat je man hem er zo grg bij wil maar het beste is toch dat jullie naar jullie eigen geluk kijken
hopelijk ben je hier iets mee
veel succes allesinds
groetjes ine

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik15-11-2012 1:16:43

Indien je je zin wilt doorzetten, je schoonbroer uitnodigt en haar niet...dan zal het helemaal verkeerd aflopen. Op die manier verschuif je het probleem naar hen, dwing je je schoonbroer een keuze te maken tussen jullie huwelijksfeest en zijn eigen vrouw. Dan nog niet te spreken over de impact dit zal hebben op de rest van je schoonfamilie. Je wilt daar zelfs nog eens goede vrienden op hun stoelen plaatsen, wat zal werken als een rode lap op een stier. Het zou ook wel eens kunnen dat je verloofde zich wel eens tegen jou begint te keren (aangezien zijn broer zo belangrijk is voor hem).

Begrijp het dat je iemand niet meer kan zien of verdragen. Doch zulke situaties of mensen zul je nog veel tegenkomen. Je moet je daar tegen verzetten. Wat ze jullie geflikt heeft of niet....reageer daar niet zo emotioneel op. Hou het zakelijk, nodig ze uit, reageer nooit op negatieve opmerkingen en laat ze gewoon links liggen indien je echt niet meer aankan. Laat haar er een andere mening over hebben...net zoals jij die hebt. Nodig ze uit, komen ze...komen ze niet...hun probleem...zo kunnen ze je nooit iets verwijten.

Jij bent op weg van A naar B...onderweg kom je veel hindernissen tegen...jij kiest ervoor of je je tijd verdoet met het nutteloos vechten tegen die hindernissen...of dat je er gewoon om heen loopt, en je reis naar B verder zet.
grtz

Debbie
25-5-2013
 Meld misbruik15-11-2012 7:53:05

@DISCOVIDEO: je slaagt de nagel op de kop. Spijtig genoeg heb je volledig gelijk, had enkel gehoopt dat er mss iemand een trukje wist om er toch vanaf te geraken

Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik15-11-2012 8:56:29

Ik begrijp je situatie wel. Maar zoals discovideo zegt: je kan er niet omheen, je kan het niet maken tov van je toekomstige en tegenover je schoonbroer die dan moet kiezen tussen jullie huwelijk of zijn vrouw.
Nodig ze uit, wees zakelijk, negeer ze desnoods en amuseer je met de mensen die je wel nauw aan het hart liggen.
Zo kom jij er als sterkste uit en je man zal je er dankbaar voor zijn!

Loes
25-5-2013
 Meld misbruik15-11-2012 10:19:22

En Debbie, ze is de moeite niet om er ruzie over te maken met je verloofde.

Tina
19-7-2013
 Meld misbruik15-11-2012 11:55:53

Je kan inderdaad 2 dingen doen... Praten en hopen op begrip... maar aangezien alles zo stroef verloopt denk ik niet dat je op veel begrip moet rekenen. En dan zal het inderdaad misschien helemaal verkeerd aflopen. Of gewoon kiezen voor haar te negeren... er jullie dag van te maken...

Bea
6-7-2013
 Meld misbruik15-11-2012 20:10:58

Hallo,
Ik zie ook niet hoe je haar er buiten kunt houden maar je kan natuurlijk wel met een tafelschikking werken en dan hoeft ze uiteraard niet in jouw buurt te zitten.

Katia
22-6-2013
 Meld misbruik15-11-2012 22:08:15

Wat is dat toch altijd met die schoonfamilies van ons he ;-) Is bij ons ook regelmatig ambras met schoonmama'tje... *zucht*. Zij gaat ons waarschijnlijk ook de kinderen van haar nieuwe vriend opzadelen... :( want onder kind verstaan we dus twee getrouwde koppels van tegen de 35jaar met elk 2 babies... Dat is voor mij ECHT geen familie meer.... Wij zijn al 6 jaar het huis uit en hebben die "nieuwe kinderen" dus nooit gekend... waarom zou ik die dan in godsnaam moeten uitnodigen. Dat wordt nog even vechten...

Dat plus het feit dat ze mijn schoonvader wel ter plekke kan villen (hij zou haar ooit bedrogen hebben en dat heeft zij nog steeds niet verwerkt na 30 jaar - lijkt een beetje op jouw verhaal Ine) - op het huwelijk van mijn schoonbroer was het al kermis.... dat beloofd!

Maar je kan ze inderdaad moeilijk niet uitnodigen... maar je bent niet verplicht om alle organisatorische details aan haar neus te hangen ;-) dan kan ze ook geen kritiek geven.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...