Nu Online
Momenteel zijn er 539 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

leuke feestzaal gezocht

20-11-2012 23:10:07
Ik ben op zoek naar een leuke locatie voor de receptie en het avondfeest. We willen geen traditionele trouw, dus misschien met een gezellige walking diner en al rond 21 uur starten met de muziek. De mensen kunnen gewoon blijven door eten als ze willen. We houden niet zo van klassieke toestanden. De perfecte locatie hiervoor vinden lijkt me echt moeilijk! Heeft iemand tips? Liefs regio Oost-Vlaanderen. Thx!

Sharon
19-7-2014
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1293

Sybil
14-9-2013
 Meld misbruik21-11-2012 7:29:03

Wij hebben gekozen voor feestzaal Braemhof te Gentbrugge. Die mensen zijn zeer flexibel :-)

Vicky
15-9-2012
 Meld misbruik21-11-2012 9:22:02

Ten Dauwe.
ideaal voor wat je wil

Formule wedding party!

hadden wij en we waren supertevreden. Iedereen was enthousiast en bestempelden de avond als: anders wat we ooit hadden bij een trouwfeest maar zo geslaagd.

Je start met receptie, daarna meteen openingsdans, daarna gaan de standjes met eten open: Vlaams, Italiaans en Spaans
dus stoofvlees met frietjes en andere frituurhapjes, palla en tapas en 3 soorten pasta, 2 soorten pizza en minestrone soep
in de formule zit een dessertbord en ijskar. wij hebben gekozen om bij te betalen voor een uitgebreid dessertbuffet (en dat was écht wel uitgebreid: taarten, chocomousses, verse flensjes, ijskar, fruit, noem maar op) en dat blijft dan heel de nacht staan. in de formule zit ook drankenforfait tot 4u.

Ideaal!! en de prijs is echt super (50 euro pp zonder die uitbreiding)

Wij deden onze huwelijksceremonie in de tuin, en ook de receptie buiten.

in de prijs zat ook tafelbekleding en dergelijke (niet onbelangrijk want in sommige zalen betaal je extra voor bv kaarsjes en bloemstukjes)

ze werkten zelfs spontaan mee met onze "rode draad" en zorgden voor rode servetten, rode kaarsen en bloemstukjes met rood! wat een service!!

wij waren alvast enorm tevreden!

Vicky
15-9-2012
 Meld misbruik21-11-2012 9:22:38

ah, ligt in aalter

laurie
26-4-2013
 Meld misbruik21-11-2012 9:30:55

Ons feest zal doorgaan in de feestloft in Hamme.
groetjes

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik21-11-2012 10:46:06

Met wat geluk kan dit soort trouwfeesten meevallen, maar een topper zal de trouwfuif niet altijd worden. Heb je als dj je playlist klaar om te starten? Blijkt iedereen rond te lopen, aan het buffet te schuifelen of zit te helft te eten, die gaan niet zomaar op de dansvloer beginnen shaken. De klassieke formule heeft zijn nadelen, maar ook zijn doel. Probeer het eten te vermijden tijdens de party of je kunt later eens een serie belegde broodjes of zo laten passeren.
grtz

Vicky
15-9-2012
 Meld misbruik21-11-2012 11:27:17

wel, dit hadden wij goed opgelost door eerst een ludieke vermelding in de speech te doen dat het eten er langer dan 5 minuten is, dus men hoeft zich niet te haasten en dergelijke. en vervolgens zijn we er zelf na de openingsdans ingevlogen. we lieten de discobar Footloose spelen en deden een ingestudeerd dansje daarop, waar onze kinderen ook meedansten. klinkt zoooo "sleezy", maar het was een enorm succes! iedereen stond mee te schuifelen en toen we na 3/4 van het nummer teken deden dat iedereen mocht meedoen stond de dansvloer dan ook meteen bomvol. We hadden een eenvoudig dansje ingestudeerd op t refrein en het overgrote deel deed dit dan ook spontaan al mee! na footloose nog enkele "super dansklassiekers" en we waren vertrokken voor de rest van de avond.
enkel bij het dessertbuffet viel het stil.
de discobar heeft dit opgelost met een polonaise toen hij zag dat er niet veel meer aangeschoven werd aan het buffet... en eerlijk gezegd ben ik eigenlijk een beetje allergisch voor een polonaise. maar hé, er bleven maar 2 mensen op hun stoel zitten!!en een voetoperatie leek mij een goed excuus en zo waren we weer vertrokken.

De mensen van de zaal zeiden inderdaad wel dat ze zelden zo'n ambiance gezien hebben vanaf de 1ste minuut bij die formule.

Onze openingsdans startte om 21.15 en we hebben ons feest om 4.00 afgesloten met de laatste mensen. dit vind ik een succes!

Onze discobar werkt veel met die zaal samen en is dus ook gewoon om zo'n wedding party formule te voorzien van muziek, misschien ook wel een voordeel

Delphine
14-9-2013
 Meld misbruik21-11-2012 12:48:17

Hoi,

Wij zijn recent ook eens naar een walking dinner voor een huwelijk geweest, waar het de bedoeling was dat de 'jonge' mensen de hele avond rechtstonden. Maar na een paar uur deden onze voeten zo'n pijn (reeds om 18u begonnen met receptie/aperitief, en als je dan nog eens hakken aan hebt...), dat de zin om te dansen niet zo groot meer was. Het feestje is dan ook vrij snel gestopt. Ook waren er in onze groep een paar zwangere dames en die konden dan wel een stoel nemen, maar dan konden ze weer moeilijk volgen in het gesprek van de 'rechtstaanden'. Toch wel jammer vond ik, en ik zou persoonlijk dus toch voor iedereen altijd een zitplaats aan een tafel voorzien. Misschien kan je het dan nog altijd doen zonder vaste tafelschikking en geef je de mogelijkheid om rond te wandelen en meerdere keren aan te schuiven.

Jacky

Meld misbruik21-11-2012 13:56:45

@ Discovideo.be,

Gebruik maken van een playlist is geen goede manier om een feest te verzorgen, je kan onmogelijk op voorhand weten wat je moet draaien want ieder feest is anders, je moet op het moment zelf je muziek kiezen om zo op je publiek te kunnen inspelen.

Dan over de formulle, hier ben ik ook geen fan van, ook ik heb als dj al met deze formulle gewerkt, gelukkig waren er tafels voorzien zodat de mensen konden zitten want een ganse avond rechtstaan zien veel mensen niet zitten en dan gaan ze vroeger het feest verlaten dan normaal was voorzien, maar als het eten blijft staan tijdens het feest dan is het moeilijk om de dansvloer vol te krijgen of vol te houden omdat de mensen constant hapjes gaan halen, en zolang iemand eet gaat hij/zij ook niet dansen, hier heb ik ook geen goede ervaring mee.

Ook heb ik gewerkt met mensen die een frituur laten komen en die blijft dan ook redelijk lang op de parking staan, en dat is nog een slechtere formulle en zeker als het mooi weer is, de helft van de zaal staat aan te schuiven aan het frietkraam want het duurt even voor iedereen bediend is, dan blijven ze buiten eten en praten achteraf nog wat na, schuiven nog eens aan en voor je het weet ben je al een eind over middernacht.
Nee hier ben ik ook geen voorstaander van, voor het koppel/inrichter van het feest een stuk goedkoper, voor veel gasten niet zo plezierig en voor de dj nog minder leuk.

Als je toch met die formulle gaat werken, probeer dan een einduur aan het eten te geven en zorg voor tafels en stoelen zodat de gasten even kunnen zitten :-)

Vicky
15-9-2012
 Meld misbruik21-11-2012 14:35:46

Ah, bij ons was het geen typisch walking dinner concept. iedereen kon aan tafels zitten. Dus er waren, zoals bij elk ander trouwfeest, ronde tafels van ong. 8 man/tafel voorzien voor alle genodigden. er werd door ons gekozen om geen tafelschikking te voorzien. iedereen zat / stond / danste waar hij of zij wou. dat is goed bevallen. we zagen dat de tafelschikking enorm gewisseld werd gedurende de avond, iedereen ging eens bij iedereen zitten om bij te kletsen, of om mekaar te leren kennen. er waren rond de dansvloer ook enkele staantafels voorzien voor diegene die dansten en hun drankje binnen handbereik wilden of voor de mannen die hun (of andere) dansende vrouwen in de gaten wilden houden... allez, je snapt t wel hé!

Ons eten zelf was open 23u30. om ong. 24u het dessertbuffet

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik21-11-2012 15:04:17

@Jacky, iedere dj heeft een playlist en jij ook.... Jij weet op voorhand welke nummers je zult gaan draaien, welke muziek ze verwachten, welke nummers aanslaan en welke niet. Daar kunnen ook nog verzoekjes bijkomen en bijna gegarandeerd zijn dit meestal tracks, die je nog later zou draaien of die je efkens vergeten bent boven te halen. Wanneer en in welke volgorde je je playlist draait, hangt natuurlijk af van feest tot feest.
grtz

Jacky

Meld misbruik21-11-2012 15:15:43

Toch nog even reageren maar dit is niet het topic om onze discussie verder te zetten ;-)
Ik en de collega's waar ik mee samenwerk gebruiken geen playlist, bijna iedere dj gebruikt nu de laptop + software en daar zit alle muziek als het goed is mooi in mapjes dus op het moment zelf is alle muziek vlug te vinden en zit het niet in een mapje dan is het zoekvenster heel handig.
Eerlijk, ik ken geen enkele dj die met een playlist werkt en voor feesten ook niet de manier van werken, maar ieder werkt op zijn manier of hoe hij het gemakkelijkst werkt.

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik21-11-2012 15:35:44

Jacky wie startte er een discussie?...
De muziek die ik ga afspelen, weet ik op voorhand...ik begin niet te zoeken naar muziek. Uiteindelijk heb je met 100 tracks voldoende als dj, niemand heeft baat aan die nog 15000 andere die in een database zitten (op enkele marginale verzoekjes na), maar zoals reeds gezegd, hangt er wat van af wat-wanneer best past.
Zoals je dus schrijft, hebben jij en je collega's geen inzicht het publiek en wat ze verwachten, heb je geen playlist of schema in je hoofd of in je laptop en begin jij te zoeken via het zoekvenster naar een mogelijk geschikt nummer om mee te starten uit 'mapjes' Je weet toch wat 'tags' zijn?.....Zoals je inderdaad zegt: iedereen zijn manier.

Sofie
27-7-2013
 Meld misbruik21-11-2012 20:37:46

Beste Sharon,

Ik weet niet precies waar uit Oost-Vlaanderen je precies komt, maar een heel unieke locatie is Ferme d'Ecavée (Celles-Molenbaix). Niet meer Oost-Vlaanderen en wel grenzend aan. De zaal is vrij van traiteur dus jullie doen gewoon jullie zin.
Wij zijn uiteindelijk voor een "gewone" feestzaal gegaan maar dit was zeker ook een topper!

Veel succes.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info