Nu Online
Momenteel zijn er 464 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwen zonder getuigen?

18-11-2012 22:21:47
Heey iedereen,

Toen we ons meer dan een jaar geleden verloofden heb ik mijn beste vriendin onmiddellijk gebeld en gevraagd of ze mijn getuige wou worden. Intussen is er veel gebeurd tussen ons en hebben we dikke ruzie (deels door de trouw jammer genoeg). Iedereen weet intussen al dat zij mijn getuige ging zijn dus ik durf het niet meer aan mijn zussen te vragen (want dan weten die dat ze 2de keus zijn).

Nu kan ik niet beslissen of ik het dan maar aan een minder goede vriendin zou vragen (wat me langs één kant best gemeen lijkt omdat die dan inderdaad 2de keus is) of gewoon zou trouwen zonder getuigen.

Zijn er hier al mensen die dat gedaan hebben? Moet je dit dan op voorhand melden aan het gemeentehuis?

Groetjes

Sara
30-3-2013
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1331

Charlotte
25-5-2013
 Meld misbruik18-11-2012 23:04:22

Dag Sara, dit is niet leuk om te horen, maar ik dacht dat je verplicht was om een getuige hebben. Misschien gewoon open kaart spelen met je zussen en alle je zussen als getuige vragen, zo zet je niemand aan de kant. Als je geen getuige moet hebben, ja dan zou ik niet twijfelen. Maar ik denk wel dat je die dag iemand naast je wil hebben. Veel succes

Britt
14-9-2013
 Meld misbruik18-11-2012 23:27:26

Je moet niet trouwen met getuigen .

Het is de burgemeester of de schepen van de burgerlijke stand die het huwelijk voltrekt. Toekomstige trouwens hebben de mogelijkheid geen, één, twee, drie of maximum vier getuigen aan te duiden om aanwezig te zijn bij hun huwelijksvoltrekking en de huwelijksakte mee te ondertekenen. Een getuige hoeft geen bloedverwant te zijn.

Komt van http://www.belgium.be/nl/familie/koppel/huwelijk/formal...

lien
4-5-2013
 Meld misbruik19-11-2012 12:11:35

ik neem geen getuige en mijn vriend ook niet.
Bij het vastleggen van de trouw op de gemeente moet je dan gewoon doorgeven of je wel of geen getuigen wilt !!

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik19-11-2012 20:33:48

Wij zijn zonder getuigen getrouwd en hebben dit vermeld bij de ondertrouw.

Tina
19-7-2013
 Meld misbruik20-11-2012 16:46:52

Ik weet niet hoe close je bent met je zussen, maar ik zou gewoon je zussen vragen. Zij zullen dat wel begrijpen...

Maar ik zou het niet aan een mindere vriendin vragen. Als je zussen het niet zien zitten of er toch moeilijk overdoen, dan ga je gewoon zonder.

Michèle
1-12-2012
 Meld misbruik20-11-2012 22:06:09

Ook wij zullen trouwen zonder getuigen. Enkel in de kerk is dit moeilijk, maar hier zullen onze mama's mee tekenen, en worden dan ook niet getuige genoemd.

Saskia
22-6-2013
 Meld misbruik23-11-2012 18:56:35

Het is wel jammer dat je met je beste vriendin in ruzie ligt over de trouw dan nog, kunnen jullie het gewoon niet uitpraten? als het echt om een beste vriendin gaat, zou ik dat toch nog eens proberen, het zou toch al te jammer zijn dat ze dit moet missen, ik weet natuurijk niet wat er gebeurd is, hopelijk valt het nog te lijmen! veel succes in ieder geval wat je ook beslist

groetjes

Sara
30-3-2013
 Meld misbruik24-11-2012 12:36:03

Ik heb het jammer genoeg al proberen te lijmen maar zij wil zelfs niet meer met me praten..
Ik & mijn vriend hebben beslist het zonder getuigen te doen, bedankt voor de reacties iedereen :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...