Nu Online
Momenteel zijn er 452 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoever staan de bruidjes voor september 2013?

20-11-2012 9:45:36
Hallo mede-bruidjes!Nog 290 dagen op de teller, nog wel even tijd dus. Maar hoever staan jullie?
Wat wij hebben gedaan:
- Zaal vastgelegd
- Kleed gekozen
- Ringen gekozen
- DJ en fotograag liggen vast
- af en toe in winkels wat versiering uitkiezen
- we hebben ideeen ivm bedankjes en uitwerking van de versiering in de zaal

Dat is het zo tot nu toe. Heb het gevoel dat de rest nog zo ver weg ligt....

Groetjes Sandra

Sandra
7-9-2013
Meld misbruik

Reacties: 19 | Gelezen: 1154

claudia
21-9-2013
 Meld misbruik20-11-2012 10:35:42

Hey inderdaad
Ik heb ook dat gevoel,
Wij hebben binnenkort nog een afspraak met de kok voor eens te kijken wat allemaal kan.
Maar voor de ringen zijn we nog niet geweest.

Claudia

Marijke
21-9-2013
 Meld misbruik20-11-2012 10:39:51

Bij ons ligt het nu eventjes stil met de voorbereidingen. We hebben: feestzaal, dj, fotograaf, ceremoniemeester, bruidswagen en jurk! Al de rest is voor na nieuwjaar! Het is inderdaad nog zo veraf! Maar toch vind ik het leuk dat de teller her bijna op 300 staat!

claudia
21-9-2013
 Meld misbruik20-11-2012 10:44:17

hey marijke

Dezelfde datum wat spannend!
Het is nu echt een stille periode.
Niet dat ik het heel erg vind want we zitten ook nog met de bouw van ons huisje dat meer dan genoeg voor te regelen.

Annelyn
27-9-2013
 Meld misbruik20-11-2012 10:45:43

Het is inderdaad nog allemaal zo veraf! Ik ben nu begonnen met de zoektocht naar een trouwkleed. Voor de rest ligt er bij ons enkel de zaal voor de ceremonie, de feestzaal (met dj) en de fotograaf vast. Ga me dit weekend ook bezig houden met het zoeken naar leuke save the date kaartjes.

Allemaal nog heel veel succes! Geniet er van!!

Emilie
7-9-2013
 Meld misbruik20-11-2012 10:55:20

Hier ook een september-trouwpartij in de maak !

Wat hebben wij voorlopig al in orde:

- Feestzaal
- DJ
- Menu (ligt halvelings vast. Proefdiner en definitieve beslissing zijn pas voor april/mei)
- Fotograaf
- Rent-a-Priest
- Mensen die in de dienst moeten voorlezen weten dit en zijn al geïnformeerd dat ze zélf een tekstje dienen te voorzien :-) (gelet op het persoonlijk karakter van de viering)
- Bruidskleed
- save the date's
- Hotelovernachting voor onszelf, ouders, broers, zus en nog een paar dichte familieleden

Waar zijn we mee bezig:
- Trouwringen (al 1 maal gaan kijken. 2e helft december gaan we hier mee verder)
- Uitnodigingen (volop mee bezig, zowel via internet als bij winkels zoals AVA ed.)
- Creatieve ideetjes voor feest wat in te kaderen
- openingsdans beslissen, zééééér problematisch ;-)

Waar moeten we nog mee beginnen:
- accesoires bruidskleed, zoals schoenen, juwelen, sluier (pas in mei)
- kostuum bruidegom
- kledij ouders, broers, zussen en bruidsmeisje.
- Burgerlijke trouw (dit valt op een andere dag en doen we heel intiem. Weinig voorbereiding aan dus)

Wij nemen geen ceremoniemeester dus moet ik dat niet regelen. Ook vervoer voorzien wij niet.

Ik heb het gevoel redelijk op schema te zitten. Vanaf januari vliegen we er terug volledig in, in de voorbereiding. Ik wil liefst van al rond eind juni al de voorbreidingen afsluiten, zodat de zomermaanden (traditioneel drukke maanden op mijn werk) redelijk zorgeloos kunnen verlopen en echt voorbehouden blijven voor last-minute "problemen".

Kirsten
7-9-2013
 Meld misbruik20-11-2012 12:07:05

Bij ons ook nog 290 dagen en wij hebben het volgende al:

- feestzaal
- kerk
- gemeentehuis (enkel datum + uur al genoteerd)
- pastoor (van een andere parochie)
- fotograaf
- visagiste
- kapper
- trouwjurk
- muziek kerk en receptie
- vervoer

Het volgende op ons lijstje zijn de "save the date" kaartjes. Daarvoor hebben we afgelopen zaterdag een fotoshoot gedaan. Het is de bedoeling deze tussen Kerst en Nieuwjaar te versturen.

Ondertussen denken we ook heel goed na over onze huwelijksreis (voorkeur voor de Oostkust van America) en de openingsdans. (niet makkelijk!!). Als we een juwelier passeren kijken we ook al eens naar de ringen, maar daar zijn we ook nog niet uit.

Veel succes nog!

tinne
13-9-2013
 Meld misbruik20-11-2012 13:38:04

Hallo medebruidjes,

ik sta wat achter denk ik
Bij ons staat de feestzaal vast en het gemeentehuis. fotograaf heb ik er 2 over waar ik nog tussen moet kiezen. Afspraak met dj is ook geregeld. Getuigen gevraagd, voorganger voor onze ceremonie gevraagd en dat is het..

Veel succes

Kat
7-9-2013
 Meld misbruik20-11-2012 14:43:24

Ai Ai jullie maken me zenuwachtig... Heb alleen nog maar een zaal !!!

Tamara
7-9-2013
 Meld misbruik20-11-2012 15:14:07

Bij ons ligt het momenteel ook wat stil. De grote zaken zijn geregeld en voor de rest vind ik het zelf nog te vroeg. Wat wij al hebben momenteel: zaal, DJ, fotograaf, vervoer, kerk (reeds een eerste gesprek met de pastoor gehad), make up, kapster, de jurk en een eerste klad van het misboekje. We hebben ook al eens nagedacht over een soort schema voor de grote dag. We werken niet met een ceremoniemeester, dus gaan we bepaalde vrienden inschakelen. Daar denken we ook al over na. De trouw voor de wet is twee weken eerder en daarvoor heb ik enkel nog maar een uur gereserveerd. We hebben ook een soort ludieke save the date gemaakt (een "filmpje" van allerlei foto's van ons op belangrijke momenten). Veel succes aan iedereen met de voorbereidingen .

Ann
14-9-2013
 Meld misbruik20-11-2012 17:00:00

wij trouwen op 14 september en hebben het volgende al geregeld:
* feestzaal
* Kerk + pastoor
* fotograaf
* DJ
* Ceremoniemeester
* visagiste en kapster

Mee bezig: ik ben volop trouwjurken aan het passen (zooooo leuk!!), ringen aan het zoeken, al enkele ontwerpen van uitnodigingen uitgezocht die we leuk vinden, we hebben al een aantal liedjes gekozen voor de misviering, we hebben getuigen, voorlezers en bruidskindjes en al een voorlopige gastenlijst.
Momenteel ligt het bij ons ook een beetje stil, maar na nieuwjaar vliegen we er weer volop in!!
Groetjes

Saar
7-9-2013
 Meld misbruik20-11-2012 20:42:34

7 september is precies nogal populair ;-)

Wij hebben al volgende dingen:

- feestzaal
- kerk + priester
- live zang voor de kerkelijke viering
- gemeentehuis is verwittigd (maar we moeten nog eens terug)
- ceremoniemeester
- grafisch ontwerper
- kapster
- DJ
- fotograaf
- bruidsjurk
- eerste versie van het misboekje
- bruidskindjes

momenteel op onze to-do lijst:
- bruidswagen regelen
- getuigen kiezen en vragen
- ideeën opdoen voor de uitnodigingen
- iemand onder de vrienden zoeken die onze viering filmt
- rondzien voor de bloemen

Ik heb het gevoel redelijk op schema te zitten. Momenteel ligt alles wat stil, gezien we nu niet direct veel te regelen hebben (behalve vervoer, wat maar niet vlot!) en dat is prima, gezien het eindejaar in aantocht is. Dus ook hier: we vliegen er na nieuwjaar weer in!

Deborah
20-9-2013
 Meld misbruik20-11-2012 20:49:42

Bij ons nog 303 dagen op de teller en volgende dingen liggen al vast:

- Feestzaal
- DJ
- Fotograaf
- Kerk + Priester
- Ceremoniemeester
- Bruidsjurk
- Juwelen Bruid

Hier zijn we momenteel mee bezig of dit moet nog gebeuren:

- Ceremonievervoer (ligt zo goed als vast)
- Misboekje (liedjes, teksten, voorlezen, versiering, ...)
- Proefkapsel + make-up
- Huwelijkskaars
- Ringen
- Lingerie Bruid
- Bruidsschoenen
- Bloemist (reeds gekozen, bloemen nog te bespreken)
- Menu
- Kostuum Bruidegom
- Huwelijksreis

En dan nog die kleine dingetjes! :)

kristel
21-9-2013
 Meld misbruik21-11-2012 11:15:31

hoi hoi

Wij hebben volgende dingen reeds vastliggen:
- kerk (datum gereserveerd, uur nog te bepalen)
- gemeentehuis (idem)
- dj
- videoman
- eigen logies
- videogastenboek
- zaal

Nog vast te leggen:
- fotograaf
- logies naaste familie
- ringen
- ...

Ik had een hele planning opgesteld wat wanneer te regelen, maar mijn pc is ook nog even gecrasht :-(
Maar momenteel thuis (wel met 2 kindjes) maar zocht toch heel wat geregeld te krijgen :-)
- trouwkleed (nog maar 2 weken geleden bevallen ... dus zal hiermee nog even moeten wachten)

Ne
28-9-2013
 Meld misbruik17-12-2012 13:11:52

Hoi dames,

wij gaan deze week een zaal vastleggen, maar twijfelen nog aan de datum: 24 aug of 21 sept.
In aug zijn velen op vakantie en al veel feesten en festivals enzo.

Op 21 sept is het risico op kouder weer groter? Hoe schatten jullie het in?

kristel
21-9-2013
 Meld misbruik18-12-2012 10:47:24

Beste Ne,
Mijn eerste gedacht is dat jullie zullen moeten nemen wat nog vrij is ...
Wij hebben onze zaal al maanden geleden vastgelegd en hadden toen alleen nog maar keus in september, vandaar onze keuze :-)

Het weer kan je toch niet bepalen, dus altijd grote gok, zowel augustus als september...

Veel succes

Ne
28-9-2013
 Meld misbruik18-12-2012 11:29:27

Beide data zijn nog vrij in 2 zalen waar we interesse hebben, dusja. We wonen in een nogal afgelegen buurt :-)

Astrid
7-9-2013
 Meld misbruik3-1-2013 22:27:53

Inderdaad Kat, ik word ook zenuwachtig als ik deze berichten lees... Wij trouwen (zoals velen) op 7 september 2013 en hebben tot nu toe enkel : de zaal, de bruidsjurk en de gemeente + kerk gecontacteerd ... Wat achterstand zo te zien :):)

Ne
28-9-2013
 Meld misbruik4-1-2013 8:03:57

Astrid, wij hebben als datum 21/09/2013 en het enige dat we hebben is een optie op de zaal....
Zal wel goedkomen nog! :-)

Kat
7-9-2013
 Meld misbruik8-1-2013 18:59:25

Hey Astrid, heb ondertussen zaal, kerk, fotograaf, live zang & vervoer vastgelegd en morgen afspraak met DJ. Door al die berichten hierboven ben ik maar in gang geschoten :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...